پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

عادت به خواب نیمروزی در کودکان

عادت به خواب نیمروزی در کودکان

عادت به خواب نیمروزی در کودکان 

خواب نیمروزی در کودکان اگر تبدیل به عادت شود می تواند در هنگام مدرسه و درس آن ها را خواب آلود کند که این اتفاق خوبی نیست. بسیاری از مادران خانه‌دار ترجیح می‌دهند بعد از چند ساعت کار روزانه و فعالیت‌های پرترافیک از صبح تا بعدازظهر، به استراحت نیمروزی بپردازند و در این میان کودکان بازیگوش را که ممکن است

این خواب شیرین را با شیطنت‌های خود پریشان کنند را نیز عادت به خواب نیمروزی می‌دهند. در برخی مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری کودکان نیز ساعتی به خواب نیمروزی اختصاص داده می‌شود.

 

چند ساعت خواب؟

اما آیا این خواب برای کودکان مفید است؟ کودکان به چند ساعت خواب در طول شبانه‌روز نیاز دارند و این میزان استراحت در چه اوقاتی بهتر است وجود داشته باشد؟ این‌ها سوالاتی است که از فاطمه موسوی‌راد، روانشناس می‌پرسیم و او در پاسخ می‌گوید: وقتی که کودک متولد می‌شود میزان خواب او حدود 18 ساعت در شبانه‌روز است.

 

هر چه کودک شما بزرگ‌تر می‌شود این نیاز به خواب کمتر می‌شود تا زمانی که به سن 7 سالگی و شروع یادگیری و آموزش می‌رسد به 10 الی 11 ساعت در شبانه‌روز می‌رسد. برای کودکانی که در سنین بین 3 تا 6 سال هستند و در مرحله مهدکودک و پیش دبستانی قرار دارند این میزان خواب به 10 الی 12 ساعت رسیده است.
عادت به خواب نیمروزی در کودکانتغییر عادت از سن پایین
موسوی‌راد در مورد تغییر عادات خواب کودکی که در طول شبانه‌روز دفعات متعدد خواب را تجربه می‌کرده است، توضیح می‌دهد: اگر کودک شما به مهدکودک می‌رود تا برای دوره پیش‌دبستانی وبه گزارش پارس ناز  پس از آن دبستان آماده شود، بهتر است تغییر رویه در ساعات خواب او را آغاز کنید تا برای مدرسه آماده شود.

 

به عبارت دیگر، تغییر عادات خواب کودک مستلزم زمان است و باید کم‌کم صورت بگیرد. مخصوصا در کودکانی که واکنش‌ها و رشد آنها بیشتر از سن‌شان است. وقتی کودک توانایی حضور در مهدکودک را دارد یعنی به ارتباط برقرار کردن با کودکان دیگر و انجام کارهای جمعی قادر است و حس کنجکاوی بیشتری نسبت به محیط پیرامون خود دارد.

 

چنین کودکی حتی اگر 3 سال سن داشته باشد، توانایی جسمی این را دارد که طول روز را بدون استراحت و خواب سپری کند. ترجیح در مورد این دسته از کودکان این است که بیشتر زمان خواب خود را هنگام شب داشته باشند. کارشناسان و محققان نیز بهترین زمان خواب برای این کودکان را از حدود 9 شب تا 6 صبح تعیین کرده‌اند که شامل خوابی کامل است.

 

خواب نیمروزی؛ خوب یا بد؟
این روانشناس در مورد ضرری که خواب نیمروزی برای کودک می‌تواند داشته باشد، می‌گوید: به جای خواب نیمروزی توصیه ما این است که کودک در طول شب خواب کافی داشته باشد تا هنگام روز نیازی به استراحت پیدا نکند. عادت به خواب نیمروزی باعث می‌شود کودک در سال‌های بعد برای ورود به مدرسه و یادگیری به مشکل برنخورد چون انرژی لازم را برای بیدارماندن در طول روز و انجام تکالیف خود دارد.

 

شرایط مناسب را فراهم کنید!
فاطمه موسوی‌راد، در نهایت در مورد اینکه اگر قصد خواباندن کودک را در طول روز داریم، چه باید بکنیم، تاکید می‌کند: اما اگر بنا بر شرایط شما قصد دارید که کودک در طول روز استراحت کند باید متوجه باشید که در این سنین به خاطر توانایی ارتباط آنها با محیط پیرامون و کنجکاوی بالایی که برای شناخت و کشف دارند

 

و نیز ارتباط خوبی که بچه‌های امروزی با تلویزیون و انواع رسانه‌ها و گجت‌ها برقرار کرده‌اند دارای انرژی بالایی هستند که باعث می‌شود به راحتی به خواب نروند.مگر اینکه شما شرایط محیطی مناسبی را برای این کار آماده کنید. شرایطی مانند نور کم، موسیقی ملایم و به دور از صداهای اضافی و بلند با درجه حرارت مطلوب و آرامش کافی که کودک را به خواب سوق دهد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ