پارس ناز پورتال

عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویایی

عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویایی

عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویایی

خودرو آئودی Q5 که به تازگی عرضه شده است توجه های بسیاری را به خود جلب کرده،طراحی زیبا و امکانات عالی دلیل این محبوبیت است. Q5 شاسی بلند جدید آئودی در واقع پرچمدار این کمپانی در این کلاس محسوب می شود.

 

آئودی Q5 را باید یک SUV جذاب خواند چرا که استایل، اندازه،چابکی این خودرو، آن را به یک نمونه عالی در کراس اورهای لوکس تبدیل کرده است.هیچ ماشین دیگری در این کلاس تا این حد الهام بخش نیست. با نگاهی به شاسی Q5 در می یابیم که استفاده از این اسکلت برای پورشه ماکان

 

نیز بسیار عالی به نظر می رسد. دیگر نمونه ها از ماشین های لوکس موجود در بازار نیز اخیرا از برخی ویژگی های این مدل آئودی تقلید کرده اند.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییاز این نمونه ها می توان به طراحی جعبه ای مرسدس بنز برای GLC جدید خود اشاره کرد که به تقلید از آئودی خطوط سقف را گرد کرده و طرح فلز به کار رفته در قسمت عقب این ماشین تقریبا مشابه Q آئودی است.محبوبیت کراس اوور های لوکس در طی دهه گذشته در جهان رو به افزایش گذاشته

 

و آئودی از سال 2013 تاکنون توانسته در این حوزه همواره در صدر ارائه ماشین های لوکس و عالی قرار بگیرد. وقتی Q5 برای اولین بار در سال 2009 به بازار عرضه شد، نزدیک به 14000 نمونه از این ماشین به فروش رفت و در سال گذشته آئودی توانست 50000 نسخه از این ماشین را به فروش برساند

 

که یک چهارم فروش کل آئودی در امریکا را تشکیل می داد. که این آمار فروش، رشد 23 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می داد که برای ماشینی که چندان محبوب به شمار نمیرفت رقم قابل توجهی محسوب می شود.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییجای تعجبی وجود ندارد که آئودی ریسک زیادی نکرده و در این مدل اغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی ایجاد نکرده است. در نگاه اول این خودرو بسیار آشنا به چشم به نظر می رسد اما با دقیق شدن در طراحی آن متوجه می شویم که Q5 جدید از هر خط و زاویه ای در طراحی که به آن نگاه کنیم، بسیار زیباتر و جذابتر از مدل قبلی به نظر می رسد.

 

تصور نکنید که این مدل یک مدل ارتقا یافته از A4 است، چرا که Q5 کمتر از 10 درصد طراحیش شبیه به مدل A4 است و از این حیث اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

 

کریس اشنایدر مدیر اجرایی شاسی Q5 در همی نارتباط می گوید، یکی از دلایلی که از سیستم تعلیق A4 در این مدل استفاده نکردیم این بود که مدل A4 از سیستم تعلیقی هوایی استفاده نمی کرد و در واقع در مدل A4 فضایی برای قرار دادن پکیج سیستم تعلیق هوا وجود ندارد.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویایینکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که ماشین هایی که به آمریکا می آیند از کمک فنرهای فلزی به همراه تعدیل کننده های هوا استفاده می کنند. ای ندر حالی است که استفاده از یک سیستم تعلیقی هوا با 2.4 اینچ ارتفاع در حالت آفرودی آپشنی اختیاری در بازار اروپا محسوب می شود.

 

عرض Q5 111 اینچ است که نیم اینچ نسبت به مدل های قبلی بیشتر است. در مورد طول این ماشین نیز می توان گفت که یک اینچ نسبت به مدل های قبلی بیشتر شده است.. با این حال با در نظر نگرفتن عرض اینه بعل ها، باید گفت که این مدل باریک تر و کم عرض تر از مدل های قبلی است.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییاین افزایش عرض در شاسی Q5 منجر به افزایش فضای سرنشینان عقب شده است که می توان وسایل بیشتری در آن جا داد و این امکان وجود دارد تا با تا کردن صندلی ها 60 فوت مربع به فضای داخلی خودرو اضافه کرد که 2.8 فوت مربع بیشتر از نمونه های قبلی آئودی است.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییو برای اینکه فضای بار یا نشستن بیشتری داشته باشیم، صندلی های عقب می توانند به عقب و جلو حرکت کنند. و این همان چیزی است که خانواده های کوچکی که با این مدل به مسافرت می روند از آن راضی و خشنود هستند.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییدر زیر کاپوت این خودرو، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر TFSI با 252 اسب بخار قدرت و 273 پوند بر فوت گشتاور قرار گرفته است. این مدل از ائودی هفت دنده ای است که از سیستم دو کلاچ ه اتوماتیک استفاده می کند. جای تعجبی وجود ندارد که اثری از اپشن های دیزلی در این ماشین نمی بینیم

 

اما طرفداران این مدل گوش به زنگ باشند چرا که بعد از اولین دوره فروش آن، قرار است یک SQ5 قوی با سیستم تعلیق هوا به آن اضافه شود. لازم به ذکر است شرکت قصد دارد نمونه هیبرید- برقی این مدل را نیز به زودی به بازار عرضه کند.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییسیستم کواترو استاندارد در این مدل مورد استفاده قرار گرفته است که بسیار پیشرفته تر از مدل های قدیمی Q5 محسوب می شود. این سیستم جدید که به هر چهار چرخ ماشین نیرو می دهد به طور پیش فرض با دو چرخ جلو کار می کند و در مواقعی که احساس کند به نیروی چرخ های عقب نیز نیاز است، به طور اتوماتیک با نیرو دادن به آنها به کمک قدرت ماشین می آید.

 

رییس بخش 4WD آئودی یعنی دیتر ویدمان در همین ارتباط می گوید، ما می خواستیم سیستمی طراحی کنیم که عملکردی به مراتب بهتر از نمونه های قبلی داشته باشد که در نهایت به سیستم جدید رسیدیم که می تواند در حالت بهینه سازی سوخت تنها از دو چرخ جلو برای حرکت ماشین استفاده کند.

 

چرخش دیفرانسیل عقب باعث مصرف هشتاد درصد از سوخت ماشین می شد که با غیر فعال کردن آن راننده می تواند در مصرف سوخت ماشین صرفه جویی چشمگیری انجام دهد.ویدمان در ادامه می افزاید، در یک دور آزمایشی 62 مایلی ، تیمش توانسته نسبت به مدل های قبلی، 0.08 گالن در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

 

این سیستم در حالت اتوماتیک، وضعیت ماشین را با استفاده از داده هایی که از خود ماشین می گیرد و سنسورهایی که در هر ثانیه 100 بار محاسبات مختلف را انجام میدهند در نهایت تصمیم می گیرد که دیفرانسیل عقب را فعال کند یا خیر.

 

ویدمان در این باره نیز می گوید ما به دنبال این هستیم که شیفت کردن از دیفرانسیل جلو به عقب در 500 میلی ثانیه در آینده اتفاق بیفتد چرا که این عملیات به 200 میلی ثانیه زمان نیاز دارد و 500 میلی ثانیه برای اینکه به محض اراده راننده تعویض دیفرانسیل را داشته باشیم، مناسب است.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییسیستم جدید گشتاور بیشتری به محورهای عقب نسبت به مدل های قبلی می دهد(تا 100 درصد بیشتر). به واسطه عملکرد روان کلاچ ها شوک تغییر گشتاور کمتری در محورها خواهیم داشت بنابراین می توان این ماشین را سبک تر و کوچکتر هم ساخت. برای مثال، سیستم کواترو خودش 10 پوند از وزن این ماشین کاسته است.

 

ویدمان در همین زمینه می گوید، این سیستم جدید می تواند در تمام خودروهای آئودی با گشتاور موتوری زیر 369 پوند فوت مورد استفاده قرار گیرد.آئودی Q5 در سه نسخه به بازار عرضه می شود . پرمیوم – پرمیوم پلاس – پرستیژ . آئودی پیش بینی می کند پر فروش ترین نسخه از مدل جدید Q5 ،

 

نمونه پرمیوم پلاس باشد چرا که سیستم ناوبری نیز در آن تعبیه شده است و این برای بسیاری از خریداران جذابیت ایجاد می کند.این مدل برخی از مهمترین تکنولوژی های مهم حال حاضر به کار رفته در ماشین های روز جهان را در خود می بیند که عبارتند از کابین مجازی آئودی،

 

مانیتور نقطه کور،هشدار نزدیک شدن به ترافیک، سنسور برای دنده عقب که هر مانعی که خارج از دید راننده است را شناسایی می کند. تکنولوژی هایی مثل سیستم سفر تطبیفی نیز بخشی از پکیج کمک راننده هوشمند در این خودرو محسوب می شوند.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییQ5 جدید ائودی در سن خوزه مکزیک مونتاژ می شود که از این حیث می توان به خودروی لوکس لینکلن نیز اشاره کرد که در خاک مکزیک تولید می شود و به نظر می رسد خودروسازان دیگر مثل BMW نیز تمایل دارند تا سال 2019 خط تولید جدید در خاک مکزیک برای تولید محصولات خود ایجاد کنند.

 

با این شرایط، آیئودی ما را دعوت کرد تا 1300 مایل بالاتر در شمال غربی شرکت خود در لاس کاباس مکزیک یک سواری آزمایشی با مدل جدید Q5 داشته باشیم. البته جاده های خراب و شرایط آب و هوایی گرم و خشک منطقه باخا مکزیک این سواری را مهم تر می کرد.

 

با نشستن در صندلی راننده در یافتیم که شباهت زیادی به برادر بزرگتر خود یعنی Q7 دارد و این موضوع یک امتیاز برای این ماشین محسوب می شود. ما با بهترین نمونه پرستیژ ائودی مشغول سواری آزمایشی شدیم و در کمال تعجب دیدم که نه تنها در این ماشین از صندلیهای اسپورت استفاده شده است

 

بلکه در کنسول جای آرنج سرنشینان نیز با ماده ای ساخته شده بود که از پر، پر شده بود و از قرار دادن دست بر روی آن حس خوبی به سرنشین دست می داد. بدوت اغراق باید گفت Q5 بهترین طراحی داخلی در این کلاس را در بین تمام هم رده های لوکس خود دارد.

 

کابین مجازی 12.3 اینچی آئودی هم واقعا زیبا است، به طوری که چهار رنگ در طراحی صفحه نمایش ان به کار رفته است. مثل دیگر مدل های جدید آئودی در این مدل نیز امکان شناسایی دست خط در پکیج سرگرمی MMI که در ماشین تعبیه شده است، قرار داده شده است.

 

تنها موردی که جای خالی ان در این مدل احساس شد، کمک فنرهایی که با سیستم تعدیل کننده هوا کار میکردند، بود که در نسخه های آمریکایی آئودی وجود ندارد. کاربران گوشی های هوشمند نیز باید خوشحال باشند که در این مدل از ائودی هم اپل carplay و هم اندروید اتو استاندارد به کار رفته است.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییخودروی زیبای Q5 بسیار قوی و منعطف است.اگرچه بسیاری از موارد ان شبیه نمونه های قبلی است اما افزایش 32 اسب بخاری قدرت موتور و افزایش 15 پوند فوتی گشتاور تاثیر شگرفی در عملکرد این ماشین نسبت به نمونه های قبلی ایجاد کرده است.

 

اگرچه ما نتوانستیم از سیستم جدید کواترو که هر 4 چرخ در آن نیرو می گیرند، استفاده کنیم اما رییس ویدمان اپلیکیشنی را به ما نشان داد که می توانست میزان گشتاوری که از دیفرانسیل عقب ایجاد می شد را اندازه گیری و به ما نشان می داد. ویدمان در این ارتباط گفت، در شرایط سخت و در جاهایی که به شتاب بالا نیاز داریم، 75 درصد گشتاور و قدرت ماشین از دیفرانسیل عقب ماشین تامین می شود.

 

همانطور که در جاده اصلی شهر به پایین می آمدیم به مقصد نزدیک می شدیم، مشاهده کردیم که Q5 بسیار چابک و سریع است. ما در این حال به حالت داینامیک سوییچ کردیم تا وزن بیشتری به فرمان دهیم و این امکان به راننده این اجازه را می دهد تا در مسیرهای سنگلاخی و دشوار نیز به سادگی حرکت کند.فرمان Q5 نیز نسبت به نمونه های قبلی بهتر طراحی شده و راننده حس بهتری از کار کردن با آن دارد.

 

پس از تست Q5 در جاده های سنگلاخی تر و با سرعت پایین، دریافتیم که این ماشین به طور چشمگیری بهتر از نمونه های قبلی آئودی در این زمینه کار می کند و اینطور به نظر می رسید که با ماشینی با تایرهای سایز 255/45R-20 در حال رانندگی هستیم .
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییصدای سیستم تعلیق ماشین که در کابین می پیچید بسیار کمتر از نمونه های قبلی شده است.وزن این ماشین نیز 50 پوند کمتر از نمونه های قبلی است. با دیدن مسیرهای پر پیچ و خم و سربالایی های خاکی مسیر باخا تصمیم گرفتیم حالت off-road ماشین را نیز امتحان کنیم.

 

با سوییچ به این حالت، محورهای عقب نیز درگیر می شدند و سیستم کنترل فرمان نیز عوض می شد. با وجود اینکه بر روی مسیری از شن عمیق حرکت می کردیم اما سرنشینان اصلا لعزش های تایرها را احساس نمی کردند.

 

تکنولوژی برتر، طراحی داخلی عالی، مواد به کار رفته خوب در بدنه ماشین و احساس راحتی فوق العاده در حین رانندگی از ویژگی های برجسته این ماشین هستند که آن را به بهترین مدل در کلاس خود در بین تمام ماشین های لوکس دنیا تبدیل کرده است.
عکس های ماشین آئودی Q5 شاسی بلند رویاییو از آنجایی که SQ5 با 333 اسب بخار قدرت موتور و 6 سیلندر به زودی به بازار عرضه می شود، به نظر می آید آئودی باز هم قصد دارد طرفداران خود را با خودروی جدیدتری به زودی خوشحال کند.