پارس ناز پورتال

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

برخی از وقایع هستند که با عقل و علم جور نیستند و همیشه هم در زندگی بشر این اتفاقات رخ داده اند.از لحاظ علمی هم برای برخی از آن ها تا کنون جوابی پیدا نشده است. 

 

بنای بزرگ سنگی و باستانی «استون هنج»

یکی از آثار تاریخی دنیا، بنای استون هنج است که قدمت این بنا به 3100 سال پیش از میلاد بر می‌گردد، درست زمانی که عصر نوسنگی و عصر مفرغ بوده است. استون‌هنج در جنوب انگلستان، قرار دارد و یکی از بناهای بزرگ سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده‌است.

 

این بنا در دشت «سالزبری» انگلستان واقع شده و پس از مایل‎ها عبور از تپه و دشت در ییلاقات انگلیس، منظره این بنای غیر عادی و عجیب، انسان را به سکون و حیرت وا می‌دارد که چگونه در این بنا از تخته سنگ‌های بسیار بزرگ که ارتفاع هریک 6 متر و وزن هریک به حدود 50 تن می‎رسد، استفاده شده است.

 

نکته حیرت‎آور دیگر اینجاست که این تخته سنگ‎ها به صورت یک دایره متحدالمرکز در کنار یکدیگر قرار گرفته‎اند چنانکه برخی می‎گویند حرکت دادن سنگ‌های عظیم الجثه به محل استقرارشان، یک کار بسیار بزرگ بوده است. یک مطالعه نشان می‎دهد که یک هزار نفر در مدت 3 هفته می‎توانستند فقط یک قطعه سنگی را به «استون هنج» حمل کنند

 

که حتی با استفاده از چنین نیروی کار عظیمی، ساخت قسمت مرکزی بنا بیش از 10 سال طول می‌کشد. در مورد اینکه گذشتگان از «استون هنج» چه استفاده‎ای می‎کرده‌اند تعبیرهای متفاوتی وجود دارد؛ عده‌ای معتقدند که این بنا به عنوان معبد در گذشته استفاده می‌شده است و عده‎ای دیگر هم بر این اعتقادند که این بنا در گذشته برای بهبود بیماران کاربرد داشته و بیماران زمان بیماری در این بنا حضور پیدا می‎کردند.

 

همچنین برخی معتقدند این بنا یک بنای نجومی است و از آن استفاده‎های نجومی می‌شده است.نکته اسرار آمیز در مورد این بنا این نیست که چرا این بنا ساخته شده است بلکه مهم‌تر این است که قرارگیری این سنگ‌ها در کنار یکدیگر به چه صورت بوده است

 

و با چه قدرتی توانسته‎اند سنگ‎هایی با این وزن و حجم را در کنار یکدیگر قرار دهند. مطالعات کارشناسی که به تازگی در مورد این بنای تاریخی صورت گرفته، نشان می‌دهد برای انتقال این سنگ‌های 50 تنی از «مارلبرو داون» به محل فعلی‌شان، باید لااقل 600 مرد قوی‌هیکل در عملیات انتقال این سنگ‌ها شرکت می‌کردند.

 

غول‎های سنگی انگلیس با 5000 سال قدمت مانند بسیاری از آثار معماری دنیا (اهرام ثلاثه) رازهای فراوانی در دل خود دارد که پاسخ به آن‌ها نیازمند سال‎ها تحقیق در حوزه تاریخ و معماری است

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

خطرناک ترین درخت دنیا

تک تک اجزای درخت مانچینیل (Manchineel) – یا در تلفظی دیگر «مانسینلا » – که در کتاب رکوردهای گینس عنوان «خطرناک ترین درخت دنیا» را به خود اختصاص داده سمی و خطرناک است.این درخت که ارتفاع آن گاه تا پانزده متر می رسد و در سواحل آمریکای مرکزی و کارائیب رشد می کند، میوه ای سبز رنگ دارد که به سیب ساحل یا «سیب مرگ» مشهور است.

 

فقط کافی است این میوه شیرین را گاز بزنید تا چند لحظه بعد لب ها و دهان تان دچار خارش و التهاب شدید شود. خوردن این میوه به ظاهر جذاب سبب بروز عوارض ناگواری همچون ورم معده، عفونت باکتریایی، خونریزی و حتی مسدود شدن مجاری تنفسی به علت تورم شدید می شود.

 

شیره درخت مانچینیل به شدت سمی است. بریدن قسمتی از این درخت سبب پاشیده شدن شیره آن به بیرون می شود. تماس با یک قطره از این شیره به التهاب شدید پوستی می انجامد.

 

همچنین سوزاندن این درخت سبب می شود شیره آن به همراه دود بالا برود و به این ترتیب تماس با دود ناشی از آن هم التهاب پوستی ایجاد می کند. وارد شدن شیره این درخت یا حتی دود ناشی از سوزاندن آن به چشم می تواند شخص را کور کند.

 

ایستادن زیر این درخت به ویژه در روزهای بارانی بسیار خطرناک است، زیرا قطرات باران پس از برخورد با برگه ها یا تنه این درخت سمی می شوند و در صورت هر گونه تماس با پوست بدن واکنش شدید آلرژیک ایجاد می کنند.یکی از شیوه های شکنجه در میان بومیان کارائیب این بود که فرد مورد نظر را به تنه این درخت می بستند. به این ترتیب فرد به در معرض سموم این درخت قرار می گرفت و به تدریج زجرکش می شد.

 

جالب این که حیوانات مختلف منطقه از خطرات این درخت آگاهند و هرگز به این درخت مانچینیل نزدیک نمی شوند. تنها موجودی که از میوه آن تغذیه می کند، نوعی خرچنگ بومی منطقه کارائیب است اما سم این درخت تاثیری بر روی آن ندارد.

 

درخت مانچینیل در حال حاضر در حال انقراض است و تعداد بسیار کمی از آن در دنیا وجود دارد. در این مناطق تابلوهای هشدار دهنده این در کنار این درختان وجود دارند یا بر روی تنه آن ها یک ضربدر قرمز کشیده می شود تا گردشگران را از نزدیک شدن به آنها بر حذر دارند.

 

با این حال همه ساله تعدادی از گردشگرانی که به این مناطق سفر می کنند از سر بی اطلاعی یا بی توجهی به علایم هشدار دهنده یا حتی از سر کنجکاوی به خاطر تماس با این درخت یا خوردن میوه آن به درمانگاه های محلی مراجعه می کنند

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

بیماری پورفیری

پورفیری گروهی از اختلالات پورفیرین ها است که بر سیستم عصبی یا پوست یا هر دو اثر می‌گذارد. تمام پورفیری ها، ناشی از کمبود یکی از آنزیم‌های مورد نیاز در تولید هم ( heme) است.که به صورت ارثی یا اکتسابی در بدن فرد نمود پیدا می‌کند و در نهایت می‌تواند منجر به رشد تاول و زخم‌هایی در بدن شود.

 

دردهای شکمی، تهوع و اختلالات روانی، را می‌توان از جمله اصلی‌ترین علائم این بیماری ذکر کرد. این بیماران معمولا نمی‌توانند در معرض نور خورشید قرار بگیرند و به همین دلیل بخش‌هایی از پوست آنها شکلی خونی و قرمز رنگ به خود می‌گیرد. پورفیریا درمان ندارد اما هرکدام از بیماری‌های درون آن به صورت مجزا قابل درمان هستند.

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

آئین خرس کشی

آیین Iyomante، آیینی است که مردم اهل Ainu این آئین را انجام می دهند. آنها خرس هایی که در خواب زمستانی هستند را به طرز فجیعی می کشند و سپس برای جبران کارشان توله های خرس را گرفته و بزرگ می کنند. بعد از گذشت چند سال بچه های خرس را به همان شکل می کشند. آنها اعتقاد دارند خرس ها مخلوقاتی شبیه به خدا هستند که در میان انسان ها قدم گذاشته اند!

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

جاده اسرار آمیز مرگ!

در پنانگ مالزی جاده ای معروف و در عین حال انگشت نما و بد نام موسوم به جاده (تمپه) وجود دارد سال های سال قبل آن جاده ساخته شد تا دسترسی به دریاچه پشت سد میسر گردد در کیلومتر 7.1 جاده تپه ای وجود دارد که به دو حومه متصل میشود راه ورودی دریاچه پشت سد در جایی در میان جاده ای کم عرص و باریک و پیچ در پیچ قرار دارد .

 

حوادث و اتفاقات اسرار آمیز و مرموز بیشماری در آن جاده رخ داده اند اکثر اوقات قربانیان به همراه وسیله نقلیه خود به داخل دره عمیقی پرتاب شده اند و عده اندکی از مهلکه جان سالم به در برده و فرار کرده اند. بسیاری از اهالی پنانگ از رانندگی شب هنگام در ان جاده خودداری میکنند چون میترسند و به همه توصیه میکنند که شب هنگام در آن جاده تردد نکنند.

 

یک مرتبه یک دختر معصوم و بیگناه توسط پلیسی کشته شد اگر چه علت مرگ دخترک معلوم نشد و بصورت یک راز سر به مهر باقی ماند ولی به نظر میرسد دخترک گناهی نداشت و آن پلیس مقصر شناخته شد ولی عجیب آنکه روج دخترک که پلیس را عامل مرگش میدانست هرگز دست از سر هیچ پلیسی برنداشت

 

در نتیجه اکثر پلیس ها جرات ندارند شب هنگام در جاده رانندگی کنند چون بسیاری از آن ها جان سالم به در نبردند ظاهرا روح انتقامجو دخترک هر مرتبه حادثه مرگبار را برای پلیس ها ایجاد میکند. طبق اظهارات بومیان آن منطقه سال ها قبل یک تصادف دلخراش و مرگبار در آن جاده رخ داده است

 

در آن تصادف خانم جوانی در دم کشته میشود ظاهرا روح آن خانم نیمه های شب بطور ناگهانی مقابل رانندگان بد اقبال نمایان نمایان میشود

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

کوسه مگالودون

گوسه مگالودون (megalodon) به عنوان بزرگترین کوسه ای که تاکنون در زمین زندگی کرده و یکی از بزرگترین شکارچیان مهره دار شناخته می‌شود. کوسه‌های مگالودون از حدود ۲۸ میلیون سال پیش تا ۱٫۶ میلیون سال پیش و زمانیکه در اثر دوره انقراض پلیتوسن از دریاها محو شدند، در دریاها پرسه می‌زدند.

 

دندان‌های این کوسه ۵ تا ۷ سانتیمتر است (که البته این دندان‌ها هم بزرگ محسوب می‌شوند). بازسازی اندام کوسه مگالودون با استفاده از استخوان‌های فک و سایر بقایای فسیلی نشان می‌دهد که احتمالاً طول این کوسه به بیشتر از ۱۶٫۵ متر می‌رسیده است که سه برابر طول کوسه‌های سفید است. برای تصور بزرگی این کوسه فقط کافی است یک گیاه را در کنار یک دایناسور تصور کنید!

 

توزیع گسترده فسیل‌های مگالودون، بویژه دندان‌ها، نشان می‌دهد که این گونه جهان وطنی در قسمت‌های گسترده ای از محیط‌های وطنی ساکن بوده است و بیشتر آب‌های کم عمق گرم و معتدل را ترجیح می‌داده اند. این کوسه‌ها در صدر زنجیره غذایی قرار داشتند و طعمه‌های بزرگی نظیر دلفین‌ها و نهنگ‌ها را می‌خوردند

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

داستان یک روح

در سال 1935 در لیزارد در منطقه مایو قلعه ای متروک و عجیب وجود داشت. در همان زمان دختری به آن قلعه متروک وارد شد ولی وقتی می خواست آنجا را ترک کند متوجه می شود نمی تواند از در آنجا عبور کند و نیرویی مانع او می شود. وحشت زده سعی می کند تا آنجا را ترک کند

 

اما دیواری نامرئی مانع عبور او می شد و فضای خصمانه ای را در اطراف او به وجود آورده بود. هوا تاریک شده بود. او افرادی فانوس به دست را میدید که دنبال او می گشتند و صدایش می زدند. دختر از فاصله دو سه متری جواب آنان را می داد. اما به نظر می رسید آنها صدایش را نمی شنوند و سرانجام راهشان را کشیدند و رفتند. پس از مدتی دختر متوجه می شود دیوار نامرئی از بین رفته است و او توانست به خانه اش برگردد.

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

معمای حل نشده سنگ های دیسکی شکل

در سال 1965پروفسور جی پو تئوی و چهار نفر از همکارانش بالخره اجازه فاش تئوری خود را بدست اوردند. انها تحقیقات و تئوریهای خود را تحت عنوان متن روی شیاره ها در باره سفینه فضایی است همانطور که روی دیسکها ثبت شده 12000 سال قبل در روی زمین فرود امدند ..

 

716 دیسک سنگی شیار دار دیگر بعدا در همان غارها پیدا شد و داستان حیرت انگیز یک تحقیق فضایی انجام شده توسط ساکنین یک سیاره ناشناخته را نشان دادند .متنها ظاهرا اشاره به سقوط سفینه در کوه های بایانا کارا اولا ..رفتار صلح طلبانه بیگانگان ..اعضای قبیله هام در اطراف اون منطقه رو شکه و بر اشفته کرد و به بیگانگان حمله ور و انها رو نابود کردند .. اما ببنیم تحقیقات روسها در این باره چه بوده :

 

دانشمندان روسی درخواست کردند در همان سالها این دیسک ها را ببینند و تعدادی زیادی از انها برای ازمایش به مسکو فرستاده شد انها ابتدا سطح دیسکها را از ذراتی که به انها چسبیده بود پاک سازی کردند و سپس تحت ازمایشات شیمیایی قرار دادند در کمال تعجب دانشمندان روس ..

 

سطح این دیسکها حاوی کبالت و سایر مواد فلزی بود علاوه بر این هنگامی که روی یک صفحه چرخنده مخصوص که طرح دکتر ویاچسلاو ساتزف بود فرار گرفتند با ریتم غیر عادی به لرزش درامدند مثه اینکه بار الکتریکی از انها عبور میکرد انها شبیه هارد دیسکی باستانی میماندند.

 

اما تایید ماجرا :

از سالی که این دیسک ها در ان منطقه کشف شد اطلاعات بیشتری باستان شناسان از این منطقه دریافتند بیشتر اطلاعات نیز داستان هی ثبت شده بر روی این دیسک ها بود . افسانه های منطقه هنوز از افراد لاغر و کوچک اندام صحبت میکنند که در سالهای خیلی دور از اسمان به زمین اومدند

 

و بسیار زشت و زننده بودند و به طوری که همه دوری میکردند. مردان قبیله سوار بر اسسب و این کوتوله ها را شکار میکردند توصیف حمله کنندگان به طور عجیب شبیه همون اسکلتهای 1 متری پیدا شده در غار توسط باستان شناسان است

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

سندروم خود مرده‌ پنداری

سندروم خود مرده‌ پنداری ، یکی از بیماری های عجیب روانی نادر است که در آن بیمار تصور می‌کند که مرده است (به طور واقعی و یا نمایشی)، وجود ندارد، بدنش متعفن می‌شود، و یا خون در بدنش وجود ندارد. در موارد پیشرفته بیمار حتی ممکن است فکر کند که نامیراست.

 

بیماری‌‌ های عجیب‌سال ۱۸۸۲ این عصب شناس فرانسوی به نام ژولز کوتارد، بیماری را ویزیت کرد که از او به نام مادمازل ایکس در یادداشت‌هایش نام برده است. این بیمار باور داشت که نه مغزی دارد، نه سیستم اعصابی و نه معده و روده‌ای. با همه این کمبودها او اعتقاد داشت که وجودش جاودانی و نامیراست.

 

به خاطر همین اعتقاد، او نیازی نمی‌دید که غذا بخورد و حتی زمانی که برای وی غذا می‌آوردند، از خوردن امتناع می‌کرد. پس مدتی به خاطر گرسنگی مفرط مرد. از این رو سندروم مرده متحرک به افتخار ژول کوتارد کاشف این بیماری، «کوتارد» نامگذاری شد.

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

جاتینگا، محل خودکشی پرنده ها

جاتینگا در شمال هندوستان، مانند هر دهکده‌ی دیگری در دنیا می‌ماند به استثناء یک چیز عجیب.. هر سال بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر (برج ۶ و ۷ ما) صدها پرنده وارد این روستا می‌شوند و اجسادشان در محدوده‌ی روستا بر روی زمین می‌افتد. عجیب‌ترین قسمت ماجرا این‌جاست که تمام این اتفاق‌ها بین ساعت ۷ عصر تا ۱۰ شب اتفاق می‌افتد

 

و وقتی مردم صبح از خواب بیدار می‌شوند هر جایی را که نگاه کنند جسد پرنده بر روی زمین ریخته است. شاید فکر کنید مردم جاتینگا تاکنون باید این دهکده را تخلیه کرده باشند اما جالب است بدانید که روستایی‌ها با برگزاری تورهای گردشگری برای مشاهده‌ی پرندگان پول خوبی به جیب می‌زنند.

عجیب ترین اتفاقات در دنیا را ببینید +عکس

 

برترین ها