پارس ناز پورتال

عینک هوشمند گوگل را بیشتر بشناسیم

عینک هوشمند گوگل را بیشتر بشناسیم

عینک هوشمند گوگل را بیشتر بشناسیم 

عینک هوشمند گوگل یکی از متعدد فناوری هایی هست که این غول بزرگ فناوری تولید کرده است . گوگل شرکتي است که هر چند وقت يک بار با يک محصول جديد همگان را غافلگير مي‌کند. اين ماجرا به خوبي در مورد پروژه Google Glass صدق مي‌کند.

 

در مورد «گوگل گلس» بايد بگوييم که اين محصول جزو خانواده جديدي از گجت‌ها به حساب مي‌آيدو هنوز پرسش‌هاي زيادي در مورد آن وجود دارد که پاسخ روشني براي آن‌ها وجود ندارد اما کارشناسان اعتقاد دارند که اين پروژه يکي از فناوري‌هايي است که از آن انتظار مي‌رود تا انقلابي را در جهان فناوري‌ها ايجاد کند.

 

يکي از افرادي که عضو تيم توسعه‌دهنده گوگل گلس است،اعتقاد دارد که اين گجت فناوري‌هاي اطراف ما را به گونه‌اي تغيير مي‌دهد تا از آن‌ها لذت بيشتري ببريم به اين ترتيب در زماني که به فناوري نياز داريم، در دسترس ما قرار مي‌گيرد و در زماني که دوست نداريم براي ما مزاحمتي ايجاد کند، از دسترس ما دور خواهد بود.

عینک هوشمند گوگل را بیشتر بشناسیمتقريبا چيزي در حدود 6 ماه از معرفي اين گجت مي‌گذردولي اين گونه به نظر مي‌رسد که گوگل هنوز به دنبال راه‌کارهايي براي نهايي کردن اين محصول و عرضه آن به بازار است.

 

البته بايد بدانيد که هميشه روال به اين صورت است که گوگل مورد توجه همه قرار دارد و در زماني که تصميم مي‌گيرد که يک محصول جديد به بازار وارد کند،شرکت‌ها و افراد مختلفي اعلام آمادگي مي‌کنند تا با اين شرکت همکاري کنند.

 

اين بار هم اوضاع به همين صورت بوده است و تا به حال صحبت از ارائه اپليکيشن‌هاي بسياري براي اين گجت شده است و هنوز هم همين جريان ادامه دارد تا گوگل در نهايت با اطمينان از موفقيت خود در بازار، اين محصول را به بازار ارائه کند.

 

اخباري که از گوشه و کنار منتشر شده است حاکي از اين است که اين گجت در سال 2014 آماده شده و براي مصرف نهايي به کاربران ارائه شود و در سال 2013 هم برخي از توسعه‌دهندگان اين شانس را خواهند داشت که نسخه آزمايشي اين محصول را با قيمت 1500 دلار خريداري کنند.

عینک هوشمند گوگل را بیشتر بشناسیمسباستين ترون «Sebastian Thrun»، موسس و مدير ارشد تيم Google X است که در حال حاضر روي گجت عينک هوشمند گوگل کار مي‌کنند و مصاحبه‌اي را در اين رابطه انجام داده است که در ادامه آن را مي‌خوانيم.در مورد امکانات اوليه اين عينک، حرف و حديث بسيار است.

 

کمي در مورد امکاناتش توضيح دهيد.در مورد عينک هوشمند گوگل بايد بگويم که اين عينک به گونه‌اي طراحي شده است که در هنگام استفاده روي چشم شما را نپوشاند و تصاويري که توسط آن نمايش داده مي‌شود هم جلوي زاويه ديد شما را نگيرد. از ديگر امکانات آن بايد به امکان ارسال ايميل و پيام به صورت صوتي اشاره کرد.

 

شما مي‌توانيد به آساني نام يا آدرس ايميل فردي را که تمايل داريد با او ارتباط برقرار کنيد، بگوييد و بعد از آن با گفتن متن پيام، به آساني با فرد مورد نظرتان ارتباط برقرار کنيد. از ديگر امکانات اين گجت مي‌توان به امکان عکاسي، فيلم‌برداري و به اشتراک‌گذاري اين فايل‌ها در اينترنت اشاره کرد.

عینک هوشمند گوگل را بیشتر بشناسیمعلاوه بر اين موارد مي‌توان به امکان مسيريابي در سراسر نقاط جهان اشاره کرد که اين ويژگي يکي از اصلي‌ترين اهداف اين پروژه است که به کاربران براي شناخت بهتر و اطلاع از محيط اطرافشان کمک خواهد کرد.براي اتصال به اينترنت در اين وسيله چه تصميماتي گرفته‌ايد؟

 

براي ما مثل روز روشن است که عينک هوشمند گوگل در صورتي به موفقيت مي‌رسد و در حالي با استقبال کاربران مواجه مي‌شود که بتواند با ديگر وسايل و تجهيزات کاربران سازگاري خوبي داشته باشد.

 

به عنوان مثال اين عينک بايد حتما بتواند از طريق شبکه‌هاي بيسيم فعلي براي اتصال به اينترنت استفاده کندو ما اين مورد را اجرايي خواهيم کرد.آيا تا به امروز همه امکانات اين عينک مشخص شده است يا هنوز اين عينک در حال توسعه است؟

 

گوگل هنوز هم به دنبال توسعه و بهينه کردن توانايي‌ها و امکانات اين پروژه است و قرار است که تا جايي که امکان دارد امکانات فوق‌العاده ديگري به اين عينک هوشمند اضافه شود.