پارس ناز پورتال

عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه 

سرطان سینه در خانم ها بیشتر شایع است که در صورت درمان نشدن منجر به بریدن سینه خانم ها خواهد شد و این اصلا خوشایند نیست. باکتری‌هایی که در روده وجود دارد نقش بسیار بزرگی در توسعه یا پیشگیری از بیماری‌ها دارد. در این مقاله قصد داریم نتیجه به دست آمده از مطالعات شگفت انگیز را بیان کنیم.

 

خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد:
تا به امروز اخبار زیادی در مورد روده و باکتری‌های موجود در آن شنیده‌اید. میکروب‌هایی که در روده بزرگ زندگی می‌کنند به هضم غذا کمک خواهند کرد. یافته‌های اخیر نشان داده است که باکتری‌های موجود در روده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. دکتر جیمز گادرت در این باره می‌گوید: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد

 

که باکتری‌های موجود در روده می‌تواند نقش موثری در تنظیم سطح استروژن در زنان داشته باشد. این موضوع بسیار مهم است زیرا سطح بالای استروژن در خون می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. در مطالعه ای که گادرت انجام داده است دریافته است که زنان سالمی که انواع زیادی از باکتری‌های روده ای را ندارند ،

 

سطح استروژن پایینی در ادرار خود دارند. این موضوع نشان می‌دهد که بدن این افراد نمی‌تواند به طور موثر هورمون‌های اضافی را دفع کند. امروزه بیشتر افراد تلاش می‌کنند دست‌های خود را قبل از خوردن غذا بشویند. به لطف این شستشوی مکرر، تعداد باکتری‌های مضری که وارد بدن می‌شود تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

اما در این میان تعداد باکتری‌های مفیدی که وارد بدن می‌شود نیز کمتر شده است. دکتر گادرت در این باره می‌گوید: ما باید بدن خود را در برابر باکتری‌های مبارزه کننده با بیماری‌ها قرار دهیم و آن‌ها را دوباره به روده‌های خود بازگردانیم.

 

خوشبختانه، روش‌های اسانی برای ورود این باکتری‌ها به روده وجود دارد. شما می‌توانید عادت‌های سالمی را ترویج دهید و از همین طریق باکتری‌های مفید را وارد بدن سازید.

 

از وعده‌های غذایی مشابه استفاده نکنید:
عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینهسعی کنید تنوع را در رژیم غذایی خود داشته باشید. هر روز نهار یا شام یکسانی نداشته باشید. غذاهای مختلفی را امتحان کنید. این موضوع بهترین روش برای افزایش انواع مختلفی از باکتری‌هاست. متخصصان توصیه می‌کنند که از دستورات طولانی مدت که بر روی غذاهای حاوی فیبر تاکید دارند تمرکز کنید.

 

به عنوان مثال USDA توصیه می‌کند حداقل دو و یک دوم پیمانه از سبزیجات در روز مصرف شود. سعی کنید از انواع مختلفی از سبزیجات استفاده کنید. انواع مختلف سبزیجات با برگ تیره(مثل بروکلی و اسفناج) ،محصولات قرمز یا نارنجی( مثل هویج و فلفل دلمه ای)، حبوبات(مثل عدس، لوبیا و نخود) سیب زمینی و ذرت، قارچ، چغندر و پیاز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

همچنین سعی کنید مصرف شکر اضافه شده را به حداقل برسانید. مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند بر روی باکتری‌های روده تاثیر بگذارد. در عوض هوس خود برای مصرف مواد شیرین را با میوه ارضا کنید.

 

از تمرینات ورزشی استفاده کنید:
مطالعه انجام شده که در مجله Frontiers in Physiology چاپ شده است نشان می‌دهد که تمرینات ورزشی می‌تواند طیف وسیعی از باکتری‌های روده را افزایش دهد. محققان بر این باورند که تمرینات ورزشی می‌تواند تولید اسیدهای صفراوی را کاهش دهد. همین امر به افزایش تولید اسیدهای چرب سالم کمک می‌کند.

 

تمرینات ورزشی می‌تواند زمان رسیدن مواد به روده را کاهش دهد و همین امر انواع مختلفی از باکتری‌ها را افزایش می‌دهد. شواهد مختلف نشان می‌دهد افرادی که سطح بالایی از باکتری‌های خاص را دارند کمتر از سایر افراد به چاقی مبتلا می‌شوند. همانطور که می‌دانید چاقی و سرطان سینه ارتباط نزدیکی با هم دارند.

 

محققان هنوز نمی‌دانند چه مقدار ورزش می‌تواند برای تولید باکتری‌های مفید کارساز باشد اما توصیه می‌کنند تمرینات ورزشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و از آن لذت ببرید. مطالعه ای که در دانشگاه تگزاس انجام شده است نشان می‌دهد که انجام داوطلبانه تمرینات ورزشی می‌تواند باکتری‌های مفید روده را افزایش دهد.

 

فیبر بیشتری بخورید:
عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینهاجداد ما ده برابر بیشتر از خود ما فیبر مصرف می‌کردند. به همین خاطر تعداد باکتری‌های مفید در روده این افراد نیز بیشتر بوده است. متخصصان بر این باورند که مصرف ۲۵ گرم فیبر در روز می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید فیبر مورد نیاز برای بدن را از طریق سبزیجات تازه ای همچون کرفس، مارچوبه و کنگر فرنگی تامین نمایید.

 

این غذاها حاوی نشاسته مقاوم و سایر مواد مغذی هستند که بیشتر باکتری‌های مفید در روده از آن تغذیه می‌کنند.

 

از پروبیوتیک‌های مناسبی استفاده کنید:
استفاده از مکمل‌های حاوی لاکتوباسیلوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس باکتری‌های سالم را وارد بدن می‌کند.در مطالعه جدیدی که در مجله Applied and Environmental Microbiology چاپ شده است، محققان دریافته‌اند که این باکتری‌های مفید در بافت‌های سینه زنان سالم یافت می‌شود.

 

این محققان هنوز مطمئن نیستند که مصرف این باکتری‌ها می‌تواند از بروز بیماری سرطان جلوگیری کند اما بنا به گفته گرگور رید یکی از نویسندگان این مطالعه، مصرف آن از اسیب سلولی که باعث سرطان می‌شود جلوگیری می‌کند.همچنین باید به خاطر داشته باشید که مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک همچون کفیر، میسو و کلم ترش می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

مجله تناسب اندام