پارس ناز پورتال

لباس ها را به موقع بشویید تا بیمار نشوید

لباس ها را به موقع بشویید تا بیمار نشوید

لباس ها را به موقع بشویید تا بیمار نشوید 

آیا میدانستید اگر لباس هایتان را به موقع نشویید ممکن است بیمار شوید؟با ما همراه باشید تا ماجرا را برای شما شرح دهیم. موسسه بهداشت آمریکا تاکید کرد: لباس های زیر، پیراهن و جوراب های خود را بلافاصله پس از تعویض بشویید تا باکتری های کمتری در لباس ها باقی مانده و به سلامت شما آسیبی نرسد.

 

محققان دانشگاه انگلستان با مطالعه بر روی مولکول‌ها و باکتری های لباس ها دریافتند که شش ترکیب آلی فرار، عامل ایجاد بوی بد لباس ها است که برخی از آنها حتی با شست و شو از بین نمی روند، این ترکیبات بد بو را باکتری های روی پوست مانند کورینه باکتری و استافیلوکوکوس روی لباس ایجاد می‌کنند.

 

پروفسور جان دین و همکارانش مطالعه ای را بر روی شش مرد و دو زن انجام دادند در این مطالعه از این افراد خواسته شد که پس از درآوردن جوراب، پای خود را شسته و خشک کرده و مجددا جورابی نو را به مدت 10 ساعت بپوشند

 

سپس هر دو جفت جوراب به مدت یک شب در محیطی تاریک نگه داری شدند همچنین در مطالعه دیگری لباس 9 مرد فوتبالیست پس از ورزش جمع آوری و در محفظه های جدا نگه داری شدند.

 

در ادامه جوراب ها و لباس ها را در یک ماشین آزمایشگاهی بدون استفاده از مواد پاک کننده معطر در دمای 68 درجه شسته و از مولکول های روی لباس ها پس از خشک شدن نمونه برداری کردند.

 

محققان دریافتند در صورتی که لباس های روزانه، خواب و ملحفه ها بیش از یک هفته و جوراب ها، لباس های زیر و ورزشی پس از هر بار پوشیدن شسته نشوند احتمال ابتلا به عفونت های پوستی و ادراری و در کل مقاوم به دارو افزایش پیدا می‌کند.

 

دانشمندان هشدار دادند: اغلب مردان مجرد بیش از چهار بار در سال ملحفه های خود را نمی شویند به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری های عفونی در آنها بیشتر است.