پارس ناز پورتال

ماجرای رژیم سیب و دختر مانکن را بدانید +عکس

ماجرای رژیم سیب و دختر مانکن را بدانید +عکس

ماجرای رژیم سیب و دختر مانکن را بدانید 

مانکن هایی که با بدن های مناسب و متقارن و بدون هیچ عیب و نقص در مجلات یا در اینترنت می بینیم,پشت پرده زندگی واقعی آنها اما چیز دیگری است. ویکتوار ماسون دوکسر، دانشجوی فرانسوی ۱۸ ساله که شاگرد اول کلاس بود یک روز عصر تصمیمی گرفت که آرزوهای درخشان او را به کابوس بدل کرد. او به یک آژانس مد مراجعه کرد تا مدل شود.

 

قرار شد او که رشته علوم سیاسی خوانده بود برای برند elite مانکن شود اما نفهمید که قرار است خود را وارد جهنم کند. به ویکتوار گفته شد که سایز لباس‌هایی که در فشن‌شو به نمایش در می‌آید ۳۲-۳۴ است و او باید خود را به این سایز برساند.

 

به عبارتی او باید در عرض ۲ ماهی که تا شو مانده بود بیش از ۱۰ کیلو کم می‌کرد. ویکتوار رژیم سیب گرفت تا به این سایز برسد. او روزانه ۳ عدد سیب می‌خورد تا آنکه به وزن ۴۷ کیلو برای قد ۱۷۸ رسید. شرکت‌های معتبر مد او را انتخاب کردند و او تبدیل به یکی از ۲۰ مدل برتر جهان شد.

 

اما واقعیت زندگی ویکتوار چیزی جدا از خوشبختی ظاهری بود. این دختر جوان از افسردگی رنج می‌برد و دچار آنورکسی شده بود. به گفته خود او موهایش به شدت میریخت و مبتلا به پوکی استخوان بود و عادت ماهانه نداشت.

 

روزها مرتبا استفراغ می‌کرد و رنگ چهره‌اش زرد و پریده بود. عکس‌ها مرتبا روتوش می‌شد تا عیوب ظاهری او اصلاح شوند و مردم تصور دیگری از او داشته باشند. او در اعترافات خود در مصاحبه‌ای با مجلات گفت که طی ۸ ماهی که از ورودش به حوزه مد گذشت به شدت دچار افسردگی شد و هرگز بدبخت‌تر از آن موقع نبوده است.

 

او در ۲۳ سالگی کتابی منتشر کرد به نام: «خاطرات یک مانکن: هرگز به اندازه کافی لاغر نیستی». او در حال حاضر سعی می‌کند آنورکسی و افسردگیش را درمان کند.

 

ویکتوار نماهای تاریکی از مد را فاش کرد و سرنوشت او و بسیاری از دیگر مانکن‌ها باعث شد در نهایت قانونی بر ضد لاغری مفرط مانکن‌ها در فرانسه تصویب شود. ویکتوار در حال حاضر خود را به سایز ۳۸ رسانده و دوست دارد کمدین شود.