پارس ناز پورتال

لیپوماتیک و از بین بردن قطعی چربی ها

لیپوماتیک و از بین بردن قطعی چربی ها

لیپوماتیک و از بین بردن قطعی چربی ها 

از بین بردن چربی ها در قسمت شکم و باشن و ران ها را می توان با روش های مختلفی انجام داد که بهترین آن ها امروز لیپوماتیک است. 

 

لیپوماتیک:

لیپوماتیک دستگاهی قابل اعتماد است که به صورت ایمن و مؤثر باعث از بین بردن حجم بالای چربی در نواحی مختلف بدن می‌شود. لیپوماتیک مشکل ایمنی در لیپوساکشن سنتی را ندارد و علاوه بر این سیستم ایمنی فعال آن، بافت بدن (اعصاب، عروق خونی، عضلات) را از روند لیپوساکشن حفاظت می‌کند.

 

با 600 ارتعاش در هر دقیقه به طور مؤثر چربی ناخواسته را بیرون می‌کشد و نتایج مطلوبی از جمله پوست صاف، برجستگی و کبودی کمتر را ایجاد می‌کند.

 

عملکرد روش لیپوماتیک به چه صورت است؟

عملکرد این دستگاه به این صورت است که سوراخ‌ های کوچکی روی نواحی مورد‌ نظر قرار می‌ دهند، سپس وسیله پراپ یا میله را وارد بدن می‌کنند و بعد از این مرحله چربی‌ها را لیز و بعد از بدن خارج می‌کنند. با امواج صوتی، بافت چربی لیز و از هم جدا می‌شوند. در این روش دیواره سلول تخریب نمی‌شود

 

و سلول را می‌توان جدا و به نقاط دیگر بدن تزریق کرد. علاوه بر این، روش ساکشن درد ندارد و بیمار را می‌توان سریع مرخص کرد. شلی پوست را نیز می‌توان با عمل جراحی درمان و ترمیم کرد.

 

چرا لیپوماتیک؟

با کمک روش لیپوماتیک می‌ توان چربی‌ های موضعی بدن از‌ جمله شکم، پهلوها، ران‌ ها، بازوها و‌… را از‌ بین برد. البته در این روش چربی‌ها سوزانده نمی‌شوند، بلکه برداشته می‌شوند چرا که قدرت این روش به اندازه‌ای نیست که بتواند چربی‌ها را بسوزاند. در این روش بدون کوچک‌ ترین آسیبی چربی را از بدن خارج می‌ کنند

 

و این یک مزیت برای افرادی است که قصد تزریق چربی در برخی نواحی از بدن ازجمله سینه، باسن و… دارند. برای تزریق چربی می‌توانند از چربی‌ های خارج شده استفاده کنند.برای انجام این روش باید یک سوراخ به قطرهای 3 میلی‌متر روی نواحی مورد نظر ایجاد کرد. جراح برای ازبین بردن چربی‌ها با کانولا این کار را انجام می‌دهد.

 

این روش ها نه تنها باعث افتادگی بیشتر پوست نمی شود بلکه به طور اعجاب انگیزی به سفت تر شدن و لیفت پوست نیز کمک می کند. به طوری که حتی بلافاصله بعد از انجام لیپوماتیک و با وجود تخلیه چربی شلی پوست کاهش می یابد، نکته مهم و جالب این است که کاهش سایز تا مدت ها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلولیت نیز می شود

 

بدلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به این علت انتخاب دستگاه لیپوماتیک براى شکم خانم هایی که تاکنون زایمان نداشته اند مناسب تر است.

 

آمادگی برای عمل لیپوماتیک

• از نیمه شب قبل از عمل از خوردن آب و وعده غذایی خودداری کنید
• پنج روز قبل از عمل آسپرین مصرف نکنید
• دو روز قبل از عمل و یک ماه پس از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید
• یک روز قبل از عمل از مصرف روغن ویتامین ای خودداری کنید

 

بعد از عمل

در روش لیپوماتیک دوره نقاهت بعد از عمل بسیار کوتاه تر و بین ۳ تا ۷ روز می باشد.نکته قابل توجه آن که بدلیل عدم آسیب به سلول های چربی به طور همزمان می توان چربی خارج شده را به هر قسمتی از بدن مانند باسن، سینه، صورت (گونه، لب و خطوط و چروک های پوستی)، پشت دست و … تزریق کرد.

 

توصیه به پوشیدن ۲ تا ۳ هفته گن تنگ بعد از لیپوماتیک داریم بعد آن می توان از گنی که کمی شل تر است تا ۹-۶ هفته استفاده کرد.

 

آیا این روش عوارضی دارد؟

هر روش تهاجمی ممکن است عوارضی به‌ دنبال داشته باشد. با این حال عوارض لیپوماتیک از روش‌ هایی مثل لیپولیزر و لیپوساکشن کمتر است. همچنین عوارض روش‌ های غیر‌تهاجمی از روش‌ های تهاجمی کمتر است. با این حال انجام این روش به هیچ عنوان آسیب و ضرری به بافت عضلانی

 

و عروق و اعصاب شما وارد نخواهد کرد. همچنین بعد از جراحی با لیپوماتیک آثار ناصافی و سوختگی در پوست دیده نمی‌شود و خطر ایجاد آمبولی در آن صفر است. با این حال اگر این روش توسط فردی متخصص و مجرب صورت گیرد بروز عوارض احتمالی پایین است.

 

 آیا این روش درد دارد؟

قبل از جراحی لیپوماتیک از داروی بی‌حسی که به بافت چربی پوست وارد می‌شود، کمک می‌گیرند‌. این اقدام‌‌ سبب کاهش احساس درد در ناحیه تخلیه چربی شده و ‌‌باعث می‌شود شما در زمان جراحی کوچک‌ترین دردی احساس نکنید.

 

مزیت‌های این روش:

دوره نقاهت در این روش کوتاه است
سیستم امنیتی بالا به علت توقف در هنگام برخورد با بافت‎
زمان عمل لیپوماتیک کوتاه است و فرد زمان بسیار کمی در اتاق عمل خواهد بود

 

عمل جراحی بدون برش و بخیه انجام می‌شود و نیازی به بستری در بیمارستان نیست
بعد از عمل لیپوماتیک ظاهر پوست بهتر می‌شود. درواقع لیپوماتیک پوست را به صورت همزمان لیفت می‌کند

 

عوارض آن خیلی کم است و خطر آمبولی در آن وجود ندارد
کبودی بعد از جراحی نسبت به دیگر روش‌ها بسیار کم است
لاغری با این روش به کمک دستگاه لیپوماتیک انجام می‌شود.