پارس ناز پورتال

فلش پلیر در گوگل کروم دیگر کاربردی ندارد

فلش پلیر در گوگل کروم دیگر کاربردی ندارد

فلش پلیر در گوگل کروم دیگر کاربردی ندارد 

گوگل چندماه پیش هم اعلام کرد که مرورگرهای کروم دیگر از فلش پلیر استفاده نخواهند کرد و غیرفعال سازی آن اکنون اجرایی شده است. بر کسی پوشیده نیست که فلش (Flash) مدت زمانی زیادیست محبوبیت خود را در میان توسعه‌دهندگان وب از دست داده است.

 

لذت استفاده از فایل‌های چند رسانه‌ای در وب سایت به وسیله فایل‌های فلش هیچ موقع فراموش نمی‌شود، اما باگ‌های امنیتی این دسته از فایل‌ها به اندازه‌ای هستند که حتی به قیمت زدن قید محتوای چند رسانه‌ای به طور کامل از دنیای وب باید استفاده از آن‌ها را فراموش کنیم. مدت‌ها است انجمن‌های فعال وب

 

در حال تلاش برای ریشه‌کن کردن فایل‌های Flash هستند و با قطع خودکار فلش در کروم فرآیند مبارزه با آن سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

 

با قطع خودکار فلش در کروم از شر این فایل‌ها راحت می‌شوید

متاسفانه فلش‌پلیر از جمله خطرناک‌ترین نرم‌ افزارهای حال حاضر در دنیای اینترنت به خاطر داشتن باگ‌های امنیت زیاد بوده و به همین دلیل به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای سو استفاده توسط هکرها و خراب‌کاران اینترنتی تبدیل شده است. گفتنیست، مدتی قبل شرکت ادوبی یک به روزرسانی برای فلش پلیر منتشر کرد

 

تا بسیاری از حفره‌های امنیتی موجود در این نرم‌افزار را مسدود کند؛ اما باز هم این کار نتیجه‌ای در بر نداشت. پایه و اساس این فایل‌ها از نظر امنیتی مشکل دارند و قطع خودکار فلش در کروم به عنوان یک تیر خلاص کاربران را از شر آن‌ها راحت می‌کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فلش پلیر پهنای باند اینترنت را به میزان زیادی هدر می‌دهد و همین مورد نیز می‌‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای قطع استفاده از آن محسوب شود.

 

خوشبختانه دنیای وب به عنوان مهمترین و پرکاربردترین شاخه اینترنت، از فایل‌های چند رسانه‌ای بی بهره نخواهد ماند؛ چرا که به لطف جدیدترین به روزرسانی زبان نوشتاری صفحات وب، قرار دادن این دسته از فایل‌های پرطرفدار به سادگی میسر می‌شود. اچ‌تی‌ام‌ال نسخه 5 (HTML 5) به برنامه نویسان این اجازه را می‌دهد

 

تا به راحتی فایل‌های چند رسانه‌ای مختلف را در وب سایت خود بارگذاری کنند، از همین رو استفاده از فلش با این همه باگ امنیتی کاملا بدون دلیل به نظر می‌رسد.

فلش پلیر در گوگل کروم دیگر کاربردی نداردوقتی شرکت ادوبی فکری به حال فایل‌های مخرب خود در سراسر دنیای وب نمی‌کند، دیگر شرکت‌ها اعم از گوگل با قطع خودکار فلش در کروم یک تلنگر به آن می‌زنند. در جدیدترین به روزرسانی مرورگر اختصاصی گوگل، به طور پیشفرض و اتوماتیک فایل‌های فلش غیر قابل پخش هستند. گفتنی است در آپدیت اخیر، نسخه 55 مرورگر گوگل کروم هم برای کاربران ویندوز و هم برای کاربران مک عرضه خواهد شد.

 

در نظر داشته باشید قطع خودکار فلش در کروم به معنی عدم پشتیبانی از آن به طور کامل نیست. به عبارتی دیگر اگر به محتوایی تولید شده با فلش برخورد کردید و یا در بدترین حالت تصمیم به باز کردن یک وب سایت با ساختار کلی فلش گرفتید، محبور به فعال‌سازی دستی پشتیبانی از این فایل‌ها خواهید بود.

 

پیشنهاد ما به شما این است که وقتی بهترین وب سایت‌ها نظیر یوتیوب، توئیچ و فیس بوک استفاده از فلش را به طور کامل تعطیل کرده و همواره به مضر بودن آن تاکید می‌کنند، ترجیحا وب سایت‌های حاوی فلش را در همان لحظه اول بببندید، چرا که چنین وب سایتی به اندازه‌ای قدیمی است تا چیز جدیدی برای ارائه نداشته باشد.

 

گجت نیوز