پارس ناز پورتال

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

کمپانی گوگل دیگر تنها یک موتور جستجو نیست و علاوه بر سیستم عامل اندروید گوگل در سایر زمینه های تکنولوژی هم فعالیت می کند. در این مطلب با فناوری های جدید گوگل در آینده آشنا خواهیم شد.

 

همه سوال هایتان را از گوگل بپرسید. گوگل بدون شک بهترین موتور جستجو در اینترنت است.

 

در طول سال های فعالیتش، گوگل به دنبال کنترل دنیای جستجو به خصوص در زمینه تکنولوژی بوده است. گوگل راه زیادی را از یک موتور جستجوی ساده تا شرایط امروزی اش پیموده است و به این زودی ها هم قصد توقف ندارد. در این مطلب نگاهی به فعالیت های کنونی گوگل می اندازیم:

 

روبات ها

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

به نظر می رسد گوگل درحال ساختن یک ارتش روباتی است. گوگل ابتدا در ماشین های بدون سرنشین خود از روباتیک استفاده کرد ولی در ادامه ۸ شرکت سازنده روبات را خرید و اخیرا تصویر روبات های ساخته شده را منتشر کرد.

 

گوگل به دنبال ماشین های خودکار بدون نقص است که بتوانند با هم ارتباط برقرار کرده، اطلاعات به روز را از روی سرور دریافت کنند و غیره. تصور کنید ماشین های بدون راننده گوگل بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، راه ها را پیش بینی کنند، از برخورد جلوگیری کرده و ترافیک را مدیریت کنند.

 

گوگل همچنین امتیاز روبات های دارای شخصیت را نیز برای خود ثبت کرده است که می توانند شخصیت افرادی که فوت کرده اند را به خود بگیرند. این روبات ها برای افرادی که عزیزانشان را از دست داده اند مفید است.

 

خودرو بدون سرنشین

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

تفکر ماشین های بدون سرنشین چند سالی است که مطرح شده و برند های معروف به دنبال ساخت این نوع خودرو هستند. هدف اصلی حل مشکل قرارگیری افراد در مسیر این خوردو هاست.

 

ماشین های گوگل در سالهای گذشته در ۱۱ تصادف کوچک نقش داشته اند که هیچکدام از آنها به دلیل اشتباه خودرو نبوده است.

 

با به بازار آمدن خودرو های خودکار که سریع تر از ۱۰۰ ذهن انسان فعالیت می کنند تعداد سوانح رانندگی کاهش زیادی می یابد. این خودرو ها همچنین به افرادی که توانایی رانندگی ندارند کمک می کنند.

 

گوشی های موبایل ماژولار

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

از تعویض موبایل خود هر چند ماه به دلیل پیشرفت تکنولوژی خسته شده اید؟ این پروژه برای شما می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. پروژه Ara به دنبال طراحی موبایل با مفهوم لگو است که بتوان قطعات آن را به آسانی تعویض کرد.

 

این کار نه تنها قابلیت بالا بردن سیستم نرم افزاری را فراهم می کند بلکه تعمیر و تعویض قطعات موبایل را هم راحت تر می کند.

 

پروژه Tango – نقشه سه بعدی

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

این پروژه به دنبال ایجاد آگاهی در تلفن همراه نسبت به مفاهیم فضایی است. ما می توانیم به نقاط مختلف دنیا سفر کنیم ولی گوشی تلفن ما تفاوت بالا و پایین و چپ و راست را متوجه نمی شود چون دنیا را به صورت دو بعدی می بیند.

 

با استفاده از این تکنولوژی تهیه نقشه در زمان مشکل نخواهد بود و از آن می توان استفاده های بسیاری کرد، از تهیه بازی کامپیوتری بر اساس منزل شما گرفته تا کمک به افراد نابینا برای حرکت در محیط.

 

تحقیقات Calico – نامیرایی

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

Calico یک کمپانی توسعه است که توسط گوگل بنا شده است و روی افزایش سن و راه های کاهش سرعت آن در کنار راه های درمان بیماری های مرتبط با سن تمرکز دارد.

 

با وجود جذابیت موضوع این پروژه همه افراد طرفدار آن نیستند و معتقد هستند که موارد مهم تری برای پرداختن وجود دارد.

 

Liftware – قاشقی برای افراد مبتلا به پارکینسون

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

Liftware یک دسته معتدل کننده اتوماتیک است که می تواند به عنوان قاشق یا چنگال به کار رود و به افراد دارای مشکلات ماهیچه ای مانند بیماران پارکینسون کمک می کند.

 

لرزش دست مشکلی است که همه بیماران پارکینسون با آن درگیر هستند و این مشکل توانایی غذا خوردن و لذت بردن از آن را از آنها می گیرد.

 

این تکنولوژی نه تنها لرزش قاشق را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد بلکه اعتماد به نفس بیمار را افزایش می دهد چون می توانند بدون کمک دیگران غذا بخورند.

 

لنز چشمی گوگل

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

هدف اصلی لنزهای چشمی گوگل کمک به نظارت بر سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت است. ممکن است به نظر شما مساله ساده ای بنظر برسد ولی افرادی که به دیابت مبتلا هستند چند بار در روز نمونه خونی برای تعیین سطح قند خون ارائه می کنند

 

و با استفاده از این لنزها سطح گلوکز با استفاده از اشک اندازه گیری می شود. با استفاده از این لنز می توان سطح قند خون را به صورت مداوم کنترل کرد و با تغییر سطح آن به فرد خبر داد.

 

پروژه Makani – توربین های بادی گوگل

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

سوخت های فسیلی به سرعت در حال تمام شدن است و انسان ها به دنبال یافتن جایگزین پایدار انرژی هستند. گوگل تحقیقاتی در زمینه استفاده از انرژی باد انجام داده است که در آن به جای کار گذاشتن آسیاب بادی روی زمین گوگل انرژی را در هوا جذب می کند.

 

با استفاده از پروژه Makani گوگل به دنبال جذب انرژی با استفاده از وسیله ای است که مانند کایت با هوا جابجا می شود. کایت انرژی مانند یک کایت معمولی با کابل به زمین متصل است و زمانی که با باد روبرو می شود انرژی ذخیره می کند.

 

پروژه Loon – اینترنت در بالن

فناوری های جدید گوگل در آینده را بدانید

تعداد افراد متصل به اینترنت در هر دقیقه افزایش می یابد ولی در بسیاری از نقاط دنیا مردم هنوز به اینترنت دسترسی ندارند چون هزینه های راه اندازی آن زیاد است و در بعضی مناطق امکان پذیر نیست.

 

پروژه Loon سعی در حل این مشکل با استفاده از فضای آسمان دارد. گوگل به دنبال فراهم کردن اینترنت برای همه افراد در دنیا با استفاده از بالن هایی است که در ارتفاع ۲۰ کیلومتری با نیروی باد حرکت می کنند.

 

به سوی آینده

گوگل پروژه های بیشتری از موارد بیان شده در این نوشته دارد و تعدادی از آنها محرمانه هستند. بعضی از پروژه های گوگل روی کاغذ بسیار جالب به نظر می رسند ولی هیچ گاه عملی نمی شوند. با این حال آینده و ابتکارات گوگل بسیار جالب به نظر می رسد.