پارس ناز پورتال

قلم مو و اسفنج های آرایشی و نکات بهداشت

قلم مو و اسفنج های آرایشی و نکات بهداشت

قلم مو و اسفنج های آرایشی و نکات بهداشت 

وقتی برای شستن قلم مو و اسفنج های ارایشی اقدام می کنید مراقب چند نکته بهداشتی نیز باشید.در کل رعایت بهداشت درمورد لوازم آرایشی بسیار مهم است. تمیز كردن قلم‌مو و اسفنج‌های آرایشی، قبل یا بعد از استفاده، کاری است بی‌نهایت مهم؛ و برای دوری از تکثیر باکتریها و محفاظت از پوست و بهداشت مواد آرایشی، انجام آن لازم و ضروری است.

 

تمیز کردن قلم موها:

لازم است از قلم موهایتان از طریق شستشوی هفتگی یا ماهانه، به دقت مراقبت کنید تا تمام چربی‌ها، آلودگی‌ها، سلولهای مرده و همچنین باکتریهای متراکم در آنها زایل شود.این موضوع به خصوص برای کسانی که پوست چرب و یا پرجوش دارند، بسیار مهم است.

 

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. کمی روغن زیتون روی چند عدد دستمال بریزید و قلم مو را چندین بار روی روغن به آرامی حرکت دهید تا تمام رنگها و مواد آرایشی موجود در آن زایل شود.

 

۲.کمی آب گرم را با مقداری شامپو مخلوط کنید (بهتر است شامپوی بچه باشد) سپس قلم مو را در آن فرو برده و با ملایمت مالش دهید.

 

۳. قلم مو را در ظرفی حاوی مقداری سرکه قرار دهید، سپس با آب ولرم خوب بشویید.

 

پس از آن:

با آب جاری حداقل دوبار آن را با دقت و حوصله آبکشی کنید.

 

موها را آرام بفشارید تا آب اضافه اش گرفته شود.

 

قلم مو را جایی آویزان کنید تا خشک شود؛ و یا یک روز کامل روی حوله قرار دهید.

 

به گزارش پارس ناز اکنون می توانید دوباره از آن در حالی که کاملا تمیز و پاکیزه و عاری از هرگونه گرد و غبار، آلودگی و باکتری است، استفاده کنید. و اگر برای استفاده از آن عجله داشتید، می توانید با دستمال مرطوب مخصوص کودکان، آن را پاک کنید.

 

تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی:

اسفنج‌ها را در یک فنجان آب ولرم و نصف فنجان سرکه فرو ببرید و بگذارید یک ساعت تمام در آن بماند.
اسفنج ها را با مقداری شامپو بچه با ملایمت بمالید تا تمام پودر و رنگ و گرد و غبار موجود در آن خارج شود.
اسفنج را با آب جاری خوب آبکشی کنید و بگذارید یک روز بماند تا کاملا خشک شود.

 

سپس آن را درون یک کیسه پلاستیکی تمیز قرار دهید و به مدت یک روز داخل فریزر بگذارید تا از کشته شدن تمام انواع باکتریهای موجود در آن مطمئن شوید. حالا می توانید فوراً از آن استفاده کنید!