پارس ناز پورتال

علاقه به خوردن قهوه و بررسی علت آن

علاقه به خوردن قهوه و بررسی علت آن

علاقه به خوردن قهوه و بررسی علت آن 

محصولات کافئین دار همیشه مورد توجه و محبوب مردم بوده اند.اما چرا ما به نوشیدنی های کافئین دار عادت می کنیم؟ جواب را در ادامه بخوانید. نوشیدنی های کافئین دار امروزه طرفداران زیادی کسب کرده اند می خواهیم علت این امر را بیابیم آیا نوشیدن قهوه می تواند جنبه ارثی و ژنتیکی داشته باشد و این امر به صورت وراثتی به مصرف کنندگان برسد ؟نظر شما در این باره چیست ؟

علاقه به خوردن قهوه و بررسی علت آن

علاقه و تمایل به نوشیدنی های حاوی کافئین در افراد مختلف چگونه پدید می آید پاسخ این سوال را در ادامه برایتان آورده ایم.شما در طول روز چند لیوان قهوه یا چای می خورید؟ آیا جزء علاقه مندان پروپاقرص این نوشیدنی ها به حساب می آیید؟ آیا مصرف کافئین یک عادت همه گیر در میان اعضای خانواده شماست؟

 

بدون تردید برای بسیاری از افراد سپری کردن روز بدون کافئین اگر نگوییم غیر ممکن بسیار سخت است؛ اما علاقه به نوشیدنی های کافئین دار از کجا نشأت می گیرد؟ اگر گمان می کنید تمایل به سمت نوشیدنی های این چنینی یک خواست شخصی است کاملاً در اشتباه هستید؛ چراکه دانشمندان دریافته اند میل افراد به کافئین یک مسأله کاملاً وراثتی است.

علاقه به خوردن قهوه و بررسی علت آن

بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، مهم ترین دلیل اعتیاد به کافئین وراثت و ژنتیک است. در واقع، اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که روزتان بدون کافئین نمی گذرد باید بدانید که این ویژگی از ابتدای تولد با شما بوده است. بر این اساس، ژنی موسوم به PDSS2 مسئول علاقه یا عدم علاقه افراد به کافئین است. آنهایی میزان کمتری از این در بدنشان وجود دارد کمتر به سمت کافئین می روند؛

 

زیرا حضور این ژن موجب تنظیم تولید پروتئینی می شود که مسئولیت سوخت و ساز کافئین در بدن را به عهده دارد.درست است که مصرف کافئین تأثیر بسزایی در سلامت جسمانی انسان و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف ایفا می کند؛ ولی ازآنجایی که میزان کافئین دریافتی ارتباط مستقیمی با سیستم سوخت و ساز بدن دارد

 

می تواند به عنوان عامل پیش بینی کننده در نوع واکنش بدن افراد نسبت به داروهای مختلف در نظر گرفته شود. در مجموع، اگر جزء علاقه مندان به کافئین دسته بندی می شوید، این علاقه مندی را از والدین یا حتی پدربزرگ و مادر بزرگ خود به ارث برده اید و به احتمال زیاد به فرزندتان هم منتقل می کنید.