پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

عدس منبع مغذی مواد مورد نیاز بدن

عدس منبع مغذی مواد مورد نیاز بدن

عدس منبع مغذی مواد مورد نیاز بدن 

خوردن عدس صبح ها توصیه می شود. معمولا برای بچه محصل ها عدسی توصیه می شود تا بتوانند با تمرکز بالا درس بخوانند. عدس مانند ديگر اعضاي خانواده حبوبات جايگاه مهمي‌در چهارچوب تغذيه سالم دارد. اين ماده غذايي سرشار از فيبر، پروتئين و مواد مغذي ضروري و مورد نياز بدن است.

 

اگر شما جزو طرفداران عدس هستيد كه به مصرف آن ادامه دهيد آن هم به‌طور منظم. اما اگر علاقه اي به اين ماده غذايي نداريد مطمئن باشيد با مطالعه اين مطلب نظرتان عوض خواهد شد. چون همين عدس‌هاي كوچك نه تنها فاقد چربي بوده و به تناسب اندام تان كمك مي‌كنند بلكه منبع آنتي اكسيدان‌ها و مواد مغذي اي است كه سلامت بدنتان را ارتقا مي‌دهد.

 

عدس يك ماده غذايي مفيد براي گياهخواران محسوب مي‌شود چون حاوي ميزان قابل توجهي پروتئين گياهي و جايگزين مناسبي براي گوشت قرمز است. در ادامه نگاه دقيق‌تري به خواص اين ماده غذايي خواهيم داشت. در كشورهايي مانند هند، بسياري از مردم گوشت مصرف نمي‌كنند و پروتئين مورد نياز بدن خود را با مصرف عدس و سويا تامين مي‌كنند.

 

شما نيز مي‌توانيد به كمك اين مواد غذايي ميزان كالري دريافتي روزانه را كاهش دهيد.يعني زماني كه قرار است يك غذاي پرچرب حاوي ژامبون و سيب زميني و غيره ميل كنيد در كنار آن گوشه چشمي‌به عدس نيز داشته باشيد. روش‌هاي مختلفي براي تهيه عدس وجود دارد كه مي‌تواند شما را از پروتئين موجود در آن بهره مند كند. بنابراين شك و ترديد را كنار بگذاريد و گاهي به جاي گوشت قرمز، عدس ميل كنيد.

 

به لاغری كمك می كند
برخي بر اين عقيده‌اند كه مصرف عدس باعث چاقي مي‌شود. اما بايد بدانيد كه راز تناسب اندام در رعايت حد تعادل است. اگر به‌طور منظم و البته بدون افراط عدس مصرف مي‌كنيد گام موثري در رسيدن به تناسب اندام برداشته‌ايد. به خاطر اينكه عدس سرشار از زينك (روي) است.

 

اين ماده معدني به كنترل گرسنگي و مقابله با ريزه خواري بين وعده‌هاي غذايي كمك زيادي مي‌كند. شما مي‌توانيد با يك پياله عدس به‌طور كامل سير شويد. عدس حاوي ميزان قابل توجهي پروتئين است كه در چهارچوب رژيم لاغري توصيه مي‌شود. چون اين ماده براي استحكام عضلاني و پيشگيري از شل شدن آنها لازم و ضروري است.

 

عدس همچنين حاوي ميزان قابل توجهي پتاسيم است كه مانع از تجمع آب و مايعات در بافت‌ها شده و از احتباس آب پيشگيري مي‌كند.

 

منبع طبيعی مواد مغذی
عدس حاوي ميزان قابل توجهي پروتئين است كه در چهارچوب رژيم لاغري توصيه مي‌شود. چون اين ماده براي استحكام عضلاني و پيشگيري از شل شدن آن‌ها لازم و ضروري است. عدس يك ماده غذايي نسبتا ارزان قيمت، بسيار خوشمزه و حاوي ويتامين‌ها، مواد معدني و پروتئين است.

 

بنابراين نمي‌توان از خير چنين ماده غذايي مفيدي گذشت. عدس حاوي ويتامين‌هاي A، B۱، B۲، B۳، B۶، C و E مي‌باشد. اين ماده غذايي همچنين حاوي مواد معدني مفيدي مانند پتاسيم، كلسيم، فسفر، آهن، منيزيم، اسيدفوليك و سديم است.

 

توصيه مي‌كنيم براي بهره مند شدن از اين مواد مغذي در هفته يك تا دو مرتبه عدس ميل كنيد. با همين كار ساده به راحتي مي‌توانيد با يبوست مقابله كنيد و بيشتر مراقب كولون خود باشيد. عدس همچنين براي كنترل كلسترول خون، مقابله با استرس (به دليل داشتن ويتامين‌هاي گروه B)، جذب بيشتر كلسيم و در نتيجه مقابله با پوكي استخوان مفيد است.

 

 به گزارش پارس ناز اين ماده غذايي براي افراد مبتلا به ديابت يك ماده غذايي فوق‌العاده محسوب مي‌شود. اگر دچار كم خوني هستيد نيز مي‌توانيد به عدس اعتماد كنيد. مصرف عدس همچنين به خانم‌هاي باردار و شيرده توصيه مي‌شود چون حاوي ميزان قابل توجهي اسيدفوليك و پروتئين است. عدس استخوان‌ها، دندان‌ها، موها، پوست و ناخن‌هاي شما را تقويت خواهد كرد.

 

منبع پروتئين و زودهضم
يكي از مشكلاتي كه مواد غذايي حاوي پروتئين مانند گوشت دارد ديرهضم بودن آنها است. به عنوان مثال بعد از مصرف استيك گوشت زمان نسبتا زيادي براي هضم آن لازم است چون مواد مغذي آن ديرتر توسط روده‌ها جذب مي‌شوند. با اين حال عدس حاوي نوعي اسيدآمينه است كه روند هضم را سرعت مي‌بخشد.

 

البته اگر عادت داشته باشيد كه به عدس مواد غذايي ديگري مانند سوسيس و كالباس و مواد سنگين ديگر اضافه كنيد طبيعي است كه هضم آن نيز با كندي صورت خواهد گرفت.اما افزودن سبزيجاتي مانند هويج و كدو و غيره به اين ماده غذايي، نه تنها اشكالي در هضم آن ايجاد نمي‌كند

 

بلكه ارزش غذايي آن را نيز بالا مي‌برد. توجه داشته باشيد كه ميزان فيبرهاي موجود در عدس و همچنين فقير بودن اين ماده غذايي از نظر چربي باعث مي‌شود كه تاثير زيادي به عملكرد روده‌ها و همچنين تنظيم وزن داشته باشد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ