پارس ناز پورتال

لیمو ترش معجزه ای برای زیبایی شما

لیمو ترش معجزه ای برای زیبایی شما

لیمو ترش معجزه ای برای زیبایی شما 

لیموترش می‌تواند بـه‌ صورت موضعی و خوراکی بشما کمک کند تا زیباتر و سالم تر باشید. لیمو ترش نقش اصلی را در مرطوب کنندگی پوست ایفا می کند. مـا عاشق لیموناد و غذا هاي ترش هستیم، اما چیزی کـه احتمالا ازآن اطلاع ندارید این اسـت کـه پوست و موی شـما هم عاشق لیموترش هستند،

 

حتی بیشتر از آنچه سیستم گوارش شـما بـه آن علاقه دارد! لیموترش‌ها دارای مزایای حیرت انگیزی برای پوست و زیبایی مـا هستند. بسیار خب، بار دیگری کـه بـه خرید رفتید باید یک کیسه لیموترش هم بخرید! دوست دارید بدانید دلایلش چیست؟

 

مرطوب کننده / درخشان کننده

چند قطره آب نارگیل رابا چند قطره لیموترش ترکیب کنید. آب نارگیل، پوست را هیدراته و لیموترش آن را تمیز و درخشان خواهد کرد.

 

سفید کننده‌ي آرنج و زانوها

اگر پوست آرنج یا زانوهای شـما تیره شده اسـت، خیلی ساده یک لیموترش را از وسط برش بزنید و بـه نواحی تیره‌ي پوستتان بمالید، مثل یک معجزه اسـت!

 

ترمیم جوش‌هاي سر سیاه

از آنجایی کـه لیموترش‌ها آنتی باکتریال هستند، آکنه را درمان می کنند. بـه نظر عالی می آید، اینطور نیست؟ کافیست تا یک لیموترش را برش بزنید و آبش را روی صورتتان بچلانید. قبل از این کـه بفهمید چـه خبر شده جوش‌هایتان شروع بـه محو شدن می کنند.

 

دستمال پاک کننده

بک استورم، موسس برند محصولات بهداشتی StormSister میگوید: تمایل دارم ترکیب چند قطره لیموترش و روغن درخت چای را در چیزی حدود ۱۷۰ گرم آب تصفیه شده را بـه عنوان تونر و یا بـه عنوان پاک کننده برای پوست‌هاي مشکل دار توصیه کنم.

 

سفید کننده‌ي دندان

جوش شیرین و لیموترش را با هم مخلوط نمایید، و توسط یک گوش پاک کن تمیز آن را بـه دندان‌هایتان بمالید. سپس دندان‌هایتان رابا مسواکتان تمیز و آبکشی کنید. این یک راه خیلی ارزان‌تری بـه نسبت مراجعه بـه مطب دندان پزشک اسـت.

 

آفت دهان

استورم هم چنین با چکاندن چند قطره اسانس لیموترش روی آفت دهان، بـه التیام این زخم سرعت می دهد.

 

درخشان کننده

لیوترش سرشار از ویتامین سی و اسید سیتریک اسـت، کـه دارای خواص درخشان کنندگی و روشن کنندگی هستند. اسید سیتریک پوست را روشن می کند. فرایند این اتفاق کند، اما موثر خواهد بود.پزشک مارینا پردو می گوید: ویتامین سی یک آنتی اکسیدان عالی برای خنثی کردن رادیکال‌هاي آزاد و افزایش تولید کلاژن اسـت. می توانید از لیموترش برای روشن کردن لکه‌هاي تیره و پوست بد برنزه شده استفاده کنید.

 

کاهش درخشش

لیموترش هم چنین برای کاهش چربی اضافه‌ي پوست نیز خوب اسـت.

 

لب‌هاي خشک

می توانید از لیموترش برای لایه برداری از لب‌هاي خشکتان هم استفاده کنید.بـه گزارش پارس ناز قبل از این کـه بخوابید کمی لیموترش روی لب‌هایتان بمالید و صبح لبتان را بشویید. تمام پوست‌هاي خشک شده و سلول‌هاي پوست مرده لبتان، جدا خواهند شد.

 

پزشک گری گلدفادن تذکر میدهد: کاملا بدیهی اسـت کـه اگر لب‌هایتان شدیدا خشکی زده یا این کـه ترک خورده‌اند، نباید چنین کاری را انجام دهید!

 

تقویت ناخن‌ها

آیا تا بـه حال در مانیکور ناخن ‌هایتان زیاده روی کرده اید؟ ترکیبی از روغن پخت و پز مورد علاقه‌تان «مثلاً روغن زیتون» با لیموترش بسازید و ناخن ‌هایتان را در آن غوطه ور کنید. اگر ناخن ‌هایتان خشک و شکننده شده‌اند، این مخلوط راه حل خوبی برایتان خواهد بود، اما برای سفید کردن ناخن‌هاي زرد هم خوب اسـت.

 

توجه

بـه خاطر بسپارید کـه از لیموترش بر روی پوستتان استفاده کردید، حتماً در طول روز از کرم‌هاي ضد آفتاب استفاده نمایید، چرا کـه لیموترش پوست را بیشتر بـه اشعه‌هاي UV حساس می کند.