پارس ناز پورتال

لزوم حمایت احساسی مردان از همسران در زندگی

لزوم حمایت احساسی مردان از همسران در زندگی

لزوم حمایت احساسی مردان از همسران در زندگی 

آقایان باید بدانید که فقط پول در زندگی کافی نیست،بلکه این درک و احساس همدلی است که می تواند رابطه بین شما و همسرتان را بهتر کند. زن‌ها دوست دارند مردشان، احساسی که نسبت به هر چیز دارند را دقیقا درک کند. همین درک نکردن باعث می‌شود گاهی حرف‌هایی بزنند که توسط مردهایشان چیز دیگری تفسیر ‌شود. در حالی که منظور زن اصلا آن نبوده.

 

آقایان پول ندهید، دل بدهید!
استثنا‌ها را بگذارید کنار. زن‌ها طبیعت‌شان با مردها فرق می‌کند.روانشناسی‌شان با آنها فرق می‌کند و نحوه عملکرد مغزشان نیز متفاوت است. به خاطر همین تفاوت‌هاست که تاریخ برایشان مهم است. عدد و رقم‌ها نقش مهمی در زندگی‌شان دارند و دل‌شان می‌خواهد روزهای خاصی را بهشان یادآوری کنند و برایشان جشن بگیرند.

 

ولی احتمالا شما هم جزو مردانی هستید که به دلایل مختلف گاهی روزهای مهمی مانند تولد، سالگرد ازدواج، سالگرد آشنایی و یا حتی اعتیاد را از یاد می‌برید؟ ولی باور کنید به یاد داشتن این روزها و تکریم زن در ایام خاص چیزی نیست که بتوانید با یک عذرخواهی از زیر آن در بروید.

 

راستی امسال برای هفته زن چه برنامه‌ای داشتید؟ اگر تا الان کاری نکرده‌اید اشکالی ندارد. هنوز فرصت دارید. ما برای شما پیشنهادهایی داریم که در مناسبت‌های مختلف بتوانید به معنای واقعی «زن‌داری» کنید و همسر ایده‌آلی از نگاه زنتان باشید.
اینجوری نگاه نکنید؛ پیشنهاد ما خرید طلا و پول خرج کردن و این ولخرجی‌ها نیست.

 

این تصور غلط شما مردهاست. خانم دکتر سیما فردوسی امروز به شما می‌گوید چطور می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای به معنای واقعی کلمه مرد ایده‌آل خانه‌تان شوید.

 

همین چند روز را درکش کنید
هر زنی دلش می‌خواهد شوهرش فکر، سلیقه و احساسش را درک کند؛ نه اینکه بهش دستور بدهد «تو باید اینطوری باشی» و «نباید اینطوری باشی» هیچ زنی چنین مردی را دوست ندارد. زن‌ها دوست دارند مردشان، احساسی که نسبت به هر چیز دارند را دقیقا درک کند. همین درک نکردن باعث می‌شود گاهی حرف‌هایی بزنند که توسط مردهایشان چیز دیگری تفسیر ‌شود. در حالی که منظور زن اصلا آن نبوده.

 

بگذارید بفهمد که احترام می گذارید
زن ها دوست دارند همسرشان به خانواده‌شان احترام بگذارد و مثل خانواده خودش با آنها رفتار کند. اما بعضی آقایان تصور می‌کنند زن‌ها می‌خواهند فقط با خانواده خودشان رفت و آمد کنند، به نظرشان زن‌ها انحصاری فکر می‌کنند، و نظرشان این است که تو فقط باید پیش من باشی، با من حرف بزنی، با من بیرون بروی و … این تفکر شامل همه خانم ها نمی‌شود. پس مرد در مقابل زنش نباید جبهه بگیرد.

 

دروغ نگویید
خانم‌ها دوست ندارند آقایان دروغ بگویند. اما گاهی مردها فکر می‌کنند اگر راستش را بگویند ممکن است خانم نگذارد فلان کار را بکنند یا فلان جا بروند. گاهی حتی مردی نگران است که اگر راست بگوید باعث از بین‌رفتن آرامش همسرش شود. اما آقایان اگر روش و استراتژی درستی داشته باشند، بدانند چطور حرف بزنند، چه بگویند، چه نگویند، از چه کلماتی استفاده کنند یا نکنند و لحن‌شان چطور باشد، نیازی به دروغ گفتن پیدا نمی‌کنند.

 

سخت است اما می‌شود گاهی هم پرخاشگر نبود
اقتدار با پرخاشگری فرق دارد. زن‌ها از پرخاشگری مردها بدشان می‌آید. درست است که زن‌ها دوست دارند دلشان به یک همسر مقتدر گرم باشد اما هیچ زنی نیست که بگوید: «من دوست دارم شوهرم خشن باشد.» پس مردها باید حواس‌شان باشد که خشونت به کار نبرند، صدایشان را بالا نبرند و به همسرشان احترام بگذارند. اگر مردی می‌خواهد زنش را درک کند، باید برایش احترام قائل باشد؛ اما در حد متعادل. خانم‌ها هم مرد متعادل دوست دارند.

 

شما بلد نیستید از دیگران مشورت بگیرید
زن‌ها دل‌شان می‌خواهد مورد مشورت قرار بگیرند. در مورد مسائل کاری نه، اما در سایر مسائل‌ به‌خصوص مسائل مربوط به خانواده، بچه‌ها، معاشرت‌ها و خریدکردن‌ها، زن‌ها دوست دارند از آنها مشورت و نظرشان پرسیده شود. بعضی مردها حتی در مورد کارهای جالبی مثل مسافرت رفتن هم نظر نمی‌پرسند. فقط می‌گویند برویم فلان جا. این مدل از آقایان حتی اگر نیت‌شان هم خوب باشد،

 

حس منفی در همسرشان ایجاد می‌کنند. در حالی که خانم‌ها دوست دارند در خانواده دیده شوند، مطرح شوند، صاحب‌نظر باشند و نظری که می‌دهند در پاره‌ای موارد اعمال شود.

 

به‌خودتان اجازه ندهید که مقایسه کنید
خانم‌ها دلشان نمی‌خواهد با زن دیگری مقایسه شوند؛ بنابراین دست از مقایسه کردن بردارید. زن‌ها طبیعت‌شان این است که دوست ندارند شوهرشان از یک خانم دیگر خیلی تعریف کند. هی نگویید خانم فلانی چقدر کدبانو است، چقدر دستپختش خوب است و… . طبیعت خانم‌ها این است که دوست ندارند شوهرشان از خانم دیگری تعریف کند. می‌خواهند مطمئن باشند از نظر همسرشان بهترین هستند.

 

سالی ۸-۷ بار دوستت دارم گفتن سخت نیست
خانم‌ها دوست دارند شوهرشان به آنها ابراز علاقه کند. می‌خواهند بفهمند که مردشان هم به زندگی‌اش علاقه دارد. مردها می‌گویند: «علاقه دارم دیگر؛ وقتی اینقدر کار می‌کنم یعنی علاقه دارم.» اما واقعا این آن چیزی نیست که خانم‌ها دوست دارند بشنوند. زن‌ها دوست دارند «عزیزم خیلی دوستت دارم» را بشنوند. مرد باید وسط روز زنگ بزند و بگوید: «چطوری؟ چکار می‌کنی؟ دلم برایت تنگ شده.» مختصر و مفید اما مؤثر. خیلی از خانم‌ها چنین چیزی را دریافت نمی‌کنند.

 

شما شوهر خوبی هستید اما از زنتان هم تعریف کنید
 به گزارش پارس ناز زن‌ها دوست دارند از زیبایی‌هایشان تعریف بشود؛ چه زیبایی‌های ظاهری و چه رفتاری. دوست دارند بشنوند: «امروز چقدر قشنگ شدی، امروز چقدر قشنگ‌تر شدی، این لباسی که پوشیدی چقدر بهت می‌آید، این رنگ خیلی تو را شاداب نشان می‌دهد و…» درواقع دوست دارند شوهرشان تغییرات‌شان را ببینند. خیلی از آقایان برایشان سخت است در این موارد ابراز عقیده کنند.

 

برخی آقایان هم خیلی رک و بی‌پرده عیوب همسرشان را می‌گویند. این تاثیر خیلی بدی می‌گذارد. چرا غذا این‌طوری است، چرا خانه این وضعی است، چرا اینجایت اینطوری است و… گاهی حتی به شوخی حرف‌هایی از این دست می‌زنند که خانم‌ها اصلا دوست ندارند.

 

همه غصه‌های عالم را بی‌خیال؛ حرف بزنید
خانم‌ها اهل گفت‌وگو هستند و دوست دارند مردهایشان هم با آنها حرف بزنند. بنابراین مردی موفق است که کمی از این توانمندی استفاده کند؛ نه اینکه همه‌اش بگوید خسته و گرسنه‌ام. عصر که مرد وارد خانه می‌شود، برای زن‌ها پایان روز نیست. تازه آغاز یک روز جدید است. حالا تازه باید دور هم باشیم و صحبت کنیم. اگر اینطور نباشد خانم کسل می‌شود و این دقیقا جایی است که مرد باید کمک کند که زن شاداب و بانشاط بماند.

 

مگر هنوز نمی‌دانید که باید کمک کنید
خانم‌ها دوست دارند آقایان در کارهای خانه بهشان کمک کنند. واقعا سخت است که همه کارها به‌عهده زن باشد و او را دچار افسردگی می‌کند. بدتر آنجاست که بعضی مردها می‌گویند: «وظیفه‌ات است» یا «مگر تو از صبح تا شب توی خانه چه کار می‌کنی؟» خانم‌ها به واسطه طبیعتی که دارند خودشان خیلی از کارها را جزو توانمندی‌هایشان می‌دانند و انجام می‌دهند.

 

اما خیلی وقت‌ها در خانه دوست دارند مرد مثل یک نیروی کمکی در کنارشان باشد. این کار، بیش از جنبه مادی به آنها آرامش روانی می‌دهد. مثلا خانم دارد آشپزی می‌کند، کیسه زباله پر شده، خب آقا این را ببرد بیندازد توی سطل زباله. مثلا مهمان دارند می‌خواهند بروند خرید، با هم بروند. اگر این کار را نکنند خانم‌ها رو به فرسودگی می‌روند. واضح است که وقتی فشار را روی کسی بگذاری از بین می‌رود.