پارس ناز پورتال

لزوم صحبت با همسر درباره خواسته های جنسی

مجموعه : حذف شده است
لزوم صحبت با همسر درباره خواسته های جنسی

لزوم صحبت با همسر درباره خواسته های جنسی 

رابطه جنسی باید برای هر دو طرف همراه با لذت و آرامش باشد و برای رسیدن به این منظور باید صحبت های جنسی بین همسران وجود داشته باشد. اگر رابطه جنسی تان با خواسته‌هایتان مطابق نیست، دست از غر زدن بردارید و سعی کنید در مورد خواسته‌هایتان در رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید.

 

مشکلات در رابطه جنسی 

اگر رابطه زناشویی‌تان با خواسته‌هایتان مطابق نیست، دست از غر زدن بردارید و سعی کنید در مورد خواسته‌هایتان صحبت کنید. برای این کار اول باید نیازهایتان را بشناسید و در مورد آنها به طور خاص، با همسرتان صحبت کنید.

 

آیا واقعا می‌دانید همسرتان چه می‌خواهد؟ سعی کنید متوجه شوید. شاید شما و همسرتان آنقدرها هم که فکر می‌کنید از هم فاصله نداشته باشید. وقتی هر دو خونسرد و منطقی هستید، در این مورد صحبت کنید و یکدیگر را سرزنش نکنید. واضح و روشن حرف بزنید.

 

رابطه یعنی گفت‌وگو و سازش و این موضوع هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. دنبال فرصت باشید. برنامه‌ای ترتیب دهید که برای هر دویتان جذاب باشد. به شیوه خودتان رفتار کنید تا موفق شوید. اگر با یک برنامه موافقت می‌کنید و بعد از مدتی می‌بینید برایتان جاذبه‌ای ندارد، دوباره کنار هم بنشینید و برنامه تازه‌ای بچینید.

 

همسران به‌ندرت تمایل برای برقراری رابطه زناشویی در زمان‌های یکسان دارند. پس حد وسط را بگیرید تا هر دو از این رابطه لذت ببرید.رابطه‌تان را براساس رابطه زناشویی پیش نبرید. شما به عشق، مهربانی و غمخواری نیاز دارید و رابطه زناشویی می‌تواند واکنشی برای اینها باشد. هر وقت دوست دارید همسرتان را بغل کنید،

 

این کار را انجام دهید. زندگی زناشویی فعالی داشته باشید و برای یکدیگر عشق و احترام زیادی قائل باشید. افراد مختلف زبان متفاوتی برای بیان عشق دارند. مثلا وقتی آقایی در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کند، انتظار دارد او دوستت دارم را از لابلای کارهایش بشنود.

لزوم صحبت با همسر درباره خواسته های جنسی

رابطه‌تان را براساس رابطه زناشویی پیش نبرید‎

 

آیا همسرتان زبان عشق شما را متوجه می‌شود؟

به نیازهای احساسی‌تان خوب دقت کنید که روابط زناشویی‌تان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. گرچه اصل وجود غریزه جنسی، غریزی و فطری است اما در انسان برخلاف سایر جانداران، کیفیت رابطه زناشویی و انجام رفتار جنسی، غریزی نیست بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت.

 

به همین دلیل، یکی از نکته‌های ضروری برای هر زوجی این است که دانستنی‌های لازم را برای این کار به‌دست آورند که شامل مقدمات رابطه زناشویی، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام رابطه و رعایت آن، شناخت شیوه‌های مختلف رابطه زناشویی، آگاهی از راه‌های جلوگیری از بارداری، رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن، خوشبو بودن و…

 

آگاهی از نکات بهداشتی در رابطه و رعایت آن، آگاهی ضمنی از اختلال‌های جنسی و… می‌شود. برای یادگیری همه این موارد می‌توان از کتاب‌های مفیدی که در این زمینه تالیف شده، استفاده کرد یا از مشاوران خانواده راهنمایی گرفت.

 

اگر قبلا زندگی زناشویی ناموفقی داشته‌اید، ممکن است تجربه‌تان را به رابطه جدیدتان بیاورید و از لحاظ جنسی نتوانید فعال باشید. پس به سابقه زندگی مشترکتان نگاهی بیندازید و از آن عبرت بگیرید.

 

چه عذر و بهانه‌هایی برای داشتن رابطه جنسی می‌تراشید؟

اگر می‌ترسید فرزندتان ناگهان وارد اتاق شود، کافی است در اتاق را قفل کنید و به فرزندانتان بگویید مزاحم شما و همسرتان نشوند.

 

یادتان باشد کیفیت و نه کمیت، مهم‌ترین عامل است

انتخاب‌های شما عواقبی دارند. مثلا اگر انتخاب می‌کنید که به سرکار بروید، دانشگاه هم بروید و به پدر و مادر پیرتان هم روزانه سر بزنید، مسلما زمان بسیار کمی برای رابطه زناشویی خواهید داشت. اگر می‌خواهید نتیجه متفاوتی عایدتان شود، رفتار و تصمیم‌هایتان را عوض کنید. اگر زیادی سرتان شلوغ است، ‌در بعضی زمینه‌ها تفویض اختیار کنید.

 

کیفیت یک رابطه زناشویی به میزان پاسخگویی آن به نیازهای زوج بستگی دارد. به نیازهای همسرتان به عنوان قانون لازم‌الاجرا نگاه کنید و ببینید چطور می‌توانید خواسته‌هایش را برآورده کنید. به همسرتان برچسب نزنید که اشتباه می‌کند یا با او بدرفتاری نکنید.

 

از خودتان یا همسرتان بپرسید: آیا واقعا خیلی خسته‌ای؟ یا از همسرت خسته‌ای؟

آیا همسرتان را سر ذوق می‌آورید؟ باید سعی کنید در پیش‌نوازی، تحریک‌کننده باشید تا همسرتان را بیشتر جذب کنید. اگر همسرتان از سروکله زدن روزانه با فرزندانتان خسته است، سعی کنید کارهایی انجام دهید که از فشار روانی همسرتان کاسته شود. مثلا آخر شب می‌توانید حمام را برایش آماده کنید

 

تا کمی آرام بگیرد و خودتان فرزندانتان را به رختخواب بفرستید. حتی با کوچک‌ترین رفتار هم می‌توانید به نظر همسرتان رومانتیک بیایید.

 

منبع:shafaonline.ir