پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

لزوم استراحت پس از تمرینات ورزشی

لزوم استراحت پس از تمرینات ورزشی

لزوم استراحت پس از تمرینات ورزشی 

تمرینات ورزشی بدن را بسیار خسته میکند و پس از آن برای اینکه بدن ریکاوری شود باید به استراحت کافی بپردازیم. به طور کل اگر در حال انجام تمرینات ورزشی سنگین هستید و ماهیچه های شما کاملا خسته شده اند ، برای بازگرداندن انرژی ماهیچه ها در این حالت حداقل به ۴۸ ساعت استراحت نیاز دارید.

 

برای مثال در نظر بگیرید در باشگاه ورزشی تمرینات سنگین مربوط به ناحیه ی شانه را انجام داده اید ، روز بعد باید از انجام ورزش های مجدد مربوط به شانه اجتناب نمایید و حداقل یک روز کامل را به شانه های خود استراحت دهید. ماهیچه های شما نیاز به استراحت کافی بین تمرینات ورزشی دارند.

 

البته موضوعی که مطرح شد بدان معنا نیست که نمی توانید روز بعد ورزش کنید. اما تمرینات روز بعد را به پا و کمر اختصاص دهید.به طور کلی این بازسازی سطح انرژی به سیستم قلب و عروق نیز کمک خواهد کرد. اگر تمام طول هفته ، ساعاتی در روز را به تمرینات ورزشی اختصاص می دهید ، فقط یک روز از این ورزش را با سرعت مسابقات پیش ببرید.

 

در این یک روز بدن شما فرسوده شده و قطعا برای جلوگیری از آسیب های احتمالی نیاز به استراحت کافی دارد. این آسیب ها شامل درد ساق پا ، التهاب تاندون ها و غیره می شود.یاد بگیرید در طول تمرینات ورزشی به صدای بدن خود گوش دهید.

 

استراحت کافی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. این موضوع بارها پس از مطالعات روی تمرینات ورزشی ثابت شده است و این نکته در واقع قانونی است که کاهش تدریجی نام دارد. اگر مسابقه ی بزرگی را پیش روی خود دارید ، بهترین کار بالا بردن توانایی بدن به مرور زمان و کسب آمادگی برای مسابقات است.

 

در هر هفته یک روز کامل را به استراحت بپردازید ، یک یا دو روز استراحت کامل در هفته زمان مناسبی برای بازیابی انرژی به نظر می رسد.علاوه بر این ، خواب برای عملکرد صحیح بدن ضروری است . باید در شبانه روز مدت هشت ساعت یا بیشتر بخوابید و به بدن خود استراحت دهید.

 

اگر مدت زمان خواب شما فقط شش ساعت در شبانه روز است و یا دچار بی خوابی می شوید ، حتما از راه های طبیعی برای درمان این مشکل استفاده نمایید. خواب در واقع زمان تعمیر و بازسازی کل سیستم های بدن ، مهمتر از همه مغز است.

 

پس بدن خود را فرسوده نکنید ، بیشتر همیشه بهتر نیست . ارتقاع قدرت و سرعت اندام های بدن باید به مرور زمان و به صورت طبیعی ، تقریبا در هفته ۱۰ درصد ، صورت پذیرد . نوع ورزشی که انجام می دهید مهم نیست ، درواقع روش انجام آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

همیشه به خاطر داشته باشید که زمان های استراحت خود را در یک جدول از پیش تعیین شده زمان بندی کنید. رعایت این نکات ساده ارتقاع چشمگیری را در موفقیت های ورزشی شما پدید می آورد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ