پارس ناز پورتال

این قابلیت آیفون برای شما کتاب می خواند

این قابلیت آیفون برای شما کتاب می خواند

این قابلیت آیفون برای شما کتاب می خواند 

کتاب های پی دی اف اکنون همه جا یافت می شوند،گوشی آیفون قابلیتی دارد که می تواند این کتاب ها را به صورت صوتی برای ما بخواند. من معمولا کتاب های الکترونیکی را هنگامی که مشغول راه رفتن در خیابان هستم می خوانم. اما این کار هم به وضعیت فیزیکی و هم به موقعیت اجتماعی من ضربه وارد می کند.

 

چون مجبورم مدام چشم به صفحه موبایل بدوزم. برای حل این مشکلات موبایلم را طوری تنظیم کردم که تمام کتاب ها و مقالات را به صورت صوتی برایم اجرا کند.برای انجام دادن این کار باید از منوی accessibility استفاده کنیم. برای فعال کردن این تنظیمات حتما باید از iBooks یا اپلیکیشن های Nook و Kindle برای خواندن کتاب ها استفاده کنید. اپلیکیشن های Google Play به خوبی اجرا نمی شوند.

 

گام اول: Speak Screen را فعال کنید

وارد ستینگ (Settings) شوید. سپس گزینه General را انتخاب کنید. روی گزینه Accessibility ضربه بزنید و پس از آن وارد گزینه Speech شوید. در این قسمت گزینه Speak Screen را فعال کنید. این تنظیمات برای کسانی که دید ضعیفی دارند تنظیم شده است. اکنون وقتی دو انگشت خود را از بالای گوش به سمت پایین بکشید تمام متن های صفحه به صورت صوتی برایتان اجرا می شود.

این قابلیت آیفون برای شما کتاب می خواند

گام دوم: با دو انگشت از بالای صفحه به پایین بکشید

یک صفحه از کتابی که می خواهید بخوانید باز کنید. وقتی دو انگشت را از بالا به پایین می کشید کمی طول می کشد تا صدا اجرا شود. یک پنجره کوچک با چند دکمه برای تنظیم صوت روی صفحه نشان داده می شود. در این پنجره کوچک می توانید صدا را اجرا و متوقف کنید، سرعت صوت را بالا و پایین ببرید،

 

به صفحات قبل و بعد بروید و پنجره کوچک را به یک پنجره تک دکمه ای تبدیل کنید تا فضای زیادی از صفحه را اشغال نکند.

این قابلیت آیفون برای شما کتاب می خواند

گام سوم: تغییر نوع صدای خواننده

اگر در منوی تنظیمات به قسمت Speech برگردید و منوی Voice را انتخاب کنید می بینید که می توان نوع صدا و حتی زبانی که برای کتاب های صوتی به کار برده می شوند را تغییر دهید. می توانید انواع صداها با لهجه های مختلفی که دوست دارید را انتخاب کنید. این تنظیمات برای همه صفحات کار می کند.

این قابلیت آیفون برای شما کتاب می خواند

نکته

برای اجرای صوت روی کتاب ها نوع فایل کتاب های الکترونیکی (ebook) باید EPUB، IBOOK و IBA باشد و برای فایل های PDF کار نمی کند. وقتی از صفحه ای به صفحه دیگر می روید صوت متوقف می شود.

 

اگر برای صفحه وب اجرا کنید هر چه که در صفحه باشد را برایتان می خواند. حتی قسمت های تبلیغاتی البته اگر متن داشته باشد. برای رفع این مشکل باید حالت مطالعه یا (reader mode) را در سافاری فعال کنید تا قسمت های اضافی صفحه را مخفی کند و راحت تر بتوانید به کار خود ادامه بدهید.