پارس ناز پورتال

لیمو شیرین برای هر دردی دواست

لیمو شیرین برای هر دردی دواست

لیمو شیرین برای هر دردی دواست 

مصرف لیمو شیرین می تواند جایگزین دارو و درمان های شیمیایی گردد چون خاصیت های بسیاری در این میوه نهفته است. مصرف آب لیموشیرین ، صبح ها و با معده ی خالی ، فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. این نوشیدنی معجزه آسا ، سرشار از آنتی اکسیدان ، پروتئین ، ویتامین B و C ، فسفر ، پتاسیم ، فلاونوئید و کربوهیدرات است .

 

آب لیمو، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و خواص ضد باکتری و ضد ویروس دارد. از آنجایی که آب لیموشیرین حاوی میزان زیادی از منیزیم ، انواع ویتامین ها ، کلسیم ، بیوفلاونوئید ، لیمونن و سیتریک اسید است ، از توانایی مبارزه با عفونت نیز برخوردار می باشد. مصرف آب لیمو ، صبح ها ، به سم زدایی از بدن ،

 

سیستم گوارش ، کاهش وزن ، جلوگیری از اشتهای کاذب ، کمک می کند و موجب به وجود آمدن محیطی قلیایی و تعادل در pH بدن می گردد.با نوشیدن روزانه ی آب لیمو شیرین هنگام صبح ، می توانید مشکلات سلامتی که در ادامه مطرح می کنیم را برطرف نمایید.

 

از بین بردن و پیشگیری از سنگ کلیه

به دلیل پتاسیم موجود در لیمو شیرین ، که موجب افزایش سطح سیترات در ادرار می شود ، آب لیمو می تواند از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری نماید.

 

کاهش درد ماهیچه ها بعد از انجام تمرینات ورزشی

نوشیدن آب لیمو بعد از فعالیت های ورزشی خسته کننده ، به از بین رفتن درد ماهیچه ها کمک می کند.

 

ازبین بردن اشتها و کاهش وزن

انواع لیمو حاوی میزان زیادی از ویتامین ها و آنزیم ها است که به ایجاد تعادل در قند خون و حفظ وزنی سالم کمک می کند. در این نوع از میوه همچنین ماده ای به نام پکتین وجود دارد که اشتها را کاهش می دهد. علاوه بر این آب لیموشیرین در بهبود سیستم گوارش موثر بوده و به تولید مایع کیسه صفرا و تجزیه ی هرچه بهتر غذا کمک می کند.

 

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

آب لیمو سرشار از ویتامین C است . ویتامین C در بهبود سیستم ایمنی و جنگ با باکتری و ویروس ها موثر است.

 

درمان درد و ورم مفاصل

این نوشیدنی میزان اوریک اسید ، یکی از دلایل عمده ی ورم و درد ( خصوصا در بیماری آرتروز )، در مفاصل را کاهش می دهد.

 

بهبود سیستم ایمنی بدن

آبلیمو سیسم لنفاوی ، که همزمان با سیستم ایمنی برای حذف پاتوژن ها از بدن فعالیت می کند، را تحریک می نماید .

 

بهبود سنگ کیسه صفرا

مصرف آبلیمو درد ناشی از سنگ کیسه صفرا را از بین می برد .

 

درمان ورم مخاط روده بزرگ

ورم مخاط روده ی بزرگ زمانی رخ می دهد که تنظیم میزان اسیدی یا قلیایی بودن بدن به هم می خورد. یک لیوان آب لیمو شیرین به صورت روزانه pH بدن را تنظیم می نماید.

 

آکنه

آب لیمو شیرین به افزایش سوخت و ساز بدن ، کاهش میزان اسیدی بودن pH بدن و در نتیجه پیشگیری از ایجاد آکنه کمک می کند. شما همچنین می توانید آب لیمو را روی ناحیه ای از پوست که دچار آکنه شده است بزنید.

 

استحکام ناخن ها

این نوع از نوشیدنی لکه های سفید را از بین برده و به ناخن ها استحکام می بخشد.