پارس ناز پورتال

فواید حرکات کششی روی بدن شما

فواید حرکات کششی روی بدن شما

فواید حرکات کششی روی بدن شما 

حرکات کششی همیشه توانسته تا بدن انسان را آماده و سرحال نگه دارد.حرکات  کششی در همه شاخه های ورزشی وجود دارند. به نظر شما چرا همه ی ورزش ها نیاز به انجام حرکات کششی دارند؟! همیشه مربیان حرفه ای قبل و بعد از ورزش به شاگردهای خود حرکات کششی متنوعی را توصیه میکنند؛

 

و از آن گذشته، متخصصان ورزشی، تاکید زیادی بر انجام حرکات کششی در طول روز دارند. این تأکیدها نشان میدهد که همان حرکات کششی ساده که همه ما آن ها را بلدیم، میتواند تأثیر بسزایی در سلامت کامل بدن ما داشته باشند. در ادامه فواید این حرکات را بررسی میکنیم؛ با ما همراه باشید.

 

از بین رفتن درد
ماهیچه‌ها از میوسیت‌ها یا سلول‌های فیبرماهیچه‌ای تشکیل شده‌اند. وقتی ماهیچه‌ای را می‌کشیم فیبرهای ماهیچه، حداکثر طول خود را پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود فیبرهایی که نامنظم شده اند دوباره در یک ردیف قرار بگیرند. دریک ردیف قرار گرفتن فیبرهای ماهیچه‌ای به بازسازی بافت کمک می‌کند

 

و درد ماهیچه را کاهش می‌دهد. همچنین حرکات کششی فک می‌تواند به بهتر شدن سردردهای تنشی که بر اثر استرس، خستگی یا انقباض عضلات صورت و گردن ایجاد می‌شوند، کمک کند.

 

سلامت قلب
به گزارش پارس ناز دانشمندان می‌گویند کشش ماهیچه‌ها می‌تواند به اندازه تمرینات ورزشی برای قلب مفید باشد. در سال ۲۰۱۴، محققان هلندی ـ آمریکایی در مطالعه‌ای پی بردند حرکات یوگا به اندازه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کاهش ریسک بیماری‌های قلبی ـ عروقی مفید است.

 

سلامت مفاصل
حرکات کششی با بلندتر کردن ماهیچه‌ها به انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کند و گستره حرکت مفصل را افزایش می‌دهد.

 

شادی‌آور
حرکات کششی باعث آزاد شدن دوپامین می‌شود. دوپامین هورمونی است که در مغز ترشح می‌شود و بر واکنش‌های عاطفی تاثیر می‌گذارد و احساس شادی را در ما افزایش می‌دهد. چند لحظه دست از کار کشیدن و انجام دادن حرکات کششی شانه‌ها به آرامش ذهن و جسم کمک می‌کند.

 

درمان قوز
سفت شدن ماهیچه‌های قفسه سینه اغلب، عامل قوزپیدا کردن بیشتر افرادی است که بیشتر ساعت‌های روز پای رایانه می‌نشینند. کشش ماهیچه‌های سینه‌ای یکی از راه‌های کاهش درد قسمت‌های بالایی پشت است.

 

نابودکننده دیابت
حرکات کششی سطح قند خون را کاهش می‌دهند. مطالعه‌ای که در هاوایی انجام شد نشان داد ۲۰ دقیقه حرکات کششی، باعث پایین آمدن سطح گلوکز خون می‌شود. محققان براین باور هستند این حرکات، با گشادتر کردن رگ‌های خونی در ماهیچه‌ها و مفاصل، به جذب بهتر گلوکز توسط سلول‌ها کمک می‌کند.

 

کاهش کلسترول
محققان هندی در تحقیقی درمورد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر به این نتیجه رسیدند که انجام حرکات کششی یوگا در کنار تغذیه سالم، بیماری این افراد را تا ۲۰ درصد بهبود بخشیده و سطح کلسترول خون آنها را کاهش داده است.

 

افزایش قدرت
مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان داد پس از ده هفته انجام حرکات کششی ماهیچه ساق پا، قدرت این ماهیچه تا ۲۹ درصد افزایش یافت.