پارس ناز پورتال

فواید پیاده روی با پاهای برهنه برای سلامتی

فواید پیاده روی با پاهای برهنه برای سلامتی

فواید پیاده روی با پاهای برهنه برای سلامتی

 برای سلامتی بیشتر و بهتر می توانید پیاده روی کنید اما بهتر است تا این کار را با پاهای برهنه انجام دهید چون بسیار مفید است. مزیت های متعددی برای پابرهنه راه رفتن وجود دارد. در این مقاله به برخی از اسرار راه رفتن با پای برهنه و بدون کفش اشاره خواهیم کرد.

 

امروزه تصور زندگی بدون کفش ، دمپایی و صندل دشوار است. کفش پا را از بریدگی ، کبودی ، گرما و سرما حفظ می کند و مانع از تماس آن با موجودات مضر و موذی می گردد.در حال حاضر در خارج از منزل اگر فردی را بدون کفش مشاهده کنید تعجب خواهید کرد.

 

بزرگترین عیب پوشیدن کفش این است که تحرک طبیعی پا را محدود می کند و انعطاف پذیری آن را کاهش می دهد. این امر سبب افزایش تعدادی از مشکلات پا می گردد. بدون شک پابرهنه راه رفتن نیز مشکلات شایعی را برای پا ایجاد می کند. اما علاوه بر این خواص درمانی نیز دارد.

 

تقویت عضلات

پابرهنه راه رفتن باعث افزایش قدرت عضلات درگیر در قسمت پایین بدن بخصوص پاها و باسن می گردد. ماهیچه های کوچک واقع در این نواحی زمانی که کفش دارید به درستی کشیده نمی شوند. پابرهنه راه رفتن باعث تقویت و چالاکی عضلات این ناحیه می شود. نه تنها تقویت عضلات بلکه باعث می گردد که در حین دویدن و راه رفتن از آسیب دیدن پا جلوگیری بعمل آید.

 

تسکین مشکلات مفاصل

پابرهنه راه رفتن برای مفاصل بدن خوب است. زمانیکه شما به پوشیدن کفش های پاشنه بلند ویا ضخیم عادت کنید در واقع مفاصل شما به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. پابرهنه راه رفتن مفص زانو ، مفص کمر و ران را تحت فشار قرار نمی دهد و شما در وضعیت راحتی قدم می زنید.

 

بهبود وضعیت

از دیگر فواید آن اثر مثبتی است که بر روی بدن دارد.پوشیدن کفش بطور منظم عضلات پا را ضعیف می کند. پابرهنه راه رفتن به عضلات قدرت انعطاف پذیری می دهد.بنابراین در این حالت به خوبی می توان ساختار فیزیکی را تنظیم کرد.اگر پشت شما آسیب دیده و از درد آن رنج می برید پابرهنه پیاده روی کنید و اثر مثبت آن را بر روی بدن خود مشاهده کنید.

 

درمان وریدهای واریسی

پابرهنه راه رفتن برای کسانیکه از رگ های واریسی رنج می برند مفید است.در این حالت رگ های موجود در پا و کف پای بیماری در بازگشت خون به قلب با شکست مواجه می شوند.پابرهنه راه رفتن در حرکت آزادانه انگشتان پا نقش دارد.در نتیجه گردش خون در پاها را بهبود می بخشد و این به نوبه خود سبب تسهیل خون رسانی به قلب می شود.

 

جلوگیری از فرورفتن ناخن پا به داخل گوشت پا

کسانیکه از این مشکل رنج می برند غالبا توصیه می شود که پابرهنه راه بروند.این امر شانس عود کردن را به حداقل می رساند.دلیل آن این است که زمانی که ما کفش می پوشیم فشار مشخصی بر روی انگشتان پا وارد می شود و با مشکل فرورفتن ناخن به گوشت پا مواجه می شویم.

 

در حالت ایده آل توصیه می شود که حداقل به مدت ۱۰ ساعت در روز پابرهنه پیاده روی کنید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد سعی کنید حداقل زمانی را در منزل برای پابرهنه بودن اختصاص دهید.

 

جلوگیری از رشد قارچ

در طول تابستان زمانیکه شما مدت های طولانی را صرف پوشیدن کفش می کنید. شرایط مرطوب و تاریکی در کفش ایجاد می گردد که امکان رشد قارچ را تسهیل می بخشد.با پیاده روی پابرهنه می توان از عفونت های قارچی پا و ناخن جلوگیری کرد.

 

کاهش خطر ناهنجاری های پا در کودکان

پابرهنه راه رفتن صرفا برای بزرگسالان توصیه نمی شود بلکه برای کودکان نیز امری مفید است. اگر کودکان بطور منظم پابرهنه راه بروند صاف بودن انگشتان پای آنها تضمین می شود. بنابراین به ناهنجاری های پا و کف پای صاف در آینده دچار نمی شوند. علاوه بر این پای قدرتمند و قوی خواهند داشت.