پارس ناز پورتال

این عادات برای مغز شما مضر هستند

این عادات برای مغز شما مضر هستند

این عادات برای مغز شما مضر هستند 

سلامت مغز و ذهن دارای اهمیت بسیاری است چون تمام دستورات ذهنی و جسمی از این پایگاه مهم صادر و پردازش می شوند. 

 

افت ظریف مغز بسیار آسیب پذیر بوده و در نتیجه ی این آسیب ها می توانند مشکلات جدی برای سلامتی پدید آورند. بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی ، عاداتی که در ادامه ی این مقاله با شما در میان می گذاریم ، سلامت مغز را به خطر می اندازند.

 

آغاز صبح بدون صبحانه

ما همیشه می شنویم که صبحانه مهمترین وعده ی غذایی محسوب می شود. اما قطعا بسیاری از اطرافیان شما صبحانه را جدی نمی گیرند. در هر صورت ، بعد از یک شب بدون غذا ، چشمپوشی کردن از صبحانه ، از رسیدن مواد مغذی به مغز جلوگیری می نماید و در صورت تکرار شدن ، آسیب های جدی به مغز وارد می آورد .

 

کمبود خواب

کمبود خواب برای مدت طولانی ، سرعت مرگ سلول های مغز را بیشتر می کند . خواب کافی نیاز بدن به تعمیر و بازسازی را تامین می نماید. پس استراحت کافی باید یکی از اولویت های شما باشد.

 

مصرف زیاد قند و شکر

متاسفانه ، قند در اکثر مواد غذایی به نحوی پنهان شده است. اگر از مصرف قند پرهیز کنید ، فواید بی نظیری را تجربه خواهید کرد. مصرف زیاد قند و شکر مانع جذب ویتامین ها و مواد معدنی و اختلال در عملکرد مغزمی شود.

 

غذا خوردن بیش از اندازه

مصرف بیش از حد مواد غذایی موجب افزایش وزن ، کاهش اعتماد به نفس ، تحلیل قدرت حافظه و انقباض رگ های مغز می شود.

 

سیگار

این مورد یکی از بدترین عادات علیه مغز است . علاوه بر تمام اثرات جانبی ، سیگار موجب بروز بیماری هایی نظیر آلزایمر و اختلال در حافظه می شود.

 

پوشاندن سر هنگام خواب

شاید عجیب به نظر بیاید، اما این کار موجب کمبود اکسیژن می گردد و هنگام خواب ، شخص نمی تواند این کمبود اکسیژن را حس کند. علاوه بر این ، خطر استنشاق بیش از حد کربن دی اکسید وجود دارد.

 

آلودگی هوا

از آنجایی که نمی توان تمام روز را با یک ماسک زندگی کرد ، در مورد این مشکل راه حلی وجود ندارد . عملکرد صحیح مغز نیاز شدیدی به اکسیژن دارد . تنفس در هوای آلوده ، میزان اکسیژن را در بدن کاهش می دهد و روی عملکرد مغز تاثیرگذار است .

 

بکار گرفتن مغز هنگام بیماری

زندگی در دنیایی که کمبود وقت همه را آزار می دهد باعث شده بسیاری کار را به استراحت ارجح بدانند. به هر حال ، بیماری نشانه ای است که شما را از نیاز بدن به استراحت آگاه می کند. اهمیت ندادن به بیماری ، کارکرد صحیح مغز را کاهش می دهد.

 

به ندرت صحبت کردن

صحبت کردن رشد و تکامل مغز را بهبود می بخشد. پس صحبت های هوشمندانه ، مغز را قدرتمند می سازد.