پارس ناز پورتال

عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اول

عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اول

عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اول

از جنگ جهانی اول فقط تصاویر سیاه و سفید موجود است،اما در این مطلب ما عکس های کمتر دیده شده از این جنگ را بصورت رنگی آورده ایم. زمانی که یکی از صرب های بوسنی، «آرشیدوک فرانتس فردیناند» ولیعهد امپراطوری اتریش-مجار و همسرش، کنتس سوفی،

 

دوسش هوهنبرگ را در یکی از خیابان های سارایوو ترور کرد، امپراطوری اتریشی – مجار اعلامیه جنگ با صربستان را داد و بدین سان جنگ جهانی اول آغاز گردید.این جنگ که حدود پنج سال به طول انجامید، جان ۱۰ میلیون نفر را گرفت. اندیشه «جنگ برای اتمام جنگ ها» در این نبرد شکل گرفت و در آن از هواپیماها، تانک ها و نیز سلاح های شیمیایی برای نخستین بار در تاریخ جنگ های بشریت به کار گرفته شد.

 

در ۲۸ ماه ژوئن سال ۱۹۱۹ میلادی (۱۲۹۸ هجری شمسی)، رهبران پیروز متفقان «معاهده ورسای» را امضاء و بدین ترتیب جنگ جهانی اول به طور رسمی پایان یافت.

 

با این مقدمه کوتاه به بررسی تصاویر رنگی از این جنگ پرداخته خواهد شد که بخشی از زندگی جنگی آن دوران را به تصویر می کشد. این تصاویر توسط «اُپن یونیورسیتی» منتشر شدند.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولجنگ های سنگر به سنگر از عناصر اصلی جنگ جهانی اول به شمار می رفت.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولسربازان بیشتر فعالیت های خود را در داخل سنگرها به انجام می رساندند. در این تصویر یکی از سربازان، در مرز آلبانی و داخل سنگر موهایش را کوتاه می کند.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولتصویر نظامیان آلمانی را ملاحظه می کنید که در شروع جنگ و در سال ۱۹۱۴ میلادی (۱۲۹۳ هجری شمسی) برای عکس گرفتن ژست گرفته اند.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولیکی از نظامیان کانادایی از مرکز نظامی این کشور را مشاهده می کنید که به منظور محافظت خود در مقابل سلاح های شیمیایی، ماسک زده است.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولاز ترس مسمومیت با مواد شیمیایی، پیاده نظامان هندی با ماسک هایی در داخل سنگرها از خود محافظت می کنند.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولوجود سلاح های شیمیایی در این جنگ، تکنولوژی های جدید و ترسناکی را به میدان های جنگی وارد ساخت. با این حال، ماشین هایی که برای ارسال خبر به مراکز اصلی نظامی درنظر گرفته شده بودند، به همان نمونه های مسقف برای این پیام رسانی انجام وظیفه می کردند.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولجنگ جهانی اول در حقیقت تنشی در کل جهان به شمار می آمد. این سربازان از نیروهای امپراطوری استرالیا بودند که در پایگاه نظامی کشور خود، برای گرفتن عکس، در کنار هم قرار گرفتند.
عکس های رنگی و کمیاب از جنگ جهانی اولتصویری از پیاده نظامان کانادایی را در این تصویر شاهد هستید که با یکی از حیواناتی که برای شان شانس و اقبال را به همراه داشت، عکس گرفته اند. حیوانات خانگی در جریان جنگ، سمبلی برای اخلاقیات در میان آن همه خشونت های غیر باور بودند.

 

روزیاتو