پارس ناز پورتال

طرز تهیه شکلات خوشمزه مکعبی پسته ای

طرز تهیه شکلات خوشمزه مکعبی پسته ای

طرز تهیه شکلات خوشمزه مکعبی پسته ای 

شکلات بسیار شکیل و خوشمزه که می توانید آن را همراه پسته مخلوط کرده و بهترین ها را برای کودکان درست کنید. این مکعب‌هایی شکلاتی را همراه چای عصرانه میل کنید یا به‌ عنوان جایزه به کودکان‌تان بدهید.

 

مواد لازم:

بیسکویت شکلاتی 220 گرم
شکلات 200 گرم
کره 175 گرم
تخم مرغ 1 عدد
پودر نارگیل ⅓ پیمانه
پودر کاکائو ¼ پیمانه
مغز پسته ¼ پیمانه
شکر ½ پیمانه
شیره طلایی 1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه شکلات خوشمزه مکعبی پسته ایطرز تهیه:

1-شکلات‌های تلخ را ریز خرد کنید، کره‌های مورد نیاز برای روی شکلات را به تکه‌های کوچک برش بزنید. بیسکویت‌ها را کاملا خرد کنید.

 

2-ظرف مستطیلی با ابعاد 24×17 سانتی‌متری برای پخت شیرینی برداشته و روی سطح‌اش را کمی چرب کنید. کف ظرف را با کاغذ شیرینی‌پزی بپوشانید طوری‌که دو سانتی‌متر از کاغذ روی دیواره‌ها بالا بی‌آید.

 

3-برای تهیه پایه شکلات، 125 گرم کره، یک قاشق شیره طلایی و 100 گرم شکلات را در یک شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. به آرامی مواد را هم زده اجازه دهید 4 تا 3 دقیقه پخت صورت گرفته و مواد کاملا یک‌نواخت شوند.

 

4-در همین بین بیسکویت‌ها، پودر کاکائو، پودر نارگیل، شکر و پسته‌ها را در یک کاسه ریخته و هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. سپس مخلوط شکلات را به مواد درون کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شده و همه مواد به سس شکلات آغشته شوند. مخلوط را در ظرف ریخته

 

و با استفاده از پشت چنگال مواد را در سینی پخش کرده و کاملا فشرده کنید. سپس روی ظرف را بپوشانید، و در فریزر بگذارید تا خود را ببندد.

 

برای تهیه رویه شکلاتی:
کره و باقی شکلات که برای روی شیرینی آماده کرده‌اید را در یک کاسه ضد حرارت ریخته و در حمام آب گرم بگذارید تا به روش بن ماری ذوب شوند، در همین هنگام به آرامی مواد را هم بزنید تا یک‌نواخت و نرم شوند. سپس شکلات گرم را روی شیرینی بریزید و دوباره به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید. وقتی شیرینی شما شکل مطلوب را به‌دست آورد از فریزر خارج کرده و با چاقوی داغ آن را به 24 تکه برش بزنید.