پارس ناز پورتال

طرز تهیه پای سیب و شیره افرا خوشمزه

طرز تهیه پای سیب و شیره افرا خوشمزه

طرز تهیه پای سیب و شیره افرا خوشمزه 

برای شما طرز تهیه بهترین و خوشمزه ترین پای را داریم که از سیب و شیره افرا تشکیل شده است و در نوع خود بهترین می باشد. یک دسر گرم با عطر دارچین و افرا برای عصرانه روزهای زیبای زمستانی، می‌تواند شما را سرحال بی‌آورد. دسر پای سیب را حتما امتحان کنید.طعم و مزه شیرینی پای را همه دوست دارند اما شما با طعم تازه‌ای از پای سیب از مهمان‌های‌تان پذیرایی کنید.

 

مواد لازم:

شیره افرا ⅔ پیمانه
آب 1 پیمانه
آرد 1 پیمانه
سیب 1 و ½ پیمانه
شیر ⅓ پیمانه
آرد ذرت 1 و ½ قاشق چای‌خوری
کره 5 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 و ½ قاشق چای‌خوری
وانیل ½ قاشق چای‌خوری
دارچین ¼ قاشق چای‌خوری
طرز تهیه پای سیب و شیره افرا خوشمزهطرز تهیه:
1. ابتدا سیب ها را پوست بکنید و خرد کنید، قطعه‌ها زیاد ریز یا درشت نباشند.

 

2. در یک روغن‌دان، آب، شیره افرا و آرد ذرت را مخلوط کنید. حرارت دهید و مدام هم بزنید تا کرم به‌جوش آید. سپس 2 دقیقه اجازه دهید بجوشد.

 

3. یک قاشق غذاخوری شکر را به کرم اضافه کنید. کرم را درون یک ظرف شیرینی‌پزی (8×8×2 اینچ) و یا یک سینی فر 2 لیتری بریزید، کف ظرف پخش کنید و کنار بگذارید.

 

4. در یک کاسه متوسط آرد سفید و 2 قاشق غذاخوری شکر و بیکینگ پودر را به‌خوبی مخلوط کنید. سه قاشق غذاخوری کره را اضافه کرده و با‌ هم‌زن بزنید. تا جایی‌که کره به‌خوبی جذب شده و یک مخلوط نرم و پودری به‌دست آید. سیب را به مخلوط اضافه کنید. شیر و وانیل را به مواد درون کاسه افزوده و آن‌قدر هم بزنید تا یک خمیر نرم و مرطوب به‌دست آورید.

 

5. با کمک یک قاشق غذاخوری خمیر سیب را به آرامی روی کرم شیره افرا که کف ظرف شیرینی‌پزی یخش کرده‌اید، یکنواخت بریزید. دو قاشق چای‌خوری شکر و دارچین را با‌هم مخلوط کرده و روی کل شیرینی بپاشید. سپس 1 قاشق چای‌خوری کره باقی مانده را نقطه نقطه روس سطح پخش کنید.

 

6. دسر را در فر گذاشته و در دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی‌گراد) به مدت 40 دقیقه پخت را انجام دهید. پای سیب را گرم سرو کنید. روی آن‌را در صورت دل‌خواه با خامه فرم گرفته تزیین کنید.