پارس ناز پورتال

فواید عصاره گندم جوانه زده برای سلامتی

فواید عصاره گندم جوانه زده برای سلامتی

فواید عصاره گندم جوانه زده برای سلامتی 

برای سلامتی و کارکرد درست دستگاه گوارشی انسان می توان از عصاره گندم جوانه زده استفاده نمود تا بهترین تاثیرات را دریافت کنیم. Triticum نام علمی گندم است که از غلات های مهم حساب میشود.گندم در گونه های اهلی و وحشی وجود دارد و از خانواده گرامینه ها میباشد.تیره گندم گندمیان است و از گیاهان ۱ ساله گلدار تک لپه ای میباشد.دانه گندم میان ۲ پوشش قاشق قرار گرفته و برگ های گندم کم عرض و نازک هستند و زبانه هایشان هم کوچک است.

 

از خواص قابل توجه عصاره گندم جوانه زده می توان از دارا بودن ویتامین E نام برد که به موهای شما را تقویت نموده و شوره و ریزش موها را کاهش می دهد. دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است و به عنوان یک درمانگر طبیعی، تا حد زیادی چروک ها و خط های به وجود آمده روی پوست را ترمیم می نماید.

 

عصاره گندم جوانه زده چیست ؟
عصاره ی گرفته شده از دانه های گندم جوانه زده طعمی شیرین مشابه سمنو دارد در حالی که به آن هیچ نوع ماده ی شیرین کننده ای اضافه نمی شود. این عصاره یک ماده غذایی بسیار مفید با ارزش تغذیه ای بالا است. عصاره ی مالت گندم، از لحاظ ظاهری مشابه عصاره ی مالت جو است با این تفاوت که مزه ی آن کمی شیرین تر و طبع آن گرم و به همین دلیل یک بهبود دهنده ی عالی برای بیماران مبتلا به ام اس (MS) است.

 

خواص عصاره گندم جوانه زده :
– دارای املاح معدنی از جمله پتاسیم،آهن، روی، ید، فسفر، منیزیوم، کلسیم و سلنیوم است و برای کسانی که دچار کمبود املاح معدنی بوده یا کم خونی و ضعف پیدا کرده اند و از لحاظ جسمی و روحی ناتوان و ضعیف شده اند، مفید است.

 

– به دلیل وجود فیبر سبب کاهش ابتلا به سرطان روده شده و مصرف آن یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش به عنوان ملین است.

 

– به دلیل دارا بودن ویتامین E دارای خواص ضد انعقادی خون می باشد و از بروز سکته قلبی جلوگیری نموده و پدیده پیری سلولها و بافتهای بدن را کند می کند. موهای شما را تقویت نموده و شوره و ریزش موها را کاهش می دهد. دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است و به بهبود التهابات و جراحت های پوستی کمک می کند.این ویتامین به عنوان یک درمانگر طبیعی، تا حد زیادی چروک ها و خط های به وجود آمده روی پوست را ترمیم می نماید.

 

– عصاره ی گندم جوانه زده دارای ویتامین A است که در ساختمان پوست، موها ، چشم، دندان و لثه حضور دارد. حضور این ویتامین سبب عملکرد صحیح و حفظ سلامت این اعضا می ‌شود. این ویتامین در سنین رشد در استخوان سازى شرکت مى کند و به همین علت مصرف آن برای کودکان در حال رشد، خانم هاى باردار یا شیرده مفید می باشد.

 

– حاوی فیبرهای محلول است که مصرف کافی آن باعث کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصد کلسترول، در افرادی که دارای کلسترول بالا هستند، می شود.

 

– به واسطه داشتن سلنیوم، منیزیم و ویتامین E که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، موجب تقویت سیستم ایمنی بدندر نتیجه پیشگیری از سرماخوردگی، گرم نگه داشتن بدن و افزایش فعالیت های مغزی می شود.

 

– سرشار از ویتامین های E و B بوده و باعث آرامش اعصاب، منظم شدن ضربان قلب و شادابی پوست می گردد.

 

– عصاره ی گندم جوانه زده سبب تقویت عملکرد تخمدان ها، افزایش قدرت تولید مثل و کاهش دردهای قاعدگی میشود.

 

موارد مصرف عصاره گندم جوانه زده :
– به تنهایی

 

– همراه با خامه، عسل، ارده ، شیر و کره یک صبحانه عالی یا یک میان وعده بسیار مقوی و مفید می باشد.

 

– ماده ای مقوی و انرژی زا برای کودکان و ورزشکاران می باشد.

 

– در تهیه انواع غذاها از جمله سوپ، غذای کودک، غذاهای رژیمی و حلوا کاربرد دارد.

 

– می توان از آن به جای مربا یا سایر شیرین کننده ها در تهیه انواع کیک، شیرینی و بیسکوییت استفاده نمود.