پارس ناز پورتال

فواید استفاده انواع میوه های خشک شده

مجموعه : رژیم و تغذیه
فواید استفاده انواع میوه های خشک شده

فواید استفاده انواع میوه های خشک شده 

میوه های خشک شده می توانند تاثیرات خوبی روی سلامتی ما داشته باشند و توصیه می شود این خوراکی ها را حتما در سبد غذایی خود جای دهید. میوه های خشک حاوی چه املاح و مواد معدنی هستند می توانند این خوراکی های خوشمزه را جایگزین میان وعده فرزندتان کنید کالری میوه خشک هم اندازه

 

با کالری میوه های تازه است بهتر است به جای تهیه تنقلات مضر برای فرزندتان میوه خشک برای آن ها تهیه کنید و باعث افزایش سلامتی شان شوید خشک کردن میوه کار بسیار ساده ای است که از جمله مزایای خشک کردن میوه می تواند استفاده طولانی مدت از آن بدون خرابی و فاسد شدن باشد .

 

یک متخصص تغذیه گفت: از میوه های خشک می توان به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کرد.فریدی متخصص تغذیه با بیان اینکه میوه ها حاوی مواد مغذی هستند، گفت: یکی از مهمترین گروه های غذایی میوه ها هستند.این متخصص با اشاره به اینکه میوه یک منبع برای دریافت کالری است، اظهار داشت: هنگام مصرف میوه انرژی و مقدار مناسبی از ویتامین و مواد مغذی وارد بدن می شود.

 

وی با بیان اینکه میزان کالری میوه های خشک، مشابه با میوه های تازه است،تصریح کرد: از میوه های خشک همچون زردآلو، پرتقال، کشمش، انجیر و غیره می توان بجای میان وعده های ناسالم مانند چیپس، پفک، کیک، بیسکوییت و شکلات استفاده کرد.

 

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف وعده میوه های خشک سه چهارم نسبت به میوه های تازه است، افزود: به دلیل اینکه هنگام تولید برخی میوه های خشک به آن قند می افزایند باید در زمان خرید آن جهت اطلاع از میزان قندهای افزودنی، به برچسب غذایی توجه داشته باشید.

 

وی با اشاره به اینکه خشک کردن میوه باعث کاهش ویتامین اسید فولیک می شود، بیان کرد: خشک کردن باعث افزایش مواد مغذی همچون آنتی اکسیدان، پتاسیم، ملینی، سلینوم، آهن و فیبرهای خوراکی در میوه ها می شود.

 

فریدی با بیان اینکه حمل و نگه داری اینگونه میوه ها راحت تر است، تاکید کرد: از میوه های خشک می توان در تمام فصول سال، مسافرت، مدرسه، منزل و محل کار استفاده کرد و نسبت به میوه های تازه در مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان