پارس ناز پورتال

فواید آلوئه ورا برای پوست

فواید آلوئه ورا برای پوست

فواید آلوئه ورا برای پوست 

آلوئه ورا برای پوست فواید بسیاری دارد و کمپانی های ساخت کرم و مواد آرایشی نیز از آلوئه ورا در ساخت محصولات خود بهره می برند. آلوئه ورا از ماده ژلاتینی موجود در گیاه كاكتوس، مانند آلوئه مشتق می‌گردد. این گیاه بومی آفریقا است و به آن آلوئه ورا گفته می‌شود.

 

این گیاه با حفظ 95 درصد آب در برگ‌های ضخیم خود زنده می‌ماند. به همین دلیل می‌تواند در آب و هوای بسیار گرم و خشك، جایی كه گیاهان دیگر تلف می‌شوند، زنده بماند. با آنكه گیاه آلوئه ورا شبیه كاكتوس است، اما یكی از اعضای خانواده سوسن می‌باشد.

 

آلوئه ورا تولید ژل و لاتكس می‌كند (كه به نام آب آلوئه نیز می‌گویند). این ماده ژله‌ای از برگ‌های داخل‌تر گیاه می‌شود و غالباً برای صاف شدن پوست، درمان سوختگی‌ها و كمك به بازسازی سلول‌ها استفاده می‌گردد. در صورت استفاده خوراكی آب آلوئه ورا عملكرد روده‌ها را بهبود می‌بخشد و امروزه در محصولات گوناگون آرایشی بهداشتی پوست و نوشیدنی‌های مرتبط با سلامت به كار می‌رود.

 

طی قرن‌ها ژل گیاه آلوئه ورا برای درمان ضایعات پوستی، التهاب پوست و خشكی استفاده شده است. خاصیت این گیاه سبب شده است تا به یك افزودنی رایج به شربت‌های سینه تبدیل شود. بیشترین تاثیر آلوئه ورا زمانی است كه به‌طور مستقیم از گیاه استخراج می‌شود.

 

بنابراین در سراسر دنیا یك نوع از كمك‌های اولیه به شمار می‌آید. محصولات مراقبت از پوست حاوی آلوئه ورا طبیعی هستند كه به‌نظر می‌رسد قابل اعتمادترین روش دفاعی در برابر خشكی و آفتاب سوختگی پوست باشد.