پارس ناز پورتال

طرز تهیه دسر تارتلت سیب خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه دسر تارتلت سیب خوشمزه

طرز تهیه دسر تارتلت سیب خوشمزه 

تارتلت سیب را از کشور سوئد برای شما آموزش می دهیم که خوشمزه و عالی است و برای دسر می توانید از آن استفاده کنید. تارتلت سیب سوئدی دسری فوق العاده است که طرز تهیه آن را برای شما آورده ایم.

 

مواد مورد نیاز:

آرد 130 گرم
بیكینگ‌پودر یك‌چهارم قاشق چایخوری
كره 60 گرم
پودر قند 60 گرم
تخم‌مرغ 1 عدد
پوره سیب یك و یك‌دوم پیمانه
بادام برشته و خردكرده 3 قاشق سوپخوری
پودرقند و دارچین برای تزئین به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه پوره سیب:

سیب پوست گرفته 650 گرم
آب 2 تا 3 قاشق سوپخوری
پودر شكر 3 قاشق سوپخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر تارتلت سیب خوشمزه

طرز تهیه:

1. آرد و بیكینگ‌پودر را با هم مخلوط و الك كنید. آن‌گاه كره، پودر قند و تخم‌مرغ را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس مخلوط به دست آمده را به آرد بیفزائید و هم بزنید تا خمیر لطیفی حاصل شود.

 

2. خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت یك ساعت در یخچال نگه دارید. فر(تاون) را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. اكنون خمیر را به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و با برشگری به اندازه قطر قالب كیك یزدی، دایره‌هائی از آن ببرید و داخل قالب‌ها پهن كنید.

 

3. حالا پوره سیب و بادام را با هم مخلوط نمائید و داخل قالب‌ها بریزید. سپس روی آن‌ها را هم با خمیر بپوشانید و خوب بفشارید تا هر دو خمیر كاملاً به هم بچسبند. اینك قالب‌ها را در سینی بچینید و به مدت 30 – 35 دقیقه در فر(تاون) بگذارید تا تارتلت‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند.

 

4. بعد صبر كنید تا تارتلت‌ها روی پنجره سیمی خنك شوند. حالا آن‌ها را از قالب درآورید و با پودرقند و دارچین تزئین نمائید و در ظرف زیبائی بچینید.

 

روش تهیه پوره سیب:

سیب‌ها را خرد كنید و با 2 تا 3 قاشق آب بپزید. بعد صبر كنید تا خنك شود. اكنون آن را پوره كنید و با پودر شكر و دارچین مخلوط سازید.