پارس ناز پورتال

طرز تهیه تارت لیمو خوشمزه و عالی

طرز تهیه تارت لیمو خوشمزه و عالی

طرز تهیه تارت لیمو خوشمزه و عالی 

تارت لیمو کار زیادی دارد و مدت طولانی را برای پخت طلب می کند اما طعم عالی آن ارزش این زحمت و صرف زمان را حسابی جبران می کند. 

 

مواد لازم:

تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۲۵۰ گرم
خامه ۲۰۰ میلی لیتر
لیمو ۵ عدد
پودر قند به میزان لازم
خمیر تارت ۳۷۵ گرم

طرز تهیه تارت لیمو خوشمزه و عالیطرز تهیه:

1. در کاسه ای، تخم مرغ و شکر را با هم خوب ترکیب کنید. خامه و ترکیب لیمو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

 

2. در کف قالب 23 سانتی متری تارت، کاغذ روغنی پهن کنید.

 

3. روی سطح کار کمی پودر قند بپاشید و خمیر تارت را به ضخامت 3 میلی متر باز کنید. خمیر را دور وردنه بپیچید و روی قالب قرار دهید. خمیر را در قالب جای دهید و خمیر اضافی را با احتیاط و فشار روی لبه های قالب جدا کنید. قالب را برای 20 دقیقه در یخچال قراردهید تا خمیر خنک شود.

 

4. در این میان، فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

 

5. خمیر را از یخچال خارج کنید، روی آن یک کاغذ روغنی قرار دهید، مقداری برنج خشک روی آن بریزید و برای 15 دقیقه در فر قرار دهید.

 

6. دانه های برنج و کاغذ روغنی را بردارید و خمیر را برای 5 تا 10 دقیقه دیگر تا قهوه ای و ترد شود، بپزید. حرارت را به 150 درجه سانتی گراد کاهش دهید.

 

7. کاستارد لیمو را با کمک لیسک از صافی رد کنید. خمیر را از فر خارج کنید، کاستارد را روی آن بریزید و دوباره در فر قراردهید و برای 35 تا 40 دقیقه دیگر تا کاستارد سفت شود، بپزید.

 

8. تارت را از فر خارج کنید. چاقو را بین تارت و قالب برانید و سپس آن را از قالب خارج کنید. کمی پودر قند روی آن بپاشید و با مشعل آشپزخانه آن را از رو کاراملی کنید.

 

نکاتی در رابطه با تهیه ی تارت لیمو:

1. پوست ۳ عدد از لیمو ها را رنده کنید. سپس تمامی آن ها را نصف کرده، با کمک چنگال آب آن ها را گرفته، پالپ آن ها را جدا کنید و با رنده پوست لیمو ترکیب کنید. نگران هسته ها نباشید.

 

2. از قالب تارت با کف جداشونده استفاده کنید.

 

3. خمیر باید به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار بگیرد تا خنک شود.