پارس ناز پورتال

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

مجموعه : اخبار سینما
فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید 

برخی از آثار سینمایی هستند که حتما باید در طول عمر آن ها ببینیم وگرنه یک اثر ناب را از دست داده ایم. مانند فیلم های زیر. در این هفته می خواهیم از ژانرهای مختلفی به شما فیلم معرفی کنیم از فیلم های ترسناک گرفته تا فیلم های کمدی و تخیلی. تا جایی که می توانم طوری خلاصه فیلم ها را می گویم

 

که چیزی از آنها لو نرود و جذابیتش برایتان حفظ شود. همه این فیلم ها در نوع خود بسیار مورد توجه و زیبا هستند. امیدوارم از فیلم های این هفته لذت ببرید.

 

District 9 – منطقه ۹ ( ۲۰۰۹ )

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

کارگردان: نیل بلومکمپ

نویسندگان: نیل بلومکمپ، تری تچل

بازیگران: شارلتو کوپلی، جیسون بل، ناتالی بولت، سیلوین استرایک

 

” به اینجا خوش نیامدی! ”

در فیلم تخیلی ” منطقه ” به تهیه کنندگی پیتر جکسون، نیل بلومکمپ کارگردان اهل آفریقای جنوبی یکی از فیلم های کوتاه خود به نام ” زنده در جوبرگ ” را بازسازی و گسترش داده است.

 

فیلم به سبک مستند آغاز می شود و توضیح می دهد که چگونه در سال ۱۹۸۲ یک سفینه فضایی بسیار بزرگ به دلیل کمبود سوخت بالای یوهانسبورگ در آفریقای جنوبی توقف می کند. این فضایی ها قصد هیچگونه آزاری ندارند، نمی خواهند ما را نابود کنند، آنها فقط مستاصل و دچار سوء تغذیه هستند و به دنبال کمک اند.

 

انسان ها موفق به مهار ورود فضایی ها می شوند و این موجودات فرازمینی را جایی در آفریقای جنوبی به نام منطقه ۹ نگهداری می کنند. این فیلم در سبک شبه مستند ساخته شده و تلاش های یکی از عوامل MNU را دنبال می کند که قصد دارد موجودات فضایی را متقاعد کند به مکانی جدید به نام منطقه ۱۰ بروند.

 

” منطقه ۹ ” با بیشتر فیلم های تخیلی که تا به حال دیده اید فرق می کند و سبکی خاص دارد و مطئنا جذبش خواهید شد.

 

عنوان ها: نامزد دریافت ۴ اسکار، دریافت ۲۴ جایزه مختلف و نامزدی دریافت ۸۴ جایزه دیگر

مدت زمان فیلم: ۱۱۲ دقیقه

 

In Bruges – در بروژ ( ۲۰۰۸ )

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

کارگردان: مارتین مکدونا

نویسنده: مارتین مکدونا

بازیگران: کالین فارل، برندان گلیسون، رالف فینس، کلمنس پوئسی، جرمی رنیر

 

” اول شلیک کن، بعد گردش کن “

” در بروژ ” توسط مارتین مکدونا نوشته و کارگردانی شده. این فیلم ترکیبی قوی از کمدی سیاه با عناصر جنایی دلهره آور است.بعد از یک ماموریت شکست خورده که توسط دو آدم کش ایربندی انجام می گیرد ( یکی از آنها باعث مرگ یک بی گناه می شود )، ری و کن ( دو آدمکش ) از طرق کارفرمایشان به بروژ فرستاده می شوند

 

و به آنها گفته می شود صبر کنند تا با تماسی تلفنی دستورات بعدی را دریافت کنند. یکی از این دو عاشق بروژ است و دیگری از این شهر متنفر است. دو شخصیت اصلی فیلم در تعطیلات خود مشغول پرسه زدن در بروژ که شهری قدیمی است می زنند و ماجراهایی را تجربه می کنند.

 

کالین فارل به خاطر نقش اول مرد جایزه گلدن گلاب را تصاحب کرد و مارتین مکدونا نیز جایزه بفتا را به خاطر بهترین فیلمنامه اصلی دریافت کرد.

 

عنوان ها: نامزد دریافت یک اسکار، برنده ۱۸ جایزه مختلف و نامزدی دریافت ۴۲ جایزه دیگر

مدت زمان فیلم: ۱۰۷ دقیقه

 

Shaun of the Dead – شاون می میرد ( ۲۰۰۴ )

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

کارگردان: ادگار رایت

نویسندگاه: سیمون پگ، ادگار رایت

بازیگران: سیمون پگ، اشفیلد، نیک فراست، دیلن مورن، لوسی دیویس

 

” در زمان بحران یک قهرمان از روی مبل برمی خیزد! ”

” Shaun of the Dead ” یک کمدی دلهره آور بریتانیایی است به کارگردانی ادگار رایت و نوشته خودش و سیمون پگ است. سیمون پگ خود یکی از نقش های اصلی است که در فیلم بازی کرد. فیلم در بریتانیا و آمریکا به شدت مورد استقبال قرار گرفت. منتقدان و کارشناسان زیادی در سراسر دنیا از این فیلم تعریف و تمجید کردند.

 

کوئنتین تارنتینو درباره این فیلم گفت: یکی از بهترین ۲۰ فیلمی است که از سال ۱۹۹۲ تا به حال ساخته شده. جورج رومرو پدر فیلم های سبک زامبی گفت که این فیلم تحت تاثیرش قرار داده. بسیاری دیگر از اهالی سینما نیز تعریف های مثبتی درباره فیلم داشتند.

 

در این فیلم پگ نقش شاون را بازی می کند، مرد جوان ۲۹ ساله ای که بدون داشتن هدف خاصی در زندگی در حومه لندن زندگی می کند. او سرکار در رابطه اش با لیز و ناپدری اش مشکل دارد. یک روز شاون وقتی از خواب بیدار می شود خود را در لندنی می بیند که پر از مردگان متحرک ( زامبی ها ) است.

 

وقتی برایش کاملا مشخص می شود که شهر به تسخیر زامبی ها در آمده، شاون و دوست خوبش اد گروه کوچکی از نجات یافتگان را رهبری می کنند تا به نقطه ای امن فرار کنند. اگر تا به حال تجربه ترس و خنده را با هم نداشتید این فیلم را از دست ندهید.

 

عنوان ها: برنده ۱۱ جایزه مختلف و نامزدی دریافت ۱۶ جایزه دیگر

مدت زمان فیلم: ۹۷ دقیقه

 

Nightcrawler – شبگرد ( ۲۰۱۴ )

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

کارگردان: دن گیلروی

نویسنده: دن گیلروی

بازیگران: جیک جیلنهال، رنه روسو، بیل پاکستون، ریز احمد، مایکل پاپاجان

 

” شهر شب ها درخشان تر است “

” شبگرد ” ژانر جدیدی از سینمای دلهره آور است. این فیلم توسط دن گیلروی نویسندگی و کارگردانی شده ( او را با فیلم های The Bourne Legacy, Two for the Money, The Fall می شناسیم ). در ” شبگرد ” جیک جیلنهال نقش جوانی مصمم را بازی می کند که به عنوان خبرنگار نیمه شب کسب و کار جدیدی برای خود دست و پا می کند.

 

عنوان ها: نامزد دریافت یک اسکار، برنده ۴۰ جایزه مختلف و نامزد دریافت ۶۵ جایزه دیگر

مدت زمان فیلم: ۱۱۷ دقیقه

 

Tyrannosaur – تیرانوسور ( ۲۰۱۱ )

فیلم هایی که حتما باید تماشا کنید

کارگردان: پدی کانسیدین

نویسنده: پدی کانسیدین

بازیگران: پیتر مولان، آرچی لال، جگ سانگرا، مایک فیرنلی

 

” دیشب دعات کردم، خدا دوست داره “

برشی دردناک و تلخ از سینمای رئال بریتانیا که توسط پدی کانسیدین نوشته و کارگردانی شده است.کانون تمرکز فیلم جوزف است ( پیتر مولان ) کسی که با نوشیدن الکل شروع به خود ویرانگری کرده و زندگی اش بعد از مرگ همسرش کاملا بهم ریخته است. جوزف با زنی ارام مذهبی به نام هانا آشنا می شود که در یک فروشگاه خیریه کار می کند و از اینجاست که یک سری ماجرا شروع می شود.

 

” تیرانوسور ” فیلمی است با بازی هایی خیره کننده و داستانی بسیار زیبا که دیدنش برای هر دوستدار سینمایی لازم است. پدی کانسیدین با ساخت ” تیرانوسور ” خود را تبدیل به کارگردانی ارزشمند کرد که باید ساخته هایش را دنبال کنیم.

 

عنوان ها: برنده یک جایزه بفتا، برنده ۱۸ جایزه مختلف و نامزدی دریافت ۲۰ جایزه دیگر

مدت زمان فیلم: ۹۲ دقیقه

 

کدام یک از این فیلم ها را دیده بودید؟ فکر می کنید کدام یک بیشتر ارزش دیدن را داشته باشند؟ نظر خود را در قسمت کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

سایت بدونیم