پارس ناز پورتال

قرص مولتی ویتامین و جایگزینی برای غذا

قرص مولتی ویتامین و جایگزینی برای غذا

قرص مولتی ویتامین و جایگزینی برای غذا 

قرص های مولتی ویتامین حاوی مواد لازم مورد نیاز بدن هستند اما آیا ما میتوانیم یه جای غذا از این قرص ها استفاده کنیم؟ هیچ جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد. بسیاری از مردم بر این باورند که به مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی از رژیم غذایشان دریافت نمی‌کنند. با این حال، هنوز سودمندی کامل مکمل‌ها در هاله‌ای از ابهام است.

 

محققان دریافته اند مولتی‌ویتامین‌ها در برابر سرطان‌های رایج، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و مرگ، کم تاثیر یا بی‌تاثیر هستند.با این‌حال، بیشتر مطالعات اخیر حاکی از فواید مصرف مولتی‌ویتامین‌هاست تا جایی که مشخص شده زنانی که مدت سه سال یا بیشتر مولتی‌ویتامین‌ مصرف می‌کنند، کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

 

بعلاوه مصرف ویتامین‌های دوران بارداری همراه اسید فولیک ـ که به جلوگیری از نواقص هنگام تولد کمک می‌کند ـ به زنان باردار بشدت توصیه شده است.

 

همچنین اگر به سندرم سوء‌جذب مبتلا باشید، درشرایطی که بدن نمی‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی را به‌طور کامل جذب کند، ممکن است پزشکتان مولتی‌ویتامین‌ تجویز کند. اما برای افراد سالم، یک مکمل هرگز نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی سالم باشد.