پارس ناز پورتال

طرز تهیه خورش قارچ با طعم عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه خورش قارچ با طعم عالی

طرز تهیه خورش قارچ با طعم عالی 

خورش قارچ بهترین در نوع خود می باشد و طرز پخت آن هم آسان و سریع است. فقط کافی است یکبار این غذا را امتحان کنید. در قابلمه‌ای مناسب، پیازداغ را با مقداری روغن، فلفل و زردچوبه روی حرارت قرار دهید تا ادویه ها تفت بخورد. سپس سینه مرغ خرد شده را بیفزایید و آب را اضافه كنید. حالا شعله را ملایم نمایید تا مرغ پخته شود.

 

مواد لازم

پیاز داغ                         2 قاشق سوپخوری

روغن مایع                    2 قاشق سوپخوری

فلفل و زردچوبه             به میزان لازم

سینه مرغ                    600 گرم

آب                              1 لیتر

قارچ                            500 گرم

آبلیمو و نمك                به میزان لازم

كره                             50 گرم

آرد                              1 قاشق سوپخوری

شیر                           1 پیمانه

زعفران حل‌كرده           1 قاشق سوپخوری

 

روش تهیه خورش قارچ

در قابلمه‌ای مناسب، پیازداغ را با مقداری روغن، فلفل و زردچوبه روی حرارت قرار دهید تا ادویه ها تفت بخورد. سپس سینه مرغ خرد شده را بیفزایید و آب را اضافه كنید. حالا شعله را ملایم نمایید تا مرغ پخته شود.در ظرفی دیگر قارچ‌ها را اسلایس كنید و با مقداری آبلیمو و كمی روغن روی حرارت تند قرار دهید تا آب قارچ‌ها كشیده شود. سپس به ظرف محتوی مرغ پخته شده بیفزایید.

 

در ظرفی دیگر، كره را با آرد روی حرارت قرار دهید تا رنگ آرد تغییر نماید. سپس شیر را كم كم اضافه كنید و مرتب هم بزنید تا آرد گلوله نشود. حالا سس آماده را درون قابلمه محتوی مرغ و قارچ بریزید و کمی هم بزنید تا مواد یکدست شود.

 

سپس زعفران را بیفزایید، هم بزنید و آبلیمو را اضافه كنید. پس از چند جوش، نمك خورش را اندازه كنید. اكنون شعله را خاموش نمایید.