پارس ناز پورتال

قدرت ذهن خود را تا کهکشان ها ببرید

قدرت ذهن خود را تا کهکشان ها ببرید

قدرت ذهن خود را تا کهکشان ها ببرید 

قدرت ذهن می تواند یک انسان را از آنچه هست بسیار فراتر ببرد و راه موفقیت و آرامش را در زندگی وی باز و فراهم کند. مغز و ذهن انسان به شکل جدایی ناپذیری به یکدیگر متصل هستند. ما باید با شگفتی و ترس به آنها بنگریم. بنابراین باید مواظب باشید که چه خوراکی به مغزتان می دهید و چگونه تحریکش می کنید.

 

با این کار عملا ذهن تان را وسعت می بخشید. مغز انسان معادل یک ابررایانه است و بسیار پیچیده تر از هر کامپیوتری که تاکنون به وسیله بشر ساخته شده است، کار می کند.بالا بردن توانایی مغز برای موفق شدن امری ضروری است از آنجا که می تواند کنترل کند که در نهایت شما چه فردی خواهید شد.

 

مغز یک مرکز فرماندهی است؛ مرکزی که هر کاری را که شما انجام می دهید در بر می گیرد و تحت کنترل در می آورد و همچنین می تواند مشخص کند که چگونه فکر، احساس و عمل می کنید. به عبارت ساده: هنگامی که مغز شما بهترین عملکرد را داشته باشد، به شما اجازه می دهد که بهترین باشید؛ به این علت که می تواند نتیجه را در کنترل خود داشته باشد.
قدرت ذهن خود را تا کهکشان ها ببریدتاثیرات اساسی بر روی مغز وجود دارد که می تواند به عملکرد آن شکل دهد و مشخص می کند که تا چه حد می توان عملکرد مغز را گسترش داد. این تاثیرات شامل ژن، گفتگو با خود، تجربیات زندگی، استرس و مطالعه می شود. اگرچه این عوامل بر روی مغز اثر می گذارند اما نمی توانند مشخص کنند که تا چه حد شما می توانید کاری را انجام دهید یا چیزی را یاد بگیرید.

 

به عبارت دیگر فرصت فوق العاده ای دارد که تا جایی که تصور می کنید، پیش بروید. بنابراین با چنین ابزار فوق العاده ای که در اختیار داریم، چه چیزی باعث می شود که بسیاری از افراد از تجربه کردن فرصت هایی که برای شان پیش می آید، خودداری کنند؟ چندین مانع ساده وجود دارد که اگر به آنها اجازه دهید می توانند

 

قدرت زیادی در تخریب فرآیند یادگیری شما داشته باشند اما می توانید بر آنها غلبه کنید. کلید شکستن این موانع به این شکل است که برعکس شان را انجام دهید.

 

باورهای تان را تغییر دهید

بسیاری از افراد بر این باورند که نمی توانند یاد بگیرند یا تبدیل به فرد باهوشی شوند. این امر باور بسیار عمیقی است که در بسیاری از افراد ریشه کرده است. اگر باور نداشته باشیم که می توانیم به هدف مان برسیم، قطعا نمی توانیم به آن دست پیدا کنیم. این به شما بستگی دارد که کاری را انجام دهید که باعث شود باورهای تان تغییر یابد.

 

وقتی که این کار را انجام دهید، دنیای جدیدی پیش روی تان باز می شود! اطلاعاتی را به مغزتان بدهید که بتواند باورهای تان را تغییر دهد. حقیقت این است که شما ذهنی شگفت انگیز با قدرتی فوق العاده برای یادگیری دارید که حتی نمی توانید تصورش را کنید. فقط باید به آن باور داشته باشید و وقتی که به باورتان عمل کنید، می توانید قدرت ذهن تان را رها سازید.

 

به دنبال یادگیری دانش صحیح باشید

آنچه برخی از مردم را از فرآیند یادگیری دور نگه می دارد این است که نمی خواهند دسترسی به دانش داشته باشند. دانش از طریق تجربیات، کتاب و ارتباط با مردم به دست می آید.  به گزارش پارس ناز ما باید آن را آرام آرام فرا بگیریم. همچنین این را نیز باید مطرح کرد که بهتر است به دنبال یادگیری دانش صحیح باشیم.

 

کلمات اگر صحیح نباشند، معنایی ندارند. گاهی اوقات از زبان کودکان می شنوم که: «من این را در کتاب خواندم.» اما آیا این امر درست است؟ فقط به این علت که شخصی آن را در کتابی نوشته است نمی توان گفت که این موضوع درست است.

 

به عنوان یک فرد یادگیرنده، شما می خواهید که دانش صحیحی را یاد بگیرید و نه فقط اطلاعات یا ایده ای که شخصی مطرح کرده است. این وظیفه بر عهده شماست که اطلاعاتی را پیدا کنید و سپس آنها را آزمایش کنید و در ذهن تان مرور کنید که آیا صحیح هستند و اگر اطلاعات صحیحی بودند می توانید آنها را به منظور بهتر کردن زندگی و به موفقیت رسیدن.

 

به درستی در زندگی تان به کار ببرید. شما باید آنچه را که برای به دست آوردن دانش صحیح فرا گرفته اید. مورد آزمایش قرار دهید و وقتی که این کار را انجام دهید می توانید قدرت حقیقی ذهن تان را رها سازید.

 

مشتاق یادگیری باشید

برخی از افراد میلی برای یادگیری ندارند. شاید تنبل باشند یا اثر مثبت آن را تاکنون حس نکرده باشند. پس می توان گفت که باید مشتاق یادگیری بود. شاید کمی کار ببرد اما تنها کاری که باید انجام داد این است که شروع به یادگیری موضوعاتی بکنیم که اثر فوری بر روی زندگی مان دارند. وقتی که درباره مفهوم اداری جدیدی موضوعی را یاد بگیرید که به شما در به دست آوردن پول بیشتر کمک کند

 

یا از زیر بار قرض رهای تان کند، می توانید به فر آیند یادگیری اعتماد پیدا کنید. همچنین وقتی که راه صحیحی را پیدا کنید که به شما بیاموزد چگونه با خانواده تان ارتباط برقرار کنید یا چگونه رابطه عاطفی بهتری داشته باشید. در آن صورت میل و اشتیاق به یادگیری پیدا خواهید کرد.

 

با سخت مطالعه کردن به زندگی تان نظم بدهید

به دست آوردن دانش کار سختی است و زمان طولانی می برد. باید با نظم خاصی آن را دنبال کرد، در غیر این صورت هرگز به دست نمی آید. فرآیند یادگیری نیاز به کار زیاد دارد. هر روز صبح باید با برنامه و روشی از خواب بیدار شوید که به ذهن تان نظم بدهد و دسترسی سریعی به دانش را برای تان فراهم کند.

 

فرآیند یادگیری زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد ولی می توانید به آن سرعت ببخشید؛ اما هنوز این فرآیند شامل خواندن، گوش دادن، مرور کردن، تکرار کردن، به کارگیری اطلاعات، آزمایش کردن نتایج، تنظیم مجدد و … می شود. به عبارت ساده تر همه این کارها، نیاز به زمان زیادی دارد. وقتی که به آرامی اما با اطمینان به زندگی تان نظم بدهید، می توانید دانش کسب کنید و به این کارها سرعت ببخشید.

 

در هر سنی می توانید فرآیند یادگیری را شروع کنید. مهم نیست که خیلی جوان یا خیلی مسن باشید؛ ذهن تان برای یادگیری خلق شده است و توانایی زیادی برای آن دارد.