پارس ناز پورتال

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

مجموعه : عکسهای طبیعت
عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

در این مطلب از طبیعت زیبای جهان برای شما عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان را برای شما آماده کرده ایم.

 

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

تصور کنید که از روز تولدتان قرن ها، از زمان شروع اندازه گیری زمان توسط بابلی ها گذشته باشد. نه تنها در آن زمان زنده بوده باشید، بلکه عمرتان در تمام طول پیشرفت امپراتوری های یونان و روم و ظهور دین های بزرگی مانند اسلام و مسیحیت و تا دنیای امروز، ادامه داشته باشد.

 

این درخت ها همه ی وقایع تاریخی را می دانند!

 

1. متوسلاه (Methuselah)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

قدیمی ترین درخت دنیا به نام متوسلاه، یک کاج 4800 ساله، واقع در دره ی متوسلاه، نوادای آمریکا است. بله، این درخت رسما قدیمی ترین درخت دنیاست.

 

یک درخت قدیمی تر از این به نام پرومتئوس وجود داشت که در سال ۱۹۶۴ توسط یک محقق و طی شرایط بحث برانگیز، بریده شد.

 

2. سرو ابرکوه (Sarv-e-Abarkooh)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

سرو ابرکوه 4000 ساله است و در ابرکوه استان یزد، ایران قرار دارد. این درخت که یکی از آثار طبیعی ملی ایران است و در قلب تمام ایرانیان جای بخصوصی دارد، یکی از پیرترین موجودات زنده دنیاست.

 

محیط تنهٔ این درخت در روی زمین یازده و نیم متر است و بلندای آن بین ۲۵ تا ۲۸ متر برآورد شده است.

 

حمدالله مستوفی در کتاب نزهت القلوب که در سال ۷۴۰ قمری تألیف شده درباره ابرکوه می‌نویسد: “در آنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد…”.

 

دانشمند روس الکساندروف، عمر سرو ابرکوه را بیش از 4000 سال می‌داند. برخی از افسانه‌ها، کاشتن آنرا به زرتشت نسبت می‌دهند و برخی نیز به یافث (پسر نوح).

 

3. سرخدار لانگرنیو (Llangernyw Yew)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

یکی دیگر از نمونه های زندگی باستان، درخت لانگرنیو ییو در ولز است. درختان سرخدار به تقارن و ارتفاع مشهورند، اما این درخت یک نمونه ی بسیار عجیب این گونه است.

 

4. الرکه (Alerce)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهاندرخت دیگر که گفته می شود به دلیل باقی مانده های فسیلی، نزدیک ۳۵ میلیون سال سن داشته باشد (قدیمی ترین درخت دنیا 3600 سال عمر دارد)، سرو پاتاگونیایی است که به نام الرکه نیز شناخته می شود.

 

این درخت به قدری برای اهالی شیلی ارزشمند است که از ورقه های بریده از این درخت به جای پول استفاده می کردند.

 

5. سناتور (The Senator)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهانسن این سرو طاس که سناتور نام دارد و در فلوریدای آمریکا قرار دارد، 3400 تا 3500 سال تخمین رده می شود؛ پنجمین درخت قدیمی دنیا!

 

طی یک نظر سنجی توسط جامعه ی ملی درخت آمریکا، در سال ۲۰۰۶ حجم درخت را حدود ۱۴۴ متر مکعب تخمین زد که این به درخت مقام بزرگترین در نوع خود در آمریکا و هر گونه ی دیگر در حاشیه ی رود می سی سی پی را اعطا نمود.

 

6. پدرسالار (Patriarch)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهانیکی دیگر از مقیمان آمریکای جنوبی “پاتریارکا د فلورستا” (Patriarca de Florestas) برزیل است.

 

تصور می شود این درخت که یکی از بزرگترین درختان جنگل آتلانتیک است، حداقل 3000 ساله باشد، و به حتم قدیمی ترین درخت برگریز قاره است.

 

7. الیشون (Alyshun)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

جای تاسف است که درخت مقدس الیشون تایوان، که اعتقاد به 3000 ساله بودنش است، در یکم ژوئیه ی ۱۹۹۷ به دلیل یک طوفان شدید، شکست.

 

این درختان رشد آهسته ای اما عمر بسیار طولانی دارند که در نهایتا با قطر ساقه ی تا ۷ متر، به ۵۵ تا ۶۰ متر می رسند. این درخت به خصوص برای بودایی های محلی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

 

8. بلوط قدیمی (Old Chestnut)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

قدیمی ترین درخت بلوط دنیا (که به نام “درخت ۱۰۰ اسب” شناخته می شود)، را می توان در سن د آلفیو و در دامنه کوه اتنا (Etna) در سیسیل یافت می شود.

 

بدون شک در نوع خود، این بزرگترین درختی است که روی زمین است، و احتمال می رود که بین 2000 تا 4000 سال عمر داشته باشد.

 

9. ژنرال شرمن (General Sherman) بزرگترین موجود زنده

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهان

یکی از جوان ترین این درختان باستانی ، “ژنرال شرمن” نام دارد، که یک سکویای عظیم با ۸۳ متر طول و محیط پایه ی تنه ۳۱ متر است. این درخت را می توان در پارک ملی سکویا یافت.

 

حجم تنه ی این درخت در سال ۲۰۰۲ مقدار ۱۴۸۷ متر مکعب اندازه گیری شد و از نظر حجم چوب بزرگترین درخت دنیا شناخته شده است. عمر آن نیز بین 2300 تا 2700 سال تخمین زده شده است.

 

10. ژومون سوگی (Jhomon sugi)

عکس هایی زیبا از کهنسال ترین درخت های جهاندر نهایت به جوانترین گروه میرسیم، با اینکه این امر را واقعا نمی توان مطرح کرد، چرا که مرکز تنه به قدری پوسیده است که نمی توان از آن یک تصویر واقعی تهیه کرد.

 

درخت ژومونسوگی از یاکوشیمای ژاپن، می تواند به جوانی 2170 سال و یا مسنی 7200 سال (که آن را تبدیل به کهنسال ترین این مجموعه می سازد) باشد. مطمئنا زمان زیادی از تولد این درخت با دور ۴/۱۶ متر می گذرد.