پارس ناز پورتال

عوارض بد پرخوری شبانه را بدانید

مجموعه : رژیم و تغذیه
عوارض بد پرخوری شبانه را بدانید

عوارض بد پرخوری شبانه را بدانید 

پرخوری هنگام شام هیچوقت خوب نیست و می تواند در خواب و سلامت شما مشکلات بسیار جدی ایجاد کند. شام باید سبک میل شود. ممکن است شنیده باشید که خوردن غذا پس از یکساعت خاص در شبانه روز خطرناک و ناسالم است. در حالیکه این امر لزوما درست نیست. اما مصرف مواد غذایی سنگین و یا میان وعده های ناسالم ممکن است خواب شما را مختل کند

 

و یا سطح قنو خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. از خوردن بیش از حد در شب با مصرف مواد خوراکی دارای کالری بالا در طول روز خودداری کنید. حتی اگر در شب گرسنه شدید سعی کنید از مواد غذایی سنگین استفاده نکنید.

 

اختلال در خواب

وعده غذایی سنگین یا میان وعده های چرب قبل از خواب سبب ناراحتی یا رودل می شوند. این امر به نوبه خود خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که چندین بار در طول خواب بیدار شوید. اگر قبل از خواب مقدار زیادی غذا بخورید این امر سبب می شود که مصرف مایعات افزایش یابد

 

و در نتیجه مثانه پر شده و در طول شب شما را از خواب بیدار می کند.سعی کنید میان وعده های سنگین و بزرگ را حداقل دو ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

 

سوزش معده

اگر قبل از دراز کشیدن و خوابیدن غذا بخورید ممکن است معده شما شروع به سوزش کند که به این حالت برگشت اسید معده نیز گفته می شود. از جمله علائم آن سوزش در قفسه سینه و احساس مزه اسید معده در ناحیه انتهایی گلو است. پس خوردن بیش از حد باعث رفلاکس اسید معده می شود.

 

شکلات ، مرکبات ، غذاهای چرب و ادویه دار می توانند سبب تشدید این مسئله شوند. برای جلوگیری از رفلاکس اسید معده بهتر است چندین ساعت قبل از خواب غذا بخورید. همچنین می توانید سر خود را چندین درجه بالاتر قرار دهید تا اسید معده به دهان شما برنگردد.

 

افزایش قند خون

بالا رفتن قند خون در صبح اگر شما مبتلا به دیابت هستید نوعی نگرانی بحساب می آید. خوردن یک غذای سبک در اواخر شب بخصوص اگر سرشار از کربوهیدرات باشد نه تنها میزان کالری مورد نیاز شما را در طول روز تامین می کند بلکه قند خون شما را برای صبح روز بعد افزایش خواهد داد.

 

افزایش وزن

خوردن بیش از حد در هر زمان می تواند سبب افزایش شما گردد که این امر منجر به چاقی یا اضافه می گردد. حتی اگر در طول روز غذا نخورده اید و شب هنگام مواد غذایی پرکالری مصرف کرده اید با افزایش مواجه خواهید بود.