پارس ناز پورتال

طرز تهیه دسر پنیر و لیموناد خوش طعم

طرز تهیه دسر پنیر و لیموناد خوش طعم

طرز تهیه دسر پنیر و لیموناد خوش طعم 

دسری خوشمزه و البته با ظاهر زیبا که برای دورهمی ها مناسب ترین گزینه است. وجود خامه و بستنی باعث طعم خوبی در این دسر شده است. پارفیت دسری فرانسوی است که از ترکیب خامه، بستنی، ژله و تکه های میوه تهیه میشود. در این دسر تمام مواد لایه لایه درون لیوانی شیشه ای قرار داده می شود.

 

مواد لازم:

بیسكویت ساده و خردكرده 250 گرم
خامه ساده 250 گرم
شكر 150 گرم
آبلیمو تازه 2 قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری
پنیر خامه‌ای 240 گرم
پوست لیمو رنده كرده 3 قاشق چایخوری
وانیلین1 قاشق چایخوری
آب سرد 300 میلی‌لیتر (یك‌و یك‌چهارم پیمانه)
شربت توت‌فرنگی 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه دسر پنیر و لیموناد خوش طعم

طرز تهیه:

1-بیسكویت‌ها را به‌طور مساوی در 6 لیوان مخصوص پذیرائی بریزید.

 

2-آن‌گاه خامه، 100گرم از شكر و 1 قاشق سوپخوری از آبلیمو را در ظرفی بریزید، 1 قاشق چایخوری از ژلاتین را رویش بپاشید و روی حرارت قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

 

3- سپس پنیر خامه‌ای را در كاسه‌ای بریزید و با همزن دستی بزنید تا صاف و یكدست شود.

 

4-حالا مخلوط ژلاتین، 1 قاشق چایخوری از پوست لیمو و وانیلین را به آن بیفزائید و مخلوط كنید اینك مایه فراهم كرده را در لیوان‌ها، روی بیسكویت بریزید، به گونه‌ای كه نیمی از حجم لیوان‌ها از مایه پر شود.

 

5-اینك روی لیوان‌ها را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا دسر نیم‌بند شود. حالا آب، شربت توت‌فرنگی، باقیمانده شكر و باقیمانده آبلیمو را در ظرف كوچكی بریزید و مخلوط كنید.

 

6-باقیمانده ژلاتین را رویش بپاشید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ژلاتین و شكر حل شود.

 

7-همینكه مخلوط به دست آمده قدری خنك شد، 2 قاشق سوپخوری از آن را روی مایه قبلی در لیوان‌ها، بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا ببندد. حال باقیمانده مخلوط شربت را به مدت تقریبی 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا نیم‌بند شود.

 

8-سپس آن را با همزن دستی بزنید تا حباب‌هائی در آن ایجاد شود و شفافیتش را از دست بدهد. اینك آن را نیز در لیوان‌ها بریزید، روی پارفیت‌ها را بپوشانید و به مدت تقریبی 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

9-اكنون پارفیت را با باقیمانده پوست لیمو بیارائید و میل كنید.