پارس ناز پورتال

عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانید

عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانید

عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانید 

مردم در سراسر دنیا برای خود آداب و رسوم خاصی دارند اما برخی از آن ها بسیار عجیب و نا معقول هستند که در مطلب زیر برای شما آورده ایم. 

 

آدم می کشیم تا جمعیت زیاد نشود!

معمولا در دنیا رسم بر این است که در بعضی از کشورها برای کنترل جمعیت و کم شدن تعداد نوزادان برنامه های خاصی تدوین شده و در کشورهایی از جمله چین اجرا می شود. این برنامه ها معمولا دولتی هستند و دستگاه های دولتی کشورها بر آن نظارت دارند، اما اعضای فرقه «اوتاناسیا» مدعی هستند که خودشان راه حل تازه ای را برای کنترل جمعیت پیدا کرده اند.

 

آنها آدم ها را می کشند تا جمعیت بیش از اندازه زیاد نشود. این آدم های عجیب، البته پیرو سیاست های خاصی نیستند. حرف آنها این است که جمعیت انسانی باید تصفیه شود و کسانی که روح درستکاری ندارند باید سرشان زیر تیغ برود تا در نهایت آدم های خوب باقی بمانند.

 

معتقدان به این باور عجیب و غریب که از دهه 1990 میلادی در بوستون آمریکا ایجاد شده، یک مکان خاص به نام کلیسای «اوتاناسیا» را به عنوان محل برگزاری مراسم شان انتخاب کرده اند. در وب سایت فرقه نوظهور «اوتاناسیا» عکس های مختلفی از کسانی منتشر شده که به مناسبت های مختلف در آمریکا تظاهرات کرده اند.

 

معتقدان به این فرقه جدید شعارهای خاص خودشان را دارند، آنها درواقع برای مجازات کسانی که از جهت آنها آدم هایی مشکل دار و غیرعادی هستند هم مجازات های سختی در نظر می گیرند که در مواردی شامل خوردن جسم فرد خطاکار هم می شود! این آدم های عجیب می گویند افراد منحرف جنسی را باید به قتل رسانده و خورد.»

 

یکی دیگر از احکام عجیب این قوم آدم کش آن است که می گویند «اگر مرگ شما به بهتر شدن وضع زمین کمک می کند، خودتان را بکشید.»این افراد حرف شان را به این صورت توجیه می کنند که می گویند هر کس که به نظرش می رسد وجودش برای زمین فایده ای ندارد می تواند خودش را خلاص کند

 

تا جا برای بقیه باز شود! آنها با همین استدلال واقعه 11 سپتامبر در آمریکا را هم تایید می کنند چون عده ای آدم به دردنخور کشته شده اند.این فرقه عجیب وغریب آن قدر خاص هستند که «استفن اودریک»، فیلمساز آمریکایی، سراغ شان رفته تا از چنین آدم هایی یک فیلم مستند بسازد.

 

او در فیلمش گفته است: «برای کسانی که به این فرقه جدید معتقد هستند، اوتاناسیا یک قهرمان بزرگ است که می تواند تمام بشریت را نجات بدهد. اما واقعیت این است که این عقیده نوظهور چون خودکشی را تشویق می کند، بسیار خطرناک است.»
عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانیدما صدای مستعمره ها هستیم

جنبش راستافار یا Rastafarianism یکی از جنبش های ضداستعماری کشور جاماییکاست.این جنبش با عقیده خاص در اواخر دهه 1930 در جاماییکا ظهور کرده و هنوز هم طرفداران زیادی در این کشور آفریقایی دارد. کسانی که معتقدند به «راستافار» هستند، معتقدند که «هایله سلاسی»،

 

پادشاه قبلی اتیوپی، رب النوع همه آدم هاست و باید به او احترام گذاشته شود. زمان دقیق ایجاد جنبش یا مرام «راستافار» نوامبر 1930 میلادی عنوان شده است که همان تاریخ تاج گذاری «امپراتور هایله سلاسی اول» است. این اعتقاد قبل از این که یک مرام و مسلک باشد، جنبشی اجتماعی بود که توسط «مارکوس گاروی» یکی از فعالان اجتماعی سیاه پوست، در جاماییکا پایه گذاری شد.

 

او می خواست کشور مستعمره اش را از چنگال ظالمان آزاد کند اما آرام آرام وضع به سمتی پیش رفت که حالا «راستافاریسم» به عنوان یک مذهب در بین جاماییکایی ها معروف شده است. «باب مارلی» یکی از معتقدان به این فرقه عجیب و غریب که به خاطر سبک زندگی خاصش در دنیا مشهور بود،

 

یک آهنگ حماسی برای «راستافار»ها ساخت تا آنها را برای مبارزه با استعمار تهییج کند. این سرود عجیب بعدها به عنوان سرود اصلی جنبش شناخته شد. آقای مارلی همیشه می گفت که مصرف ماری جوانا (نوعی ماده مخدر) و دوری کردن از الکل جزو اصول زندگی کسی است که خودش را پیرو جنبش «راستافار» می داند. شاید باورتان نشود اما فرقه عجیب راستافار، حدود یک میلیون نفر پیرو پر و پا قرص در دنیا دارد.
عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانیدمارادوناپرست ها!

خیلی ها در درست بودن این حرف که «مارادونا یکی از اسطوره های فوتبال دنیاست» شک ندارند ولی ماجرا از زمانی عجیب می شود که آدم هایی در دنیا پیدا می شوند که یک فرقه جدید را به نام «مارادونیانا» یا «معتقدان به مارادونا» ایجا د می کنند تا او را در حد پرستش گرامی بداند.

 

کسانی که به این فرقه عجیب باور دارند می گویند در تمام دنیا و در طول تاریخ هیچ فوتبالیستی بهتر از مارادونا زاده نشده و هیچ وقت هم به دنیا نخواهدآمد.فرقه «مارادونین» در 30 اکتبر 1998 میلادی (1377) ایجاد شده و خاستگاه آن را شهر «روساریو» عنوان کرده اند. موسسان این فرقه می گویند

 

که این فرقه به اندازه تمام طرفداران مارادونا پیرو دارد. اما کسانی که عضو کلیسای «مارادونیانا» هستند، تعدادشان 120 تا 200 هزار نفر در دنیا برآورده می شود.طرفدراان این مرام خاص حتی یک عبادتگاه یا کلیسای خاص هم به نام مارادونا ساخته اند و عبارت D10S را به عنوان یک رمز باشگون بر سر در این عبادتگاه حک کرده اند.

 

D که ابتدای این عبارت آمده، در زبان اسپانیایی اولین حرف نام خداست و 10 شماره اولین پیراهن آقای فوتبالیست است. پیروان این فرقه «مارادونا» را به حدی جدی گرفته اند که می گویند او پسر خداست که برای انجام ماموریتی مهم به کره زمین برگشته است.

 

بعد از اعلام خبر ابتلای فوتبالیست آرژانتینی به اعتیاد، تعداد پیروان فرقه مارادونا کم شد اما عده ای در توجیه این اتفاق گفتند درست است که او الهه فوتبال است اما در زندگی معمولی اش ممکن است خطا داشته باشد.
عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانیدمرادما «جنگ ستارگان» است!

شاید باورش برایتان دشوار باشد اما دو برادر آمریکایی در سال 2008 (1387) و به تقلید از فیلم سیمایی جنگ ستارگان، یک مرام و مسلک جدید به نام «جدیسم» تاسیس کردند. «دنیل جونز» و برادرش «برنی»، بعد از دیدن این فیلم به سرشان زد که بعضی از حرف های کارگردان فیلم را در دنیای واقعی پیاده کنند.

 

بنا به نظر این دو برادر، وجود زور و قدرت، یک واقعیت در جهان است و آدم ها باید به این واقعیت باور داشته باشند.
به عقیده آنها، تنها موضوعی که بشریت را به بدبختی کشانده این است که قدرت در جهت ید به کار برده میشود. آنها می گویند برای این که همه چیز در دنیا درست پیش برود، باید همه برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده یا به قول آنها «زور بزنند»!

 

پیروان این فرقه به دو گروه «زیر 18 سال» و «بالای 18 سال» تقسیم شده اند. هر دو گروه یک سری آداب و مناسک جدا دارند. از آنجا که این فرقه بسیار تازه کار است، هنوز آمار دقیقی از تعداد پیروانش ارائه نداده است.

 

هر چیزی یک جواب علمی دارد

«ران هوبارد»، بنیانگذار «ساینسولوژی» در سال 1954 میلادی یک معبد خاص برای فرقه ای که ایجاد کرده بود، تشکیل داد. او یک نویسنده آمریکایی داستان های علمی- تخیلی بود. او اولین بار چهار سال پیش از این که کارش را به عنوان موسس یک فرقه جدید (!) آغاز کند، یک کتاب مفصل با عنوان «دیانتیک ها» نوشت و در آن توضیح داد که نگران وضعیت کنونی بشر است.

 

به گفته خودش برای اولین بار سعی می کرد دین و تمام ریزه کاری هایش را با کمک علم جواب بدهد. این فرقه علمی و ضدخدا حدود 100 تا 200 هزار پیرو در سراسر دنیا دارد که از این تعداد 55 هزار نفرشان در آمریکا ساکن هستند.
عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانیدآیین ضدانفجار!

«ائوم شین ریکیو»، یکی از مرام و مسلک هایی است که چند سالی است در ژاپن ایجاد شده و با شگردهای خاصی دنبال جمع کردن پیروان تازه است.این آیین که از سال 1984 میلادی (1363) توسط شخصی به نام «شوکو اساهارا» در توکیو ایجاد شد، می گوید که اگر کسی به آنها ایمان بیاورد، از انفجار اتمی بزرگ آینده در امان خواهدبود.

 

پیروان این فرقه می گویند، هر کس به «اوم شین ریکیو» ایمان بیاورد، از بمبی که قرار است توسط آمریکایی ها منفجر شده و دنیا را به نابودی بکشاند، در امان خواهدبود. اگر از معتقدان به این آیین عجیب بخواهید که مدارک شان را رو کنند، آنها هم بلافاصله «سری امپراتوری کهکشانی»- داستان تخیلی از ایزاک آسیموف- و نوشته های نوستراداموس را به عنوان منابع اصلی اعتقاد عجیب شان معرفی می کنند.

 

پیروان این گروه چند سال پیش با گاز سارین به متروی توکیو حمله کردند. این حمله شیمیایی 12 نفر را به کشتن داد و چندین هزار نفر را زخمی کرد. از همان زمان معتقدان به مرام «اوم شین ریکوی» به عنوان یک گروه تروریستی در دنیا مشهور شده اند. این آیین تروریستی توانسته

 

تا به حال حدود 2 هزار پیرو در نقاط مختلف دنیا جمع کند. پیروان پر و پا قرصی که از قزاقستان تا کانادا گسترده هستند و برای انجام عمل تروریستی فقط منتظر اشاره سرکرده سبک مغزشان هستند.
عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانیدمرام آدم فضایی ها

«کلود واریهن» از سال 1974 میلادی نوع جدیدی از مرام به نام «رالیسم» را پایه گذاشت که به نام دین آدم فضایی ها هم مشهور شد. او یک راننده مسابقات اتومبیلرانی اهل فرانسه بود که بعد از پایان یک مسابقه متحول شد و فهمید که باید یک فرقه جدید ایجاد کند. آقای «واریهن» که حدود 70 سال دارد، معتقد است که دیدنی های عجیب دنیا را موجوداتی فضایی ساخته اند.

 

او می گوید پدر و مادر اصلی نژاد بشر، موجوداتی فرازمینی بوده اند. آنها آن قدر از حرف شان مطمئن هستند که می گویند آدم فضایی ها یک روز که آمادگی اش را داشته باشند، به زمین بر می گردند تا با فرزندان شان ملاقات کنند. آنها یک روز در ماه را به مدت 24 ساعت هیچ چیز نمی خورند تا روح شان تصفیه شود.

 

ما خون شما را می مکیم!

خیلی ها در دنیا می گویند که خون آشام بودن آن قدر کار کثیفی است که امکان ندارد کسی بتواند آن را به عنوان یک اعتقاد قبول کند اما خود خون آشام ها می گویند که مکیدن خون کلی آداب دارد و به این راحتی ها که فکرش را می کنید، نیست. خون آشام ها دو دسته اند. یک دسته کسانی هستند که خون آدم های دیگر یا جانوران را می مکند و از این کار لذت می برند.

 

عده دیگری از پیروان این مرام هم خون خودشان را در اختیار دیگران می گذارند. یکی دیگر از بخش های مهم خون آشامی، بی بند و باری جنسی است. فرقه خون آشامی در قرن بیستم توسط «الیستر کرولی» یکی از جادوگرهای آمریکایی ایجاد شده بود. این فرقه فعلا حدود 10 تا 20 هزار پیرو در کل دنیا دارد.

عجیب ترین آداب و رسوم ها در جهان را بدانید