پارس ناز پورتال

لمس انگشتان دست برای آرامش و سلامتی

لمس انگشتان دست برای آرامش و سلامتی

لمس انگشتان دست برای آرامش و سلامتی 

شما می توانید انگشتان دست خود را برای سلامتی و آرامش بیشتر لمس کنید. این کار واقعا تاثیر گذار و معجزه آسا خواهد بود. جین شین جیتسو یک روش درمان ژاپنی ۵۰۰۰ ساله بر پایه روش های درمانی جامع می باشد که در آن کلیت بدن درمان می شود. در این روش درمانی تنها با نگه داشتن انگشتان دست می توان هم به سلامت بدن و هم به سلامت ذهن کمک کرد.

 

شاید چنین ادعایی از نظر شما کمی عجیب باشد اما محققان دریافته اند که حقیقت دارد. مرکز سرطان دانشگاه کنتاکی به این نتیجه رسیده اند بیمارانی که با روش جین شین جیتسو درمان می شدند استرس، درد و حالت تهوع کمتری داشتند و کسانی که این روش درمانی جامع را به مدت طولانی انجام می دادند درد و حالت تهوع شان کمتر و کمتر می شد.

 

یکی دیگر از تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است تحقیقی است در مرکز پژوهش سلامت کایزر پرمننته. در این مرکز یکی از متخصصین روش درمانی جین شین جیتسو را بر یکی از بیماران میلوم انجام می داد. این بیمار علیرغم این که به دلیل شیمی درمانی  در معرض خطر بیماری موکوزیت قرار داشت اما تنها یک بار به صورت خفیف دچار این بیماری شده بود.

 

او در دوران بستری به ندرت دچار حالت تهوع می شد و تنها زمانی که متخصصش نبود این اتفاق برایش می افتاد.این روش درمانی موثر است چون تمام قسمت های بدن با یکدیگر در ارتباط هستند. وقتی یکی از قسمت های بدن بیمار باشد روی تمام بدن تاثیر می گذارد.

 

از طرفی انگشت های دست با احساسات و اعضای بدن در ارتباط هستند. ما می توانیم جریان انرژی را در قسمت های مهم بدن تقویت کنیم و به سلامت ذهنی و جسمی خود کمک کنیم.تمام انگشت ها و حتی کف دست با احساسات و اعضاء متفاوتی در ارتباط هستند. این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه نگه داشتن انگشت ها به مدت ۳ الی ۵ دقیقه می تواند سلامت تان را تقویت کند.

لمس انگشتان دست برای آرامش و سلامتی

انگشت شست

نگه داشتن انگشت شست به ما کمک می کند گذشته را رها کنیم و استرس و نگرانی را در خود درمان کنیم. می توانیم آرام شویم، عزت نفس مان را بهبود ببخشیم، به آرامی استراحت کنیم و انرژی خود را تقویت کنیم.انگشت شسست با طحال و معده در ارتباط است. در نتیجه این انگشت به ما اطمینان می دهد که سلول های قرمز و سفید خون بالا هستند و معده مان غذا را سریع تر هضم می کند.

 

انگشت اشاره

انگشت اشاره به ما انرژی و اراده برای مقابله با ترس ها و مبارزه برای فردایی بهتر می دهد. اکنون با تقویت اراده قدرت درونی برای برای مبارزه با ضعف ها و اعتیادهای مان داریم. بنابراین می توانیم برای عالی بودن تلاش کنیم.انگشت اشاره با کلیه و مثانه در ارتباط است و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و مقدار آب و شیمی بدن را متعادل می کند.

 

انگشت میانی

انگشت میانی با عصبانیت در ارتباط است. عصبانیت نیز یک حالت فیزیکی است. اگر به دلیل مسائل مالی یا پرداخت بدهی ها استرس دارید و خشمگین هستید بیشتر دچار سر درد می شوید زیرا خون بیشتری در سر جریان پیدا می کند. این یعنی خون کمتری در باقی بدنتان جریان دارد. بنابراین واکنش شما را نسبت به آسیب ها بدتر می کند و باعث خستگی تان می شود.

 

با آزاد کردن انرژی در انگشت میانی می توانید این تاثیرات را خنثی کنید. انگشت میانی با کبد و کیسه صفرا در ارتباط است. با تقویت و بهبود این اعضا مطمئن می شوید که جریان انرژی به قدری کافی هست که شما را پر انرژی نگه دارد.

 

انگشت حلقه

انگشت حلقه از بعضی لحاظ به انگشت شست شباهت دارد. این انگشت با نگرش های منفی و ناراحتی در ارتباط است که انرژی را از بین می برند.اما انگشت حلقه با ریه ها نیز در ارتباط است و به شما اطمینان می دهد که می توانید عمیق تر و آسان تر تنفس کنید.

 

بنابراین آزاد کردن انرژی در انگشت حلقه عضلات و سیستم عصبی را نیز تقویت می کند. در نتیجه با استرس کمتر و انرژی بیشتر سبک زندگی خود را در جهت بهبود تغییر خواهید داد.

 

انگشت کوچک

انگشت کوچک روی قلب و خون متمرکز می شود. از آنجایی که جریان خون سالم برای سلامت دیگر اعضای بدن لازم است این انگشت مهم ترین انگشت به حساب می آید.بهبود جریان خون مغز را تقویت می کند. در نتیجه توانایی شما برای فکر کردن و تمرکز روی مسائل مهم تر را بهتر می کند.

 

کف دست

استرس نه تنها به خودمان آسیب می رساند بلکه باعث آسیب رساندن به روابط مان با اطرافیانم می شود. آزاد کردن انرژی در کف دست باعث می شود بهتر بتوانید با افراد مهم در زندگی تان ارتباط برقرار کنید، افکار مثبت داشته باشید و زندگی تان نظم بیشتری به خود بگیرد.

 

کف دست با دیافراگم و ناف در ارتباط است.اگر به اندازه کافی وقت و انرژی دارید باید گرفتن انگشت ها را امتحان کنید تا بتوانید سلامت تمام بدنتان را تقویت کنید. خوشبختانه این روش درمانی قدیمی طراحی شده تا هر کسی بتواند سلامت ذهنی و جسمی خود را تقویت کند.

 

سایت بدونیم