پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مادران باردار و توصیه های نوشیدنی

مادران باردار و توصیه های نوشیدنی

مادران باردار و توصیه های نوشیدنی 

مادران باردار از لحاظ تغذیه باید بسیار مراقب و هشیار باشند تا جنین و خود مادر از سلامت کامل برخوردار شوند.به برررسی نوشیدنی ها خواهیم پرداخت. اغلب اوقات، برای زنان باردار به ویژه در سه ماهه اول دوران بارداری، نوشیدن راحت تر از خوردن است.اما، نکته مهم دانستن این موضوع است که چه نوشیدنی هایی مفید و کدام یک مضر هستند.

 

نوشیدنی های مفید

 

1- آب

زنان باردار برای تضمین سلامت خود و جنین، نیاز دارند تا بیش از حد معمول پیش از بارداری، آب مصرف کنند.در ضمن، عدم مصرف آب کافی، بدن زنان باردار را دچار کم آبی کرده و منجر به زایمان زودرس در آن ها خواهد شد.

مادران باردار و توصیه های نوشیدنی2- شیر نارگیل

شیر نارگیل دیگر نوشیدنی مفید برای دوران بارداری است که جلوی کم آب شدن بدن را می گیرد. در ضمن، این نوشیدنی ایزوتونیک می باشد یعنی مقدار نمک و قند موجود در آن با هم مساوی است.بنابراین، هم انرژی بخش بوده و هم اینکه نمک از دست رفته بدن در اثر تعریق را جبران می کند.

 

3- آب لیمو

یک لیوان آب لیمو خنک می تواند عطش را برطرف کرده و بدن را پر آب کند. در ضمن، آب لیمو می تواند حال تهوع صبحگاهی زنان باردار را برطرف کند.علاوه بر این، آب لیمو سرشار از ویتامین C می باشد؛ بنابراین، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک زیادی می کند.

 

4- شیر

شیر سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین B12 می باشد. بنابراین، مصرف شیر در دوران بارداری، به رشد جنین کمک زیادی می کند.

 

5- آب میوه های طبیعی

به طور کلی، مصرف خود میوه ها بهتر از آب آن ها می باشد. زیرا، فیبر موجود در میوه ها برای کاهش فشار خون و کلسترول بد و همچنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش ضروری است.اما در کل، مصرف آب میوه های طبیعی و خانگی خالی از لطف نیست و به سلامت زنان باردار کمک می کند.

 

6- آب سبزیجات

اکثر افراد از خوردن سبزیجات خام فراری هستند، اما مصرف آن ها برای سلامتی بدن بخصوص در دوران بارداری ضروری است. بنابراین، مصرف آب سبزیجات می تواند جایگزین مناسبی باشد.

 

7- چای یخ

مصرف چای یخ در گرمای تابستان و همچنین برای برطرف کردن تهوع صبحگاهی بسیار مفید می باشد. اما با توجه به اینکه زنان باردار نباید زیاد کافئین مصرف کنند، باید در مصرف چای یخ محدودیت قائل شوند.

 

نوشیدنی های مضر

 

1- نوشیدنی های الکلی

حتی نوشیدنی های با درصد الکل کم هم می تواند به جنین آسیب رسانده و یا منجر به سقط آن شود.در ضمن، مصرف الکل باعث ایجاد مشکلات رفتاری و ذهنی در دوران نوجوانی کودک شده و صدمات جبران ناپذیری به وی وارد می کند.

 

2- چای های گیاهی

همه چای ها گیاهی برای دوران بارداری مناسب نیستند؛ بنابراین، در مصرف آن ها باید احتیاط و در مورد آن ها با پزشک خود مشورت کرد.

 

3- نوشیدنی های انرژی زا

زنان باردار به طور کلی به انرژی بیشتری در طول روز نیاز دارند اما، مصرف نوشیدنی های انرژی زا انتخاب مناسبی برای این کار نیست.این نوشیدنی ها سرشار از کافئین، قند های مصنوعی و مکمل های متعددی هستند که اکثر آن ها برای زنان باردار مضر هستند.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ