پارس ناز پورتال

فواید ورزش در هوای سرد برای کالری سوزی

فواید ورزش در هوای سرد برای کالری سوزی

فواید ورزش در هوای سرد برای کالری سوزی 

اگر در هوای سرد ورزش کنید مطمئنا کالری بیشتری می سوزانید. ورزش در هوای سرد عرق کمتری هم برای بدن دارد. متخصصان معتقدند که ورزش در سرما کالری سوزی را افزایش می‌دهد. ممکن است که دویدن در سرما و هوای زیر صفر درجه لذت کمتری از دویدن در هوای خنک پاییزی داشته باشد. با این حال هوای سردتر میزان کالری سوزانده شده را افزایش می‌دهد.

 

ورزش‌های متداول در فصل زمستان وجود دارد که هواداران خاص خود را دارند. بسیاری از افراد در فصل زمستان ورزش‌هایی از جمله اسکی و اسنوبورد انجام می‌دهند.بررسی‌ها نشان داده است که ورزش کردن در سرما باعث می‌شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند.

 

مدیر این تحقیقات درباره دلیل این مساله می‌گوید: بدن در هوای سرد باید بیشتر فعالیت کند تا دمایش را افزایش دهد. بنابراین کالری بیشتری می‌سوزاند. به ‌این‌ ترتیب سوخت و ساز بدن نیز افزایش می‌یابد. البته شدت تمرین می‌تواند بر کاهش وزن موثر باشد. اگر بدن به هنگام ورزش در سرما عرق کند، قطعاً این فعالیت وزن را کاهش می‌دهد.

 

مطالعات انجام شده در سال 2014 نیز نشان داده بود که ورزش در سرما باعث می‌شود که چربی‌های سفید در بدن به چربی قهوه‌ای تبدیل شوند. چربی‌های موجود در شکم و پاها با ورزش در سرما راحت‌تر آب می‌شوند. هنگامی که چربی‌های سفید به چربی قهوه‌ای تبدیل شود احتمال سوزانده شدن آن بیشتر است.

 

منبع: ایسنا