پارس ناز پورتال

علت های اصلی ریزش مو خانم ها و آقایان

مجموعه : نکات سلامت مو
علت های اصلی ریزش مو خانم ها و آقایان

علت های اصلی ریزش مو خانم ها و آقایان 

ریزش مو برای خانم ها و آقایان اصلا مورد خوشایندی نخواهد بود. بعد از ریزش افراد دنبال راهی برای درمان می گردند. در بیشتر موارد، روش‌هایی برای درمان ریزش مو در مردان و زنان وجود دارد. این درمان به دلایل ریزش موبستگی دارد. در این مقاله قصد داریم چند دلیلی که ممکن است باعث ایجاد ریزش مو شود را بیان کنیم.

 

استرس و فشار فیزیکی:

 

هر نوع ترومای فیزیکی (همچون جراحی، تصادف یا بیماری شدید همچون آنفلونزا) می‌تواند باعث ریزش موی موقت شود. این شرایط می‌تواند باعث آغاز نوعی ریزش مو به نام تلوژن افلوویوم شود. همانطور که می‌دانید موها دارای چرخه زندگی برنامه ریزی شده‌ای هستند. این چرخه شامل فاز رشد،

علت های اصلی ریزش مو خانم ها و آقایان

فاز استراحت و فاز کم شدن یا همان ریزش موست. زمانی که در یک شرایط استرس‌زا هستید، چرخه موی شما ممکن است به سرعت وارد مرحله ریزش شود. ریزش مو معمولا سه الی شش ماه بعد از تروما خود را نشان می‌دهد. خبر خوب این است که ریزش موی شما بعد از ریکاوری بدن می‌تواند متوقف شود و موها به حالت اولیه برگردد.

 

کمبود پروتئین:

 

اگر از طریق رژیم غذایی خود پروتئین کافی دریافت نکنید، بدن شما پروتئین را از طریق ریزش مو به دست می‌آورد. این موضوع هر دو یا سه ماه یکبار اتفاق می‌افتد. منابع عالی برای دریافت پروتئین وجود دارد. شما می‌توانید از ماهی ، گوشت و تخم مرغ استفاده کنید. اگر گوشت یا محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنید، می‌توانید از منابع گیاهی بهره مند شوید.

 

استرس‌ها و فشارهای عاطفی:

 

این نوع استرس کمتر از استرس فیزیکی باعث ریزش مو می‌شود اما امکان وقوع آن وجود دارد. به عنوان مثال به هنگام طلاق، بعد از مرگ یک عزیز یا مراقبت از والدین پیر امکان ایجاد استرس و فشار عاطفی وجود دارد. در بیشتر موارد فشارهای عاطفی به طور واقعی در ریزش مو دخالتی ندارند اما مشکلات موجود را بدتر می‌کنند.

 

سعی کنید با استرس و اضطراب خود مقابله کنید. ورزش‌های مختلف را امتحان کنید، سعی کنید از گفتاردرمانی استفاده نمایید یا از حمایت و پشتیبانی سایر دوستان و اعضای خانواده بهره مند شوید. در نهایت این شرایط نیز فروکش خواهد کرد. پس زیاد نگران نباشید.