پارس ناز پورتال

طرز تهیه حلوا اوماج خوش طعم

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه حلوا اوماج خوش طعم

طرز تهیه حلوا اوماج خوش طعم 

حلوا اوماج دارای شیره انگور است که به آن طعم بسیار عالی می دهد و آن را از دیگر حلواها متمایز می کند. پس درست کردن آن را حتما امتحان کنید. حلوا به خودی خود غذا یا دسری خوشمزه است اما در فرهنگ غذایی ما ایرانیان، حلوا شیرینی مجالس عزا و عزاداری می باشد. حالا چرا در مراسم عزا حلوا سرو می کنند

 

مواد لازم:

آرد 2 پیمانه
شیر 1 لیوان
شکر 1/2 پیمانه
شیره انگور 1/2 پیمانه
گلاب 3 قاشق
پودر هل 1/4 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 1/3 لیوان
گردو پودر شده 1/2 لیوان
روغن 3/4 پیمانه

طرز تهیه حلوا اوماج خوش طعم

طرز تهیه:

1-آرد را در یک سینی بریزید. شیر را در یک افشانه بریزید و آن را روی آرد بپاشید. همزمان با چنگال مدام سطح آرد را به هم بزنید تا آرد به گلوله های ریز خمیر یا به اصطلاح اوماج تبدیل شود. سینی را در گوشه از آشپزخانه قرار دهید تا خشک شود.

 

2-در این فاصله با نصف پیمانه شکر و زعفران شربتحلوا را تهیه کنید. نصف پیمانه شیره انگور غلیظ را به شربت اضافه کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا آهسته بجوشد.

 

3-هنگامی که اوماجها کمی خشک شدند آنها را در میکسر یا غذا ساز بریزید تا دانه ها یکدست و ریز شوند.

 

4- 3/4 پیمانه روغن را داغ کنید (در صورت استفاده از روغن حیوانی حواستون باشه که خیلی داغ نشود) و اوماجها را داخل آن بریزید. اوماج را مدوام روی حرارت ملایم هم بزنید تا سرخ و رنگ آن کاملا عوض شود.

 

5-کمی گلاب و به دلخواه پودر هل داخل شربت بریزید و هم بزنید. حال شربت را در حلوا بریزید. حلوا را روی حرارت هم بزنید تا به خورد حلوا برود سپس آن را از روی حرارت بردارید. در این مرحله کمی گردو ریز و پودر شده به حلوا اضافه کنید و سپس آن را هم بزنید.

 

نکته:

1. دقت کنید تا پس از پاشیدن شیر آرد کاملا خشک شود در غیر این صورت در حلوا گلوله می شود.

 

2. در تهیه شربت حلوا می توانید حتی به جای شکر از شیره انگور استفاده کنید.