پارس ناز پورتال

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

غذاهایی میباشند که دشمن آکنه ها میباشند و آن را به کلی رفع مي کنند. برای این منظور باید طبق دستورات زیر عمل کنید. آکنه یکی از مشکلات پوستی هست که همه ي حداقل یک‌بار تجربه اش کرده ایم و شاید هم اکنون هم درگیرش باشیم. مي توانید با تغییراتی کوچک در نحوه غذا خوردنتان پوستتان را از این مشکل آزار دهنده

 

برهانید و زیباتر شوید. در ادامه غذاهایی که برای خلاص شدن از آکنه باید مصرف کنید، بعلاوه غذاهایی که آکنه را بدتر مي کنند به شما معرفی خواهیم کرد.

 

غذای خوب برای آکنه: میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

وقتی سلامت باشید، پوست آن را انعکاس مي دهد. آنتی اکسیدان ها – که در میوه هایي با رنگ درخشان پیدا مي شوند – رادیکال هاي آزاد را از بین مي برند، رادیکال هاي آزاد مي توانند با افزایش التهاب تاثیر منفی روی پوست بگذارند. التهاب تنها باعث پیری زودرس نمی‌شود « چین و چروک روی پوست » بلکه باعث بروز آکنه نیز مي شود.

 

غذای خوب برای آکنه: ماهی هاي چرب

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

سالمون، ساردین، تن همۀ گزینه هاي خوبی میباشند، که به بدن برای بدست آوردن امگا ۳ مورد نیازش کمک مي کنند. این اسید چرب هاي سالم برای سلول هاي بدن مصالح به حساب مي آیند. وقتی به پوست اجازه مي دهید سلول هاي اخیر بسازد، ظاهرش نیز جوانتر و زیباتر مي شود.

 

در یک آزمایش کوچک به افرادی که از آکنه مزمن تا متوسط رنج مي بردند روغن ماهی داده شد، محققان پس از مدتی بهبودی چشم گیری در انها دیدن کردند، شاید دلیلش تاثیر روغن ماهی روی التهاب باشد.

 

غذای خوب برای آکنه: خیار و هندوانه

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

هر غذای سرشار از آبی مي تواند فراهم سازی آب بدن را تقویت کند، و این برای پوست بسیار خوب هست. تثبیت سطح رطوبت پوست برای التیام هر مشکل پوستی مناسب هست. متاسفانه افراد در تلاش برای درمان آکنه اکثر پوست خود را خشک مي کنند، و سپس یک مرطوب کننده غلیظ مي زنند،

 

که باعث بدتر شدن وضعیت مي شود. نوشیدن آب و خوردن غذا هاي سرشار از آب به پوست کمک مي کند همه ي وقت در سطحی مناسب بماند.

 

غذای خوب برای آکنه: کاشو « بادام هندی »

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

آجیل خوردن مي تواند به پوستتان کمک کند. یک وعده ۲۸ گرمی کاشو حاوی مقدار مناسبی زینک هست. تحقیقات نشان داده سطح پایین این ماده معدنی در بدن برابر هست با آکنه مزمن. شاید دلیلش این هست که زینک حاوی ترکیبات ضد التهابی و تقویت کننده ایمنی بدن هست. از دیگر منابع زینک مي توان گوشت گاو را نام برد.

 

غذای خوب برای آکنه: غذا هاي سرشار از پروبیوتیک

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک مشهور هست، اما کلم ترش، میسو، و کیمچی نیز از منابع غیر لبنی حاوی پروبیوتیک میباشند. بررسی ها نشان داده مصرف پروبیوتیک مانع آزاد شدن پرتئین هاي التهابی و کاهش ساخت سبوم مي شود، بنابراین مي تواند مانع بروز کنه روی پوست شود.

 

غذای خوب برای آکنه: اسپیرولینا

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

جلبک آبی – سبز سرشار از مواد مغذی و اسید گاما لینولنیک هست. GLA یک اسید چرب ضروری هست که ترکیبات ضد التهابی دارد، به همین علت هست که مي تواند لکه ها را از بین ببرد. در یک تحقیق به دو گروه از مبتلایان به آکنه برای ۱۰ هفته مکمل هاي امگا ۳ و GLA داده شد،

 

در هر دو گروه کاهش چشم گیری به ثبت رسید. اسپیرولینا را مي توانید از داروخانه ها تهیه کنید و از پودر آن به اسموتی صبحتان اضافه کنید.

 

آن چه باعث آکنه مي شود: کربوهیدرات هاي تصفیه شده

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

این کربوهیدرات ها را مي توانید در بین وعده هایي مثل کیک، شیرینی، کراکر، مافین و نان سفید پیدا کنید. این ها به شدت فرآوری شده و دارای کربوهیدرات تصفیه شده بعلاوه قند اضافی میباشند. در یک تحقیق که به بررسی عوامل افزیش آکنه نسبت به دو دهه پیش مي پرداخت محققان به این نتیجه رسیدند

 

که علت اصلی افزایش چنین غذاهایی هست. دلیلش بالا رفتن شدید قند خون به واسطه خوردن این کربوهیدرات ها هست، میزان انسولین افزایش مي یابد و باعث ایجاد جوش مي شود.

 

انچه باعث آکنه مي شود: شیر

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

اگر مشکل اکنه دارید، شاید بهتر هست دوباره درمورد شیر گاوی که مي خورید فکر کنید. بعضی تحقیقات نشان داده اند آکنه برای افرادی که چندان لبنیات بهره گیری مي کنند ممکن هست بدتر شود، مخصوصا در افرادی که شیر مي خورند. شاید دلیلش بالا رفتن سطح تستوسترون به واسطه شیر هست

 

که در نهایت منجر به بروز جوش مي شود. دقت داشته باشید که این علت کاملا فردی هست، بعضی افراد غذاهایی را از برنامه خوراکی خود حذف مي کنند ولی باز هم نتیجه اي را شاهد نیستند.

 

آن چه باعث آکنه مي شود: چربی هاي اشباع

این غذاها آکنه را به کلی رفع می کنند

اگر مي خواهید پوستی صاف و سالم داشته باشید برگرها، مرغ سرخ کرده، و فست فودها باید کنار بروند. علتش بالا بودن چربی هاي اشباع موجود در این غذاها هست.

 

تحقیقات نشان داده افرادی که به آکنه مزمن یا متوسط مبتلا میباشند در مقایسه با کسانی که گوستی سالم دارند اکثر چربی هاي اشباع مصرف مي کنند. این موضوع هنوز کاملا درست درک نشده اما چربی اشباع مي تواند عوامل رشد خاصی را افزایش دهد و باعث بروز آکنه شود.