پارس ناز پورتال

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

شهر یخی کـه در فستیوال هاربین در کشور چسن برپا شده است تعجب همگان را برانگیخته طوریکه واقعا یک شهر بزرگ را با یخ ساخته اند. در مناطق گوناگون جهان و با توجه بـه اقلیم خاص آن منطقه برای گردشگرانی کـه بـه آنجا سفر میکنند، شگفتی هایی بـه وجود می آید کـه جذابیت گردشگری آن ناحیه را مضاعف می سازد. در کنار این زیبایی هایی کـه طبیعت آن را فراهم آورده، دخالت هـای هنرمندانه انسان هم گاهی آن شکوه و زیبایی را بـه اوج می‌رساند.

 

 بـه گزارش پارس ناز یکی از این نمونه ها کـه تصاویر مربوط بـه آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد مربوط بـه جشن زمستانی در یکی از منطق شمال شرقی کشور چین بـه نام Harbin است. در این منطقه و بـه علت سرمای موجود در آن، هر سال فستیوالی از یخ با مجسمه ها و ساختارهای زیبای یخی ساخته می شود کـه بازدیدکنندگان فراوانی از سراسر جهان را بـه آنجا می کشاند.

 

جزئیات بیشتری از این فستیوال را بـه همراه عکسهای آن مرور خواهیم کرد:

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چینفستیوال یخ و برف «هاربین»، سرزمینی عجیب و غریب زمستانی است کـه همه ی ي چیز در آن یخ زده است.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چیندر اینجا همه ی ي چیز از یخ ساخته شده است.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چیناین فستیوال کـه هر سال برگزار میشود، برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ در هاربین از مناطق سرد شمال شرقی چین، آغاز شد و هر سال ادامه پیدا کرد. هوای سرد منطقه این امکان را بـه وجود می آورد کـه مجسمه هـای زیبای این ناحیه حدود دو ماه برای بازدید گردشگران باقی بمانند.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چینو باز هم همه ی ي چیز از یخ

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

درست است کـه این منطقه بسیار سرد است اما پیدا کردن یخ هایی کـه قابلیت تراشیده شدن را داشته باشند، محدود است.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

یخ هایی کـه توسط انسان ساخته و طبیعی نباشند گزینه مناسبی برای ساختن مجسمه هـای این فستیوال بـه شمار نمی آیند. بـه همین دلیل هم هفته هـای پیش از آغاز این فستیوال بیش از ۵۰ کارگر بـه گردآوری یخ از رودخانه Songhua می پردازند تا بتوانند یخ هـای مناسب را برای آغاز جشنواره یخ فراهم آوردند.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

عده ای از یخ هـای بـه کار برده شده در این فستیوال بـه نورهای «اِل ای دی» مزین شده اند.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چینو اما شگفتی این یخ ها

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چیناین فستیوال عمدتا در روز ۵ ام ژانویه گشایش یافته و تا پایان ماه فوریه نیز ادامه پیدا می کند.

فستیوال شگفت انگیز یخی هاربین در کشور چین

معمولاً گردشگران فراوانی برای دیدن این فستیوال از قبل بلیط رفتن بـه چین را خریداری می کنند.