پارس ناز پورتال

ماجرای عجیب فیسبوک زن و شوهر گمشده

ماجرای عجیب فیسبوک زن و شوهر گمشده

ماجرای عجیب فیسبوک زن و شوهر گمشده 

زن و شوهری که چند وقتی از گم شدنشان می گذشت در فیسبوک آنلاین شده و پیام های خشونت آمیزی را رد و بدل کردند. ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته در تاریخ 31 آگوست (10 شهریور) فردی با نام چارلی کارور (Charlie Carver) را نشان می‌دهند که محل کار خود را ترک می‌کند.

 

اینطور که مشخص شده او و نامزدش کالا براون (Kala Brown) برای صرف شام با یکی از دوستان کالا، لیندزی مِیسون (Lindsey Mayson)، قرار داشتند. پس از آن، هیچ خبری از این زوج نشده و خانواده آنها با مراجعه به پلیس، در جستجوی فرزندان خود هستند. حالا و پس از گذشت مدت زمانی طولانی، برخی از دوستان متوجه فعال شدن صفحه فیس بوک زوج گمشده یعنی چارلی کارور و کالا براون شده‌اند.

 

در مصاحبه‌ای که لیندزی با خبرگزاری The Daily Beast داشته، اعلام کرده که هدف اصلی آنها از این ملاقات آشنایی بیشتر با یکدیگر بوده اما عدم حضور آنها در محل، سبب نگرانی او شده است. به دنبال این موضوع، خانواده آنها با مراجعه به منزل چارلی متوجه موارد عجیبی همچون باز بودن درب ورودی خانه،

 

نبود خودروی چارلی، رها شدن سگ آنها (Romeo) بدون هیچ آب و غذایی و داروهایی تجویز شده توسط پزشک می‌شوند. مادر چارلی، بابی نیوسام (Bobbie Newsom) اذعان داشته که او هرگز چنین رفتاری را با سگ خود نداشته است.

 

 

حالا دو ماه از ناپدید شدن این افراد می‌گذرد و حتی با ورود پلیس به این ماجرا، محل اقامت چارلی و کالا مشخص نشده است. ترک ناگهانی منزل و ناپدید شدن مردم موضوع جدیدی نیست اما در تحقیقات پلیس هیچ اثری از ترک اجباری خانه یا حتی یک سفر تفریحی نیست.

 

حالا پلیس با یک معما رو به رو شده، معمایی که با فعال شدن صفحه فیس بوک چارلی در تاریخ 1 سپتامبر (11 شهریور) پیچیده‌تر نیز می‌شود. اینطور که به نظر می‌رسد، چارلی و کالا با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.پس از گذشت یک هفته، پیام جدیدی در صفحه فیس بوک چارلی ارسال می‌شود که نشان می‌هد او و کالا در سلامت کامل هستند، پیامی که البته بعد از زمان کوتاهی حذف شده است.

 

طبق گفته‌های دوستان و خانواده چارلی، او از کاربران فعال فیس بوک نبوده و همین موضوع توجه بسیاری از دوستان و دنبال‌کنندگان چارلی را به خود جلب کرده است. به هر شکل صفحه او در هفته‌های اخیر هم با پست‌هایی جدید به‌روز شده، اما این بار خبری از سلامتی آنها در کار نیست.

 

تصاویر عجیب با الگوهای رفتاری خشونت‌آمیز و یا اینکه ظاهرا این زوج ناپدید شده‌اند، بدون هیچ توضیحی بر روی صفحه فیس بوک چارلی کارور قرار می‌گیرند.مادر چارلی اشاره می‌کند فرزندش هیچ سابقه‌ای در انتشار این تصاویر خشونت‌آمیز نداشته و عجیب‌تر اینکه حالا چارلی (یا هر فرد دیگری) مشغول پاسخ دادن به کامنت‌ها و نظرات بازدیدکنندگان می‌شود:

ماجرای عجیب فیسبوک زن و شوهر گمشده

همانطور که مشاهده می‌کنید در تاریخ 1 اکتبر (10 مهر ماه) یکی از دوستان کالا با نام تونیا لی دِیویس (Tonia Lea Davis) سعی کرده تا از سلامت دوستش مطمئن شود اما پاسخ‌های عجیبی را دریافت می‌کند. صفحه فیس بوک چارلی در پاسخ به سؤال تونیا، اینگونه پاسخ می‌دهد: “کالا همراه همسرش چارلی است”.

 

 به گزارش پارس ناز در ادامه تلاش تونیا بی‌فایده بوده و چارلی اشاره می‌کند که کالا تمایلی به ارتباط با دوستان و خانواده‌اش ندارد. همچنین او صراحتا اشاره می‌کند: “کسانی که لازم است بدانند ما در سلامت هستیم، می‌دانند”.The Daily Beast موفق شده تا یکی از پیام‌هایی که از این صفحه برای یکی از دوستان فرستاده شده بود را دریافت کند:

 

من خود را از همه مخفی کرده‌ام. هر دو ما سالم هستیم و تنها یک نفر است که می‌داند من و کالا کجا هستیم، کسی که اهمیت بسیار بالایی برای ما دارد. او می‌داند ما کجا هستیم و ما نیز برای همیشه به راه خود ادامه خواهیم داد.

 

با اینکه صفحه فیس بوک چارلی از آن موقع فعال بود و به برخی از پیام‌ها نیز پاسخ می‌دهد، صفحه کالا براون از تاریخ 27 آگوست (6 شهریور) هیچ فعالیتی نداشته است. هنوز مشخص نیست که واقعا چارلی در حال کنترل صفحه فیس بوک خود بوده و یا همه اینها توسط فرد دیگری انجام می‌شود. حتی امکان هک شدن این صفحه نیز وجود دارد.

 

 

برخی از کاربران معتقدند که همه چیز زیر سر همسر سابق چارلی است، در حالیکه دیگران می‌گویند خود چارلی چنین رفتاری دارد. مسئول رسیدگی به این پرونده، دیوید کریمر (David Creamer) اعلام کرده که باور نمی‌کند اداره پلیس برای حل کردن معمای چارلی کارور با فیس بوک تماس گرفته است! وی اشاره کرده که در چنین مواردی آنها با دریافت حکمی، به دنبال آی پی ارسال کننده مطالب خواهند بود.

 

حالا داستان چارلی و کالا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و به نظر می‌رسد پلیس تمایلی به کشف راز فعال شدن صفحه فیس بوک زوج گمشده کارولینای جنوبی ندارد!