پارس ناز پورتال

آسیب لنز تماسی به چشمان این دختر زیبا

آسیب لنز تماسی به چشمان این دختر زیبا

آسیب لنز تماسی به چشمان این دختر زیبا 

ببینید لنزهای تماسی که بیشتر ما از آن استفاده می کنیم می تواند چقدر مضر و خطرناک باشد و به چشم آسیب بزند. معابه، دانشجوی ۲۳ ساله اهل بلفاست در دانشگاهی در لیورپول درس می‌خواند. چشمان او چند نمره‌ای ضعیف بود و چون عینک دوست نداشت از لنز تماسی استفاده می‌کرد.

 

معمولا متخصصان توصیه می‌کنند کمتر از ۱۰ ساعت لنز را به چشم داشته باشید اما لعابه همانند بسیاری دیگر از افراد بیش از ساعت مجاز لنز می‌زد. یک روز هنگام درآوردن لنز چون چشمانش به اندازه کافی رطوبت نداشت بخشی از قرنیه چشم چپش پاره شد.

 

او فورا به متخصص مراجعه کرد. به گفته پزشک این دختر از ۱۶سالگی به طور مرتب از لنز استفاده کرده بود. همین موضوع زمینه‌ساز خشکی چشم و عفونت شد و از آنجا که بدون مرطوب کردن چشم لنز را در آورده بود قرنیه چشمش پاره شد.چشم چپ این دختر بعد از پارگی جمع شد و چشم راستش به شدت به نور حساس بود. برای درمان ۵ روز در اتاق تاریک به سر برد و آنتی بیوتیک مصرف کرد.

 

حالا به دلیل جراحتی که روی عدسی چشمش دارد امکان استفاده از لنز نیست و به دلیل همین جراحت نمی‌تواند عمل لیزر انجام دهد و ناچارا باید عینک بزند. البته شانس آورد که هنوز هر دو چشمش بینایی دارد.متخصصان توصیه می‌کنند حداکثر ۸ ساعت در روز از لنز تماسی استفاده کنید و قبل از خوابیدن و به حمام رفتن لنز را در آورید.

آسیب لنز تماسی به چشمان این دختر زیبا