پارس ناز پورتال

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوش طعم و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوش طعم و عالی

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوش طعم و عالی 

خوراکی که مواد مقوی زیادی را در خود دارد و بسیار هم خوشمزه است،مرغ و قارچ مواد اصلی برای تهیه این خوراک هستند. ادویه جات و گیاهان سرشار از طعم موسیر و قارچ، به سینه مرغی که در این دستور پخت به کار می برید مزه ای فوق العاده می دهند. می توانید در کنار این وعده غذایی،

 

پوره سیب زمینی یا بروکلی سرو کنید تا کامل شود. اگر علاقه ای به استفاده از سرکه ندارید می توانید به جای آن یک سوم فنجان آب مرغ استفاده کنید. این غذا به دلیل داشتن پروتئین و فیبر در کنار هم می تواند تا طولانی مدت سیر نگهتان دارد، همچنین نباید از خواص ادویه جات و گیاهانی که در آن به کار رفته نیز گذشت.

 

مواد لازم:

170 گرم گوشت بدون پوست و بدون استخوان سینه مرغ ( 4 عدد نصفه سینه مرغ )
یک چهارم قاشق چای خوری نمک
یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
اسپری پخت
3 عدد موسیر بزرگ، پوست کنده
225 گرم قارچ برش خورده و تکه تکه شده
یک سوم فنجان سرکه ( یا یک سوم فنجان آب مرغ )
یک قاشق چای خوری مرزنجوش، خرد شده
پودر فلفل سیاه ( اختیاری )
طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوش طعم و عالیروش پخت:

هر کدام از نصف سینه مرغ ها را بین دو ورق سلفون قرار دهید و سپس با استفاده از یک چکش مخصوص گوشت یا یک ماهی تابه سنگین روی آنها بکوبید تا ضخامتشان کم شود. روی مرغ ها به صورت مساوی نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه بریزید، سپس با اسپری پخت یا مقداری روغن چربشان کنید.

 

یک ماهی تابه بزرگ و نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. مرغ را به ماهی تابه اضافه کنید. هر طرفش را به مدت 5 تا 6 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای شوند بپزید.در حالی که مرغ ها می پزند، موسیرها را به صورت عمودی و نازک نازک برش بزنید. مرغ را از روی ماهی تابه بردارید.

 

ماهی تابه را با اسپری پخت یا کمی روغن چرب کنید. قارچ و موسیر را به ماهی تابه اضافه کنید، سبزیجات را با اسپری پخت یا کمی روغن چرب کنید، به مدت یک دقیقه بپزید، مرتب مواد را بهم بزنید. سرکه و مرزن جوش را اضافه کنید و مرغ را به ماهی تابه بازگردانید. درب ماهی تابه را بگذارید

 

و به مدت 3 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که همه مواد بپزند به پختن ادامه دهید. مرغ را به بشقاب منتقل کنید. میکس قارچ را روی مرغ ها بریزید. اگر دوست داشتید روی غذا فلفل سیاه بریزید و بلافاصله سرو کنید.

 

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور پخت گفته شد برای چهار وعده در نظر گرفته شده است، هر وعده شامل یکی از نصفه های سینه مرغ و یک سوم فنجان سس قارچ است.اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

 

کالری: 226
کالری از چربی در یک وعده: 10 درصد
چربی در یک وعده: 3 گرم
چربی اشباع در یک وعده: 0.6 گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: 0.5 گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.6 گرم
پروتئین در یک وعده: 41.6 گرم
کربوهیدرات در یک وعده: 5 گرم
فیبر در یک وعده: 1 گرم
کلسترول در یک وعده: 99 میلی گرم
آهن در یک وعده: 1.9 میلی گرم
سدیم در یک وعده: 262 میلی گرم
کلسیم در یک وعده: 33 میلی گرم