پارس ناز پورتال

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و عالی

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و عالی

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و عالی 

آموزش تهیه مربای گل محمدی که بسیار خوش عطر است و مزه خوبی هم دارد،رنگ و بوی این مربا هنگام اول صبح حس خوبی به ما می دهد. 

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و عالی

مربای گل محمدی

گلبرگ گل محمدی صورتی 1 لیوان . شکر 3 لیوان . آب جوش 2 لیوان . آبلیمو 1/2 قاشق چایخوری

 

حتما برای تهیه مربای گل محمدی از گلبرگ های گلی که رنگ صورتی دارند استفاده کنید چون گلبرگ های رز قرمز تلخ و مسهل هستند.

 

مربای گل رز

طرز تهیه : ابتدا گلبرگ های گل رز صورتی را تمیز کنید ( فقط بخش صورتی گل باقی بماند ) ، گلبرگ ها را داخل ماهیتابه ای بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی ترد شود سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا خنک شود ، پس از خنک شدن با دست گل ها را کمی خرد کنید.

 

گلبرگ ها را داخل کاسه ای بریزید و یک لیوان آب جوش اضافه کنید و مخلوط کنید سپس روی کاسه را با بشقابی بپوشانید و کناری قرار دهید ( این کار برای بیرون کشیدن عطر گل است ).

 

شکر را با 1 لیوان آب جوش و آبیلمو مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید ، قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط آب و شکر بجوشد و غلیظ شود ( برای اینکه بفهمید چه زمانی شیره مربا غلیظ شده است باید مقداری از شیره را با قاشق بردارید و داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس چک کنید ، اگر شیر غلظتی مانند عسل داشت یعنی آماده است ).

 

پس از اینکه شیره به غلظت لازم رسید گلبرگ ها را اضافه کنید و 5 دقیقه اجازه دهید داخل شیره بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و روی ان را بپوشانید تا خنک شود ، پس از سرد شدن مربا را داخل شیشه تمیز بریزید ( دقت کنید که گلبرگ ها بیش از 5 دقیقه نجوشند تا مربا تلخ نشود ).