پارس ناز پورتال

عطر سازگار با پوست را انتخاب کنید

عطر سازگار با پوست را انتخاب کنید

عطر سازگار با پوست را انتخاب کنید 

برخی از عطرها برای پوست می توانند حساسیت ایجاد کند و خوشبو شدن را نمی توان فدای سلامت بدن نمود. پس باید نکاتی را هنگام تهیه عطر مد نظر داشته باشیم. خیلی مهم است که بدانیم چه عطری با پوستمان سازگار است; زیرا عطر وقتی با پوست و چربی طبیعی بدن ترکیب شود، بهترین نتیجه را می دهد.

 

بهترین نواحی برای زدن عطر، گلو،مچ ها،سینه و اطراف گردن است.عطر مناسب با هر فرد متفاوت است و یکی از عوامل موثر در انتخاب عطر نوع پوست است.در این مطلب به شما می‌آموزیم که چگونه یک ادکلن مناسب برای خودتان انتخاب کنید. معمولاً وقتی افراد می‌خواهند ادکلن بخرند، یکی از دو کار زیر را انجام می‌دهند:

 

– دنبال همان عطری که از دوران دبیرستان استفاده می‌کردند خواهند بود.
– عطری را انتخاب می کنند که در هنگام خرید به نظرشان خوشبو بیاید.

 

چطور بفهمیم عطری با نوع پوستمان سازگاری دارد؟
البته راه دوم بسیار بهتر از راه اول به نظر می‌آید، اما برای انتخاب عطر فقط مهم این نیست که کدام به نظرتان خوشبو بیاید. پوستتان هم مهم است و اینکه آیا با پوست شما سازگاری دارد یا خیر. رایحه هر عطری برای افراد مختلف متفاوت است چرا که این رایحه تا حد زیادی به نوع پوست شما و مواد تشکیل دهنده ی آن عطر بستگی دارد.

 

روش تست ادکلن:
قبل از اینکه با اصول سازگاری عطر با پوستتان آشنا شوید، ابتدا برایتان چند نکته برای انتخاب اولیه ادکلن ذکر می کنیم:در انتخاب هر ادکلن سه مرحله وجود دارد. زمانی که در فروشگاه هستید، ادکلن مورد نظرتان را برداشته و کمی از آن را به عنوان نمونه روی کاغذ تستر بزنید و بو کنید. این اولین مرحله و اولین احساس شما نسبت به رایحه این عطر است.

 

چند دقیقه صبر کنید و بعد دوباره کاغذ را بو کنید. این دومین مرحله است. در این مرحله شما رایحه جدیدی بعد از از بیرون رفتن رایحه اول از بینیتان به مشامتان خواهد خورد.۴۰ دقیقه تا یک ساعت دیگر صبر کرده و دوباره کاغذ را بو کنید. این مرحله سوم است و در این مرحله شما بویی استشمام خواهید کرد

 

که برای چندساعت ماندگار خواهد بود. اگر رایحه این عطر در هر سه مرحله مورد پسند شما بود، می توانید آن را انتخاب کنید.

 

ترکیباتی در ادوکلن ها که باید از آنها پرهیز کرد:
انواع بسیاری از ادکلن‌ها حاوی ترکیباتی مصنوعی هستند. بعضی از انواع متداول این ترکیبات که باعث مشکلات پوستی مثل خارش، جوش، آماس و اگزما و حتی مشکلات تنفسی می‌شوند شامل انواع زیر هستند:

 

الکل، بنزین، استات بنزین، بنزالدئید، لیمونین، لینالول، استات اتیل، استون

متاسفانه، هیچیک از عطرسازها ترکیبات عطرها را روی شیشه آن ذکر نمی کنند. اما شما می توانید فرض کنید که یکی از ترکیبات اصلی همه عطرها الکل اتیل است. این ماده باعث می شود که روغن های عطر به هم آمیخته شود.

 

چطور بفهمیم عطری با نوع پوستمان سازگاری دارد؟
کیفیت ادکلن و تاثیرگذاری آن، هر دو به مسائل زیادی از جمله رژیم غذایی، محیط، ژنتیک و رفتارها (مثل فشارهای عصبی، سیگار کشیدن،…) بستگی دارد. اما یکی از مهمترین فاکتورها نوع پوست شما و درجه رطوبت آن است. هر چه پوست مرطوب‌تر (یا خشک‌تر) باشد، ادکلن رایحه‌ای قوی‌تر (یا ضعیف‌تر) خواهد داشت.

 

پوست‌های چرب و مرطوب:
افرادی که پوست‌هایی با رطوبت و چربی زیاد دارند، فعالیت شیمیایی بدنشان بیشتر است. این چربی اضافی روی سطح پوست می‌تواند با ادکلن ترکیب شده و عطر دوام بیشتری پیدا کند. اما این چربی زیاد ممکن است همچنین باعث شود که رایحه‌ی عطر تغییر کرده و به بویی ناخوشایند تبدیل شود.

 

برای جلوگیری از این مسئله، در طی روز از مقدار کمتری ادکلن استفاده کنید یا اینکه از ادکلن‌هایی با بویی ضعیف تر یا عطرهایی که کمتر با عطر مشک و بیشتر با عطر میوه‌ها و گل‌ها ساخته شده باشد استفاده کنید.ادکلن‌هایی که برای فصل تابستان ساخته شده‌اند برای مردهایی که پوست چرب دارند بهترین نعو به حساب می‌آید.

 

پوست‌های خشک و حساس:
ادکلن بسیار سریعتر در پوست‌های خشک از بین می‌رود، به همین دلیل باید مقدار بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. هرچند، به خاطر وجود ترکیبی مثل الکل اتیل، استفاده زیاد هم ممکن است باعث خشک کردن هر چه بیشتر و خراب کردن پوست شود. مسئله بسیار پیچیده‌ای است.

 

با دانستن این مطلب، افرادی که پوست‌هایی خشک دارند باید دنبال عطرهای زمستانی باشند. این ادکلن‌ها عطر قوی‌تری دارند و در هوای خشک و سرد ماندگاری طولانی دارند.

 

پوست‌های حساس:
بزرگترین خطر برای مردهایی که پوست حساس دارند این است که از ادکلن‌های قوی استفاده کنند در حالیکه از سایر محصولات پوستی قوی نیز استفاده می‌کنند. اگر پوستتان دچار آکنه و کهیر است، بهتر است که ازاستفاده ادکلن بعد از استفاده از افترشیو و اسپری بدن خودداری کنید، به خاطر اینکه ممکن است باعث آلرژی شود.

 

افرادی که پوست حساس دارند می‌توانند از همان قوانین مربوط به پوست های خشک در خرید ادکلن استفاده کنند، اما بهتر است که ترکیباتی که در این عطرها استفاده می‌شود همه از مواد طبیعی باشند.

 

چند نکته دیگر:
برای گرفتن نتیجه مطلوب ادکلن را به گلو، مچ‌ها، سینه و اطراف گردنتان بزنید. این قسمت‌ها بهترین نواحی هستند که عطر بتواند با چربی طبیعی بدن شما مخلوط شود. نکته دیگر اینکه قبل از لباس پوشیدن از عطر به پشت زانوهایتان هم بزنید چون این ناحیه رایحه را به خوبی منتشر می‌کند.

 

افراد بسیاری عادت دارند که در آخر کار کمی هم از عطر روی لباس‌هایشان اسپری کنند، اما این کار منع می‌شود چون به لباس آسیب می‌رساند.و در آخر نکته دیگری اضافه می‌کنیم و آن این است که هیچ کس نباید تا زمانی که نزدیکتان نشده است رایحه عطرتان را استشمام کند.

 

اگر وارد اتاقی شدید و مردم پشت سر شما بو کشیدند، مشخص است که زیاد از عطرتان استفاده کرده‌اید. برای اطمینان به هر اندازه که می‌توانید مقدار کمتری استفاده کنید.سعی کنید در انتخاب عطر هم مثل انتخاب صابون یا مرطوب کننده به پوستتان اهمیت دهید و با توجه به نوع پوستی که دارید، ادکلنتان را تهیه کنید.